Part 1

348 9 0
                                    

Aduhai, banyaknya kerja sekolah yang diberi oleh cikgu Hana selaku guru kelas 5 Bestari itu . Nasib jugak dah siap kan ? Rajin bah ! Elehh, puji diri lah tu .

Aku fokuskan mata aku ke arah cikgu Hana yang sedang mengajar di hadapan . Mentang2 aku duduk di belakang kan , hello , jangan nak pandang rendah ya ! Ecehh, dah2 contiuned lagi .

Lepas tu pembelajaran cikgu Hana terbantut kerana ada seseorang mengetuk pintu kelas 5 Bestari . Haishh, kacau line betullah mamat ni . Semua mata memandang ke arah mamat itu .

"Maafkan saya cikgu, boleh saya panggil Dahlia Nazierah ?" Ujar mamat yang dihadapan pintu kelasnya itu . Apa pula lah masalah aku ya ? Apa salah aku ? Selepas meminta kebenaran cikgu Hana , aku dengan lelaki tadi meninggalkan kelas 5 Bestari . Nampak seperti Junior ni !

Selepas sampai di destinasi tersebut , iatu di depan bilik guru akhirnya Mamat tadi tu balik ke kelasnya . Kenapa pula ni ye ? Nampak cikgu Asri memanggil aku , aku pun terus menuju ke arahnya itu .

"Dahlia Nazierah kan ?" Tanya cikgu asri , ternampak pula Samseng sekolah di sebelahnya itu . Ahmad Razman yang annoying itu .

"Ya saya cikgu" jawab aku dalam nada yang sedikit tenang . Simple ! Tak kuat dan tak perlahan .

"Kamu telah terpilih untuk ke Kejohanan Balapan dan Padang bagi daerah Kota Samarahan yang akan berlangsung pada 09 Mac 2016 nanti . Kamu dengan Razman harus membuat persediaan sebaiknya " ohh , tapi kenapa nak kena dengan Razman ? Harus ke ?

"Ohh, bila nak buat training cikgu ?" Tanya aku sambil memandang ke arah Razman .

"Esok, pakai baju sukan ya ? Kasut sukan harus pakai juga ya !" Okey, dengar wahai telingaku . Jangan tak dengar !

"Cikgu, kejohanan tu buat kat mana ?" Kali ini Razman pula yang bertanya . Banyak2 orang kan kenapa cikgu pilih Razman ? Samseng sekolah lagitu ?

"Dekat SMK Satria Perdana , pasal tu nanti cikgu terangkan !" Aku dengan Razman hanya menggangguk tanda faham . Antara aku dengan Razman , Razman yang paling tinggi . Yess, tinggi ckgu Asri tu beb .

Razman kan milik Rachel Angelia atau lebih dikenali Perempuan Yang berlagak hot ! Hrmm, kenapa Razman sukakan dia ye ? Memanglah dia suka , Rachel ka cantik, famous and ayu dipandang orang .

Aku dengar Rachel ni Playgirl tapi tu mungkin khabar angin kot . Sebenarnya aku tak nak ikut sebab aku takut Rachel serang aku . Korang tak tahu apa yang Rachel akan buat dengan aku kalau aku dekat dengan dia !

Selepas itu aku dengan Razman boleh pun balik ke kelas masing2 . Aku pun pergi ke kelas and Razman pun sama . Dia kelas 5 Cemerlang bawah kelas aku aja . Rachel ? Kelas paling atas 5 Arif . Pandaikan ?

"Ehemm, Dahlia" aku memandang kepada empunya suara itu . Razman ? Kenapa pula ni panggil aku ? Buang tabiat ke ?

"Sabarlah sikit jalan , tak ada kelas kau tu lari . Aku ada benda nak cakap ni!" Aku pun berhenti berjalan kerana Razman menyuruhku sabar , sabar, sabar, sabar .

"Dahlia , esok kau bawa tu tak?" Dia membuat gaya telefon kat aku . Nak ke bawa tu ? Kalau kena rampas , habis juga telefon aku kan ? Lagipun nanti ada juga orang kata aku inilah, itulah

"Tak naklah! Takut kena rampas" ujar aku lalu menaiki tangga dan terus ke atas .

"Tunggu aku Dahlia!" Malas aku nak layan dia . Tanpa tengok ke depan aku terjatuh di atas tangga . Aduh, dahlah sakit ! Terkena besi berkarat lagitu . Nasib lah tak darah ! Darah ? Mana ada nasib , ni apa ?

"Dahlia, kau okey tak?" Razman melihat aku punya tangan yang berdarah itu . Kalau tak sebab Razman tak aku jatuh ! Ishh, geram aku ! Kesian Razman, asyik kena marah dengan aku . Siapalah tak marah kan ?

"Meh sini aku buatkan!" Dia mengambil sapu tangan dari koceknya dan mengelap darah yang ada kat situ . Meleleh habis, kalau masuk kelas ni , ada orang yang salah sangka nanti . Period lah , itulah . Macam2 , kalau bukan Yana !

"Kau pergi masuk kelas and bawa sapu tangan aku balik ya ? Kau nak aku hantar kau pergi kelas tak ?" Kelas ? Oh no! Aku menggelengkan kepala aku dan bingkas berdiri dan terus berjalan tanpa menghiraukan sang lelaki yang menyelamatkan aku .

Kalau Rachel tengok habislah aku , itulah aku tolak pelawaan Razman . Caring betullah dia tu ! Aku terus berjalan dan berjalan dan berjalan sehingga sampai ke kelas aku . Nasib cikgu Hana dah keluar .

Please keeps reading and Voted !!!!

Sekuntum Mawar Untukmu (√)Where stories live. Discover now