Bab 19

1.5K 47 0
                                    

Suha keluar dari rumah selepas Shah beredar,dia berlari anak anak sambil bekaki ayam. "Kenapa dengan dia tu? Gila eh? Dia tekan loceng rumah aku macam nak pecah je" Suha meletakkan tanngannya keatas bahu Alice. Bunyi tangisan perlahan lahan makin kuat. "Eyh jangan nangis sebab mamat tu! Dia tu tak guna!" Suha menarik Alice ke dakapannya, basah baju tshirt Suha.

"Aku tak percaya...dia..." Tangisannya memberhentikan kata katanya.

"Shuuu...release kan segala galanya...aku akan ada dengan kau, susah senang, duka bahagia, jauh dekat Aku akan ada dengan kau no matter what" Alice mengelap air matanya yang tak habis habis mengalir. Suha menarik Alice kedalam rumah lalu menuju ke dapur, dia menarik kerusi dan menghidangkan Ayam masak cili api dan sepinggan nasi.

"Your Favorite right? Aku ingat lagi waktu kau berebut dengan aku nak bahagian peha sampaikan kita tak bertegur tiga hari dekat tadika" Alice tersengih,dia memandang sahabatnya.

"Thanks, kau lah sahabat sehidup mati aku" Dia memegang tangan Suha.

*******************************************

Shah memarkir keretanya, lalu menjenguk jenguk ke peti surat.

"Eh ada surat, surat reunion Lake Garden High School" Dia tersenyum seketika mengimbas kembali kenangan nya di sekolah itu walaupun dua tahun je dia menuntut ilmu di situ dia masih takkan lupakan jasa jasa guru yang telah mengajarnya dari SPM sampai dia ambil STPM di tingkatan enam.

"Esok bertempatkan di dewan Ibnu Khaldun, 16/5/2016 pukul 8-10 p.m., nasib aku free waktu ni, Alice mesti datang kan" Dia tersenyum.

*******************************************

Alice menghempaskan punggungnya di atas sofa, lepas dah pelahap Ayam masak cili api mana taknya naik lemak lah, matanya terasa berat sangat nak seperti pemberat 10 kg sedang tergantung di matanya. Tiba tiba telefonnya bedering nama papanya terpapar di skrin lalu dia menyalit kan jarinya untuk menjawab panggilan.

"Assalamualaikum pa..." dengan nada yang paling malas pernah ada dalam dunia ni.

"dah kahwin pon malas lagi kan?!" Dato' Iskandar menyindir Alice tanpa tahu kebenaran sebenar bahawa dia dengan Shah sedang bergaduh.

"Papa terima surat untuk ke reunion Lake Garden High School, Alice datang lah ambik surat ni, tanpa surat ni dia kata tak boleh masuk dewan" Terang papanya.

"Bila? Pukul berapa? Kat mana? Tema?" Alice dah menunjukkan keterujaannya.

"16 Mei ni, dari pukul 8-10 malam, dekat Dewan Ibnu Khaldun, Tema dia bebas" terang papanya lagi.

"Okay lah esok Alice ambik dekat rumah Papa eh? Bye assalamualaikum"

"Waalaikumussalam sayang anak papa sorang ni" Alice tersenyum lalu menamatkan perbualan.

"SUHA!! JOM KELUAR SHOPPING!" jerit Alice seperti Sua berada 10 batu darinya.
"Bising lah kau ni!" balas Suha yang sedang mengemas dapur.

*******************************************

Alice dan Suha bertawaf sekeliling Shopping Mall itu sambil menjenguk jenguk kedalam butik butik disitu.

"Eeh!! butik ni byk bau cantik jom!" Alice menepuk nepuk tangan Suha yang ingin makan baskin robin tapi tidak kesampaian.

"Eeh!! butik ni byk bau cantik jom!" Alice menepuk nepuk tangan Suha yang ingin makan baskin robin tapi tidak kesampaian

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.
Hi! Nice To Meet You, Again? √ Donde viven las historias. Descúbrelo ahora