Bab 7

3.2K 83 1
                                    

MATANYA masih terpejam namun garis-garis kedutan jelas di dahi Isha. Kepalanya terasa bagaikan dicucuk-cucuk tapi dia cuba juga membuka mata. Dia perlu tahu apa yang terjadi sebenarnya.

"Bos, dia dah bangun."

Mata Isha terbuka. Saat itu dia melihat seorang lelaki yang berdiri membelakanginya dengan isyarat tangan yang Isha sendiri tak tahu apa. Dalam kesakitan kepala itu, dia masih gagah berusaha melihat lelaki yang berada tidak jauh darinya. Terbuka terus matanya.

Itu lelaki bajingan yang menculiknya. Hilang terus rasa sakit diganti dengan rasa nak sepak aje dua orang malaun itu. Suka hati aje culik dia! Muka dia ada gaya sesuai jadi tebusan ke?

"Siapa kau orang semua ni ha?! Lepaskan aku la, gila!"

Dua orang lelaki tadi sekadar mencebik. Dengan tangan Isha yang terikat, mereka memang pasti gila, yang Isha takkan serang mereka. Selamat mereka. Kesakitan kena cakar tadi masih pedih!

"Weh, aku tanya ni jawab la! Siapa kau orang ni hah?!"

"Pekak agaknya. Dasar penculik pekak!"

Dalam ketakutan, Isha masih sempat lagi mencabar. Dia tak nampak ke dia seorang aje perempuan dekat situ? Kalau lelaki-lelaki tu naik angin dengar perkataan pekak tu, mahu lembik Isha dikerjakan.

"Aku tanya siapa..."

Belum sempat dia nak ulang ayat yang terulang-ulang dari bibirnya, satu meja beroda meluncur laju betul-betul di depannya.

"Sakit la!" marahnya geram. Aduh! Sakit gila meja tu berlaga dengan lutut.

Dalam rasa sakit tu, dia menghala pandangannya ke arah komputer riba yang berada di depannya dan saat itu juga matanya terbutang.

"Itu... Itu..."

Bergetar terus bibirnya. Benda yang dia takut dah datang. Macam nak terkeluar biji mata saat melihat rakaman di komputer riba tu. Itukan dia yang tengah menghendap bilik Tuan Rusman semalam?

Takkan la mereka ni orang Tuan Rusman? Kalau betul maknanya dia bukan diculik untuk penjualan organ atau untuk jadi tebusan, tapi dia diculik sebab dia tahu kerja jahat Rusman tu. Lepas ni apa? Nak bunuh dia?

"Jadi kau orang semua ni orang Tuan Rusman?" Tersekat-sekat suara Isha. Macam nak menangis ada juga.

Dua orang lelaki yang menculiknya tadi sekadar tersenyum jahat. Mengambil kesempatan saat melihat muka Isha pucat tak berdarah. Pasti senyuman mereka akan menambahkan lagi rasa ketakutan gadis itu. Itu la tadi tak tahu takut! Selamba aje serang mereka sampai bergaris-garis muka Arman.

"Sa... Saya tak tahu apa-apa. Betul!"

Tanpa disuruh laju aje Isha menerangkan. Dia tak tahu ke perbuatan dia tu akan menimbulkan syak? Minah ni nak menipu pun tak reti.

"Saya tak dengar apa-apa, serius saya cakap!"

Isha terangguk-angguk untuk membuatkan mereka di situ percaya tapi senyuman sinis pula yang dilihat terus rasa gentar menyelubungi diri. Saat itu matanya terhala juga kepada lelaki yang membelakanginya.

Tuan Rusmankah? Tapi dari belakang macam bukan Rusman. Rusman tu gempal, pendek, tapi lelaki yang sedang membelakanginya pula tegap, kurus dan yang paling penting potongan badan lelaki itu amat sempurna. Jauh berbeza gila dengan Rusman tu.

"Kau rasa aku orang Rusman? Kau pasti?"

Isha terkaku. Lelaki yang tak memperlihatkan wajahnya tiba-tiba bersuara.

"Kenapa kau takut? Kenapa suara kau bergetar kalau betul kau tak tahu apa-apa?" Lelaki itu bersuara lagi seolah-olah mengejek.

"Kau ingat dengan apa yang kau cakap, aku akan percaya? Aku pasti kau tahu sesuatu!"

Backup CintaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang