Part 14

239 2 0
                                    

Hujan masih lebat ! Macam mana nak keluar ? Razman ? Lepas adegan berpeluk di dapur tengah hari tadi , aku dengan Razman terus makan masakan Chef Razman . Boleh tahan sedap masakan dia .

Razman tengah tidur di ruang tamu . Aku sedang lipat baju yang aku sidai pagi tadi . Ada yang kering , ada yang tak kering . Hayaa! Susah jugaklah kalau nak jadi bini orang kan ?

Aku kerling jam di dinding rumah baru aku dengan Razman . Pukul 4 dah . Cepat betul masa berlalu , tak lama lagi nak SPM dah . Tak berasa diri dah tua . Eceh, dah tua lah sangat . Aku peliklah , kenapa perangai Razman lain daripada yang lain ?

Harini lain , esok lain , semalam lain , pagi tadi lagilah lain .

"What ?" Aku seolah-olah tak percaya kenapa Razman begitu ? Nak berkepit-kepit dengan budak kampung tak sedar diri tu . Rimas aku .

"Betul , aku tak tipu . Razman macam ada hubungan dengan Dahlia tu" ujar Didi dengan tegas . Eceh, macam polis lah pula . Nak tegas2 bagai .

"Correction , Village Girl !" Pembetulan aku . Tak puas hati juga dengan Dahlia tu , banyak lelaki kat sekolah sini , Razman jugak yang dia nak . Selepas aku berjumpa dengan Pak Salleh , akhirnya rancangan aku menjadi . Asalkan Dahlia mati .

Harap 'benda' yang aku hantar iu menjadi dan berkesan . Biar Dahlia rasa apa yang aku rasa . Dan 'benda' itu akan buat Dahlia pelik , pelik dan pelik . Kita akan saksikan tak lama lagi . Jangan cabar kepantangan Angelia Rachel ini .

Mentang2 Olahragawati sekolah , boleh main gedik2 dia dengan Razman , menyampah aku . Aku harap hidup kau sial Dahlia Nazierah Binti nama bapak dia lah !!

Razman is mine ya !

"Rachel, Alvin nak jumpa?" Kata Didi yang menemani aku ke Cafe Ria (tak wujud pun, hanya letak nama ja) . Kenapa alvin nak jumpa sekarang ? Takkan malam tak boleh ? Aku hanya mengganguk

"Yes, Baby?" Ujarku kepada Alvin . Lelaki yang berumur 21 tahun itu berdiri tegak dan memakai kaca mata hitam . Oh! Hensem lah weii !

"Jom?" Ajak Alvin . Aik ? Awalnya , bukan rancang nak malam ke ?

"Kenapa awal baby?" Tanya aku . Ecehh, berbaby-babg bagai ni .

"Tak salahkan ? Buat awal , balik awal" Alvin tersenyum gembira . Ada maknalah tu ! Aku dengan Alvin pun keluar dari Cafe Ria dan menuju ke hotel 5 bintang yang berdekatan dengan Cafe Ria . Tak sabar ni !

Kringggggggg
Telefon Samsung J7 Prime milikku berbunyi . Baru sekarang aku bagitahu nama jenama telefon ku kan ? Itupun aku baru ingat .

Ibu !

"Hello, waalaikummusalam ibu"
"Kenapa pula ibu ?"
"Oh okey, nanti Lia bawa abang Razman pergi sana"
"Waalaikummusalam!"

Cousin aku datang . Aku pikirkan apa . Terkejut tetiba ibu telefon . Haihh, laa tak jumpa kezen ni .

Nak ke kejut Razman ? Kejut jelah . Kesian dia . Aku meluru ke arah Razman yang tidur meniarap di atas sofa bertentangan dengan tv lagi tu . Haihh, Hensem betul dia tidur ! Aku mengusap kepalanya .

"Abang!" Tak dengar
"Abang!!" Masih tak dengar
"Abang!!!" Pun masih tak dengar
Tarik nafas dalam2
"Ahmad Razman!!" Kali ini dia dengar . Lalu menggosok telinganya . Oh kesiannya si suami aku ni !

"Ada apa sayang ?" Tanya dia dalam keadaan mamai . Comel dia . Aku tersenyum .

"Ibu suruh balik rumah ibu , ada kezen Lia datang nak jumpa dengan abang yang hensem ni" blushing dia . Nak tersengih-sengih ni dah kenapa ?

Sekuntum Mawar Untukmu (√)Where stories live. Discover now