Part 11

163 3 0
                                    

"Im!" Naim yang sedang bermain cheypei atau lebih dikenali tudung magnet terbantut apabila Razman memanggil namanya .

"Pahal?"

"Tolong jaga motor aku Ngan Lia , ada kat tempat parkir sana" Naim hanya mengganguk tanda faham

"Aku caw dulu" Naim pun mengganguk dan terus masuk ke dalam kelas . Rachel lagi !

"Razman, awk nak pergi mana!" Rachel menanya Razman , tapi yang paling sakit hati Rachel merampas tempat di mana aku berdiri di sebelah Razman . Aku hanya menjeling Rachel . Sabar Lia !

Apa yang diorang sembang pun aku tak tahu . Aku makin lama makin jauh lah . Nasib lah kejohanan tu lambat sikit bemula . Aku nak cepat ni , takut kena tinggal pula . Jadi aku memintas Razman dan Rachel yang di hadapan aku .

Razman ada memanggil aku . Aku hanya buat tak tahu sahaja . Sakit hati juga apabila Razman mendekati Rachel .

"Dahlia, Razman mana ? Dah nak pergi dah ni" ujar cikgu Asri apabila bas yang mereka dinaiki sudahpun sampai . Selepas itu cikgu menyuruhku pergi masuk ke bas dahulu .

Di dalam bas itu ada banyak orang dari sekolah2 lain yang ingin ke Stadium di Smk Satria Perdana . Aku mengambil tempat duduk di belakang di tepi tingkap . Biar dapat angin sikit .
Tak lama selepas itu Razman pun sampai . Aku hanya buat tak tahu sahaja hanya memandang ke tingkap .

"Okey, boleh bergerak sekarang" Akhirnya bas itu pun bergerak apabila 2 orang cikgu pengiring iatu cikgu Asri dan isterinya itu cikgu Hana , guru kelas aku disuruh bergerak kerana aku dengan Razman sudahpun ada .

Bas pun bergerak , aku melihat permandangan di sekitar perjalanan kami itu .

"Sayang" aku senyap

"Sayang!" Still senyap

"Dahlia Nazierah Binti Redzuan !!" Aku memandangnya

"Haa, tau pun tengok . Ingat ke dah bisu dah!" Air mata aku mengalir apabila dia mengata aku bisu dan paling menyakitkan hati dia membiarkan sahaja Rachel mendekati dia sendiri .

Aku masih lagi menangis .

"Sayang, kenapa nangis ni ?" Razman membalikkan muka aku tapi aku tetap tidak mahu memandangnya .

"Sayang, janganlah macam ni . Oklah , abang minta maaf sebab tadi tu cakap sayang bisu . Please jangan macam ni !" Dia cuba membalikkan muka akhirnya aku mengalah .

"Dah jangan nangis , abang ada kat sini . Tak baik nangis . Nanti baby ikut muka mama dia" aku memukul perlahan tangan Razman . Razman menyeka air mata aku . Dah tak nangis dah .

Aku menyambung tengok memandang ke luar tingkap . Lamanya , belum sampai lagi lgi ke ? Aku penat sangat lalu tidur di bahu kiri Razman . Belum apa2 lagi ! Selepas aku lelap 5 minit selepas itu , akhirnya sampai jua di Smk Satria Perdana .

"Sayang, bangun!" Akhirnya aku bangun , sekejapnya . Rengekku dalam hati . Baru nak tidur ! Selepas murid berpusu-pusu keluar akhirnya sekolah kami pula yang keluar . Murid yang didalam bas taditu adalah wakil daerah Kota Samarahan .

Saat aku berpijak di Smk Satria Perdana , wauu!

"Razman!!!!!"

"U makin Hensem!"

"Selfie jom!"

"Oh! My god >_< hensemnya"

"Couple jom!"

Aku hanya menjeling ke arah peminat2 Razman . Banyaknya perempuan yang berkumpul dengan Razman . Jeles aku ! Cikgu Hana yang perasan dengan riak wajahku memelukku dan mengajakku ke Stadium . Aku membiarkan saja cik suami aku begitu .

