Part 12

158 2 0
                                    

"Dengan ini saya merasmikan Kejohanan Balapan Dan Padang peringkat daerah tahun 2016" tepukan yang gemuruh dari para penonton yang hadir Di sekitar Stadium Satria .

Selepas perasmian itu , Razman dan aku diminta ke kaunter pendaftaran untuk mendaftar diri . Selepas mendaftar diri , acara yang pertama pula akan dimulakan sebentar lagi .

"Acara yang pertama yang akan dilepaskan ialah acara 100 m lelaki , dilorong yang pertama dari daerah Asajaya iatu Shaiful Imran , dilorong yang kedua Muhd. Zulkipli dari daerah Serian , dilorong yang ketiga pula Ahmad Razman dari daerah Kota Samarahan , dilorong yang keempat dari daerah Satok Asfar Farit , dan dilorong yang kelima dari daerah Muara Tuang Joseph Lee . Acara 100 m lelaki sedia untuk dilepaskan" pengacara majlis menyebut nama2 serta daerah masing2 .

"Kegarisan.........sedia........pengg!" Bunyi tembakan dibunyikan . Aku hanya menjerit nama "Samarahan" sahaja .

"Acara 100 m lelaki sudah pun dilepaskan" ujar pengacara majlis .

Penatnya harini , daerah yang menang pada kejohanan ini adalah daerah Kota Samarahan . Eleh, belagaklah tu ! Harini aku dengan Razman menang semua acara . Ada yang Juara, ada yang naib Juara dan tempat ketiga .

Akhirnya tamat sudah kejohanan ini . Pukul berapa dah ni ? Bas sudah pun bergerak meninggalkan Smk Satria Perdana . Aku akan merindui kenangan aku disini . Sempat Selfie dengan sekolah itu tadi .

Selepas setengah jam bas bergerak menghantar  pelajar2 ke sekolah masing2 akhirnya aku pun tertidur di bahu Razman dan tidur .

"Bangun sayang, dah sampai sekolah dah ni!" Ujar Razman kepadaku akhirnya aku pun terbangun selepas Razman mengejutkan aku . Segala pingat, trofi dan sijil aku dengan Razman dipegang oleh cikgu asri dan cikgu Hana .

Aku, Razman, cikgu Asri dan cikgu Hana pun turun dari Bas itu dan terus pergi ke dalam sekolah . Bye2 bas!!!!!

Aku dengan Razman diminta untuk pergi ke bilik guru . Entah kenapa, cikgu Hana yang bagitahu suruh pergi bilik guru . Aku dengan Razman pun pergi ajalah mengekori 2 orang guru dihadapanku ini .

Hujung minggu seperti ini memang tak seronok bagi aku kerana aku dengan Razman kena tinggal satu rumah di rumah banglo milik Razman . Kami dua sahaja yang tinggal kat dalam rumah banglo Razman itu .

Rindu dengan ibu dan abahku . Apalah yang mereka buat hujung minggu macam ni ?

"Abang, Lia suka dengan rumah baru kita ni . Tak jauh dari rumah mama ngam papa lagitu" Razman hanya senyum tapi macam tak ikhlas lah pula . Hrmm, penat kot . Masa tu aku dengan Razman dekat ruang tamu . Penat menyusun barang2 lalu berehat diruang tamu .

"Abang, abang penat eh lepas balik dari stadium haritu?" Aku pun duduk di sebelah Razman yang sedang menonton cerita apa ntahh title dia tu .

"Hrmm"

"Abang, pergi rumah ibu jom?" Ajak aku kepada Razman lalu menarik lengan Razman .

"Pergilah sendiri . Abang penat!" Hrmm, dia malas ke nak ikut aku ? Ke dia dah tak cintakan aku ? Dia dah ada orang lain ke ? Rachel ada cakap apa ke ? Dia ... Curang ke ? Tak, tak . Razman lain daripada lain sekarangni .

"Abang, jom jalan2 . Rindu nak jalan2 ngan aba-"

"Abang kata tak nak , tak nak lah!!" Bentak Razman sampai bahuku terangkat sedikit . Kenapa pula dengan Razman ni ? Buang tabiat nak marah aku ? Sejak bila pandai marah aku and sejak bila pula aku ada salah ?

Aku segera menuju ke dapur untuk suka2 sahaja . Aku mengeluarkan telefonku dan terus mendail nama Yana . Harap Yana tak busy !

"Assalammualikum Lia, kenapa call ni?"
"Waalaikummusalam Yana , Razman "
"Kenapa dengan Razman!"

Aku menangis .

"Laa, sabarlah ! Ini baru je permulaan , kau kena sabar . Aku tahu Lia yang aku kenal dia kuat ! Dia tak give up pun . Aku tahu kau Lia yang aku kenal . Bawa banyak bersabar Lia . Aku tahu mesti ada hikmahnya "

Aku hanya mengangguk .

"Yana, kau tahu kan aku ni perempu-"

"Sayang?" Razman memanggil aku

"Haa, Yana nanti kita sambung gosip lagi . Cerita tadi yang kau post kat Whatsapp aku tu sedih gila sampai ternangis-nangis aku tadi . Yelah Yana aku tak nak lama ni . Assalammualaikum" aku menantikan panggilan itu tadi . Lalu aku menyeka air mata aku lalu memandang Razman .

Ehh mana dia ? Aku terus ke ruang tamu .

"Abang, kenapa panggil Li-?"

"Kenapa panggil ? Dari tadi abang panggil tak dengar2 lepas tu bergayut dengan jantan siapa kat dalam telefon sampai suami sendiri pun diabaikan " air mata aku mengalir . Sampai hati dia tuduh aku yang bukan2 . Kenapa Razman berubah ? Sekejap sahaja kebahagian aku denganya .

"Lia minta ma-"

"Maaf, maaf!!!! Tak habis2 maaf kau tu ! Entah lelaki mana yang hasut kau sampai macam ni sekali . Macam bini macam tak ada bini!!" sedih , kecewa , hancur , semuanya tertanam di dalam hati aku ini . Hanya Tuhan sahaja yang tahu pasal aku ini

Aku terus meninggalkan ruang tamu dan berlalu ke bilik tidurku . Aku menangis sepuas-puasnya di dalam bilik mandi . Aku mandi beserta menagis . Aku sedih , air pancut keluar bersama menuruni dengan air mata aku ini .

Sedih ? Jangan tak terkata kat dalam hati ini . Aku menagis semahu-mahunya .

Please keeps reading and Voted !!!

*Awak, sorry kalau typo ye ! Mohon dihalalkan . Apapun Voted ya . Jangan tak Voted !

Sekuntum Mawar Untukmu (√)Where stories live. Discover now