Part 8

988 84 4
                                    

AiTai-Tai - Red Velvet [ Japanese song from sm artist is gold! Suggest you to download💓)

Hyeri melangkah kearah Woobin yang sedang menunggunya bersama dengan paderi. Ayahnya yang berada disebelah dipandang dan senyuman paling manis dihadiahkan.

Sesampainya dihadapan altar, Hyeri melepaskan pegangan ayahnya. Tangan Woobin pula diraih.Dengan sekali lafaz, mereka sah menjadi suami isteri. Perjanjian yang dibuat disaksikan oleh seluruh rakyat Vampire Light. Di sebalik kelompok rakyat, Permaisuri Yumi, permaisuri Planet Sistar memerhati dengan geram. Hati, jiwa dan perasaannya hancur berkecai. Tangannya dikepal dengan kuat.

'Bala akan menimpa korang..Sialan Woobin dan Hyeri..aku sumpah kerajaan kau akan ditimpa sakit misteri!! Buat selama-lamanya!!!'

"Astaga! Mimpi apakah aku disiang hari ini." Chanyeol terbangun dari mimpi ngerinya. Menyesal dia tidur lepas berfangirling kepada BTS tadi.. Ehh? Gambar Rapmon yang dipenuhi kesan gincu diletak ditepi. Jangan salah faham, gambar itu memang sudah dipenuhi oleh gincu. Bukan dia yang buat. Chanyeol bangkit dan menyelak langsir yang menjadi punca biliknya gelap.

"Hari baru dan sekali lagi mata aku sakit sebab terkena cahayatahari.. Huh.." Rungut Chanyeol.

Dia menggeliat seketika untuk membetulkan tulang sendinya yang lenguh. Mimpi tadi itu menyebabkan dia sakit kepala. Kenapa seorang makcik dan pakcik pelik yang berpakaian pontianak muncul dalam mimpinya?

Kerusi kecil diambil dan punggungnya dilabuhkan diatasnya.

"Kenapa diorang semua ada taring? Ini kes aku tonton cerita pontianak harum sundal malam Malaysia tu ke apa? Fuhh. Legend sungguh cerita tu sampai aku termimpi-mimpi.. Ini kena viral dalam fesbuk dengan instai ni.."

Chanyeol bingkas bangun dan mengambil telefon Samsing S10nya dan menaip sesuatu. Dia tersenyum sehingga wajahnya berubah menjadi badut.

×××

Chanyeol turun ke bawah sambil membawa tuala dilehernya. Ruang tamu yang dipenuhi dengan ahli keluarganya itu dijenguk. Dia tunduk hormat kepada Madam Lee.

"Sehun-ah, kenapa tak bersiap lagi ni?" Tanya Chanyeol apabila melihat Sehun yang sedang mengelap cawan sambil menonton drama Romantic Doctor, Teacher Kim.

"Harini Sehun sibuk kat rumah. Ini denda dia. Kamu Yeol, pergilah jual aiskrim seorang diri. Dah besar panjang jadi pandai-pandailah bawa diri. Ohh ya, baozi Madam dah kukuskan jadi kamu tolong jual sekali ya? Terima kasih." Jelas Madam Lee dan dia kembali menonton drama itu.

"Mianhae hyung ehh? Lain kali kita jual sama-sama. Hun tak boleh lepaskan episod Kang Dong Ju pengsan dalam wad yang mungkin ada penyakit MERS tu.. Hehe.." Kata Sehun pula. Chanyeol menjeling kearah TV. Meluat pula dia tengok pelakon lelaki a.k.a hero drama yang mirip Sehun itu.

Chanyeol tahu Sehun suka drama ini kerana hero itu mirip dengannya. Cuma Sehun lagi kacak ehh tak tak. Dua-duanya kacak. Entahlah.

"Hmm..Yelah.." Jawab Chanyeol dan berlalu ke dapur sementara rumah itu. Bekas baozi diangkut dengan sebelah tangan. Dia memandang kearah ruang tamu. Ahli keluarganya itu sedang menangis kerana Kang Dongju masih belum sedarkan diri dan sedang ditemani oleh Doktor Soojung a.k.a heroine. Dia melihat Sehun yang melebih-lebih meraung, tahulah muka serupa hero.

×××

Loceng dibunyikan berkali-kali untuk mengalihkan perhatian kanak-kanak yang sedang bermain ditaman permainan. Jam sembilan pagi, taman itu sudah dipenuhi dengan separuh daripada penduduk taman Goreyow. Sekejap lagi, kanak-kanak dari taman sebelah, iaitu taman Shilla juga akan datang ke sini.

Lagipun taman Shilla tak disediakan kemudahan seperti ini. Kesian. Tapi untung bagi Chanyeol sebab mereka akan datang memborong aiskrim daripadanya. Kekeke.

"Iyeee.. Sabarlah unnie beli.."

Gadis itu mendekati gerai aiskrim Chanyeol. Aiskrim potong dipilih memandang itu saja aiskrim yang paling murah.

"Unnie!! Tak mau aiskrim potong!! Nak yang paling mahal!!" Jerit gadis yang seorang lagi. Chanyeol memandang mereka. Dalam fikirannya, dua gadis dihadapannya itu mungkin adik-beradik. Muka pun saling tak tumpah, sama.

"Hishh budak ni! Yelah.. Bang telinga besau, bagi aiskrim yang paling mahal!" Arah si gadis itu. Chanyeol mengangguk faham. Terketar-ketar dia mencedok aiskrim itu dengan penyedok. Dia tak pasti kenapa. Bukannya sebab gadis itu menengkingnya tapi, sebab lain..

"Ini dia..Harganya 10 hinggit." Kata Chanyeol. Matanya bertembung dengan mata gadis itu.

"Ehh? Chanyeol? Ehh tak mungkin.. Yoda(Pelanduk) dua serupa kot.." Kata gadis itu dan menyerahkan beberapa not biru kepada Chanyeol.

Dia dan adiknya mula beredar dari situ. Manakala Chanyeol, migrainnya kembali sebaik sahaja gadis tadi meninggalkannya. Dia terduduk diatas kerusi yang disediakan disitu.

"Macam..arhh..pernah nampak.." Kerutan didahi semakin bertambah. Kepala Chanyeol semakin sakit. Dia tak mampu membuka matanya lagi. Perkara terakhir yang dilihatnya adalah..

Mia.. si anak kecil berada didepannya.. bersama----

-bersambung

Sorry lama sangat nak publish

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Sorry lama sangat nak publish. Aku banyak fokus dekat ig & twitter and sekarang ni Trial dah nk dekat😭😅 tambah lagi kelas malam dah ada..tak menyempat weh.. Silakan baca ff baru aku 🤘💓😅 Hehe.. Ff agak cringe tapi.. entahlah aku try..

(C)Vampire Love 2 : Our KingdomWhere stories live. Discover now