"Razman dulu kan olahragawan , lepas tu banyak anugerah yang dia bawa dari sekolah ni . Itulah yang jadikan dia famous dan dia pernah masuk suratkhabar dan tv atas anugerah atlet terbaik negeri Sarawak" aku hanya mengganguk sahaja dan terus ke tingkat atas Untuk mencari tempat duduk . Akhirnya , cikgu Asri , cikgu Hana dan aku mengambil tempat duduk di tengah2 stadium dan dibawah bumbung stadium .

"Ni Dahlia, ada bawa kasut spike tak?" Tanya cikgu Asri yang berdiri di hadapan aku .

"Ada cikgu kat dalam beg!" Ujarku kepada cikgu Asri .

"Lepas ni , round padang stadium 2-3 kali and pergi sini pakai kasut spike ye ? Dah pergi sana sekarang!" Arah cikgu Asri lalu duduk di sebelah cikgu hana yang cute2 tu . Aku meletakkan beg aku di hadapan tempat duduk cikgu Hana dan cikgu Asri lalu pergi ke bawah dan belari .

Sesampainya di trek balapan , aku terus memulakan larian aku  . Meriahnya kejohanan hari ini , hari ini ialah hari yang seronok bagi aku kerana kali pertama pergi sini . Bestnya ! Tetiba aku terlanggar seseorang not perempuan but lelaki .

"Awak, sorry2 saya tak nampak tad-" dah kenapa pula lelaki ni ? Aku melayangkan tangan aku ke arah mukanya dan dia tersentak dari lamunan dia tadi .

"Awak, nak lari dengan awak boleh tak?" Lelaki itu tadi menanya aku . Aku hanya mengganguk tanda okey kerana tadi aku sudah terlangganya . Aku dengannya berlari seiringan .

"Awak, nama awak siapa?" Tanya lelaki itu tadi kepada aku . Aku di kanannya dan dia dikiriku .

"Dahlia Nazierah , awak pula?" Soal aku . Heh huh penatnya !

"Akim Raizat" aku hanya mengganguk tanda faham . Mana Razman ni ?

"Saya nak panggil awak apa?" Tanya Akim Raizat lagi .

"Just call me Dahlia , awak ?" Aku menyoalnya kembali . Takkan nak panggil dia dengan nama penuh kot !

"Call me Ijat aja!" Aku hanya membuat mulut 'O' sahaja ke arahnya .

Sesampainya di tempat permulaan tadi , Ijat meminta diri untuk kembali ke atas nak minum air katanya tadi . Aku hanya meneruskan perlarian aku untuk kejohanan ini .

Aku perasan yang ada seseorang mengekori aku dari belakang iatu ..... Aku memandang ke belakang dan serta merta aku berhenti .

"Abang?" Ujarku kepada Razman . Sejak bila dia berlari ?

"Hrmm" dia menjawab dan terus berlari . Dah kenapa pula dia ni ?

"Aba- ouch!" Aku terjatuh . Asyik2 terjatuh aja kerja aku . Aku terduduk kemas di atas trek dan tangan kau berdarah akibat tergesel di atas trek itu tadi . Razman yang sedar aku jatuh tadi patah balik dan menolong aku .

"Okey tak Lia ni?" Razman menyapu tangan aku yang berdarah itu dan meniupnya .

"Abang, sakit!" Razman meniup lagi tangan aku yang berdarah itu dan mengelaknya menggunakan bajunya sendiri .

"Abang, jom pegi sana . Dah nak mula dah ni !" Ujar aku kepada Razman . Aku pun mengusap tangan aku sendiri dan berlari ke arah tempat duduk diikuti dengan Razman .

"Pakai kasut spike cepat!" Ujar cikgu Asri Kepada aku dengan Razman . Aku dengan Razman mencapai kasut spike tersendiri dan memakainya .

Please keeps reading and Voted !!!

Sekuntum Mawar Untukmu (√)Where stories live. Discover now