Minggu ke 7

545 28 10
                                    

Probe berpusing-pusing terbang untuk pergi ke tengah pentas. Hari ini dia berpakaian serba ala maid berwarna hitam putih "Hehehee... jangan gelakkan saya yea. Ini author yang suruh pakai tapi tema pada hari ini adalah tema MAID CAFE! Yaya, Ying, Bella, Faye dan Lily akan menjadi maid kamu pada hari ini sahaja. Makanan pencuci mulut telah disediakan, ada pelbagai jenis kek yang telah dibuatkan oleh Fang, Yaya, Faye dan Bella!"

Yaya, Ying, Bella, Faye dan Lily ada di bawah pentas dengan pakaian maid mereka. Yaya berpakaian baju kurung ala maid, dengan tudung berwarna hitam dan yang lain pula, Ying memakai cheongsam ala maid berwarna hitam putih sampai ke bawah lutut. Bella dan Lily memakai baju kebaya modern ala maid yang berwarna hitam putih. Faye memakai jaket lengan panjang dan skirt sampai ke bawah lutut yang juga berwarna hitam putih. Mereka juga turut memakai stokin panjang berbelang-berbelang kecuali Lily. Stokin dia ada gambar muka Boboiboy dan ada beberapa bentuk hati di sekeliling gambar Boboiboy. Mereka berjalan menuju ke arah para penonton studio markas kotak sambil mengangkat sebuah dulang yang penuh dengan air vanilla milk shake. Setiap para penonton akan mendapat satu air vanilla milk shake. Gopal bertambah suka apabila dia diberikan Vanilla milk shake oleh Faye sendiri

"Semua sudah bersedia?"

"SEDIA!" jerit para penonton kepada Probe

"Baiklah, mari kita mulakan dengan EDISI MALAM MINGGU! SELAMAT KEMBALI SEMUA! Saya adalah Probe, host kamu untuk Edisi Malam Minggu. Ramai budak-budak lelaki yang sangat teruja melihat kawan-kawan Boboiboy berpakaian seperti maid yea. Hehehee" Probe tergelak sedikit "Kita jangan membuang masa lagi, kita akan terhibur dahulu dengan sebuah persembahan dari Boboiboy and the 7 Powers!" Terus Probe terbang ke tepi pentas untuk memberi laluan kepada Boboiboy and the 7 Powers bernyanyi. Tirai pentas mula dinaiki dan pada hari ini, Boboiboy Gempa menjadi penyanyi utama kali ini

I'm sitting in the railway station.
Got a ticket for my destination.
On a tour of one-night stands
my suitcase and guitar in hand.
And every stop is neatly planned
for a poet and a one-man band.

Homeward bound,
I wish I was homeward bound,
Home where my thought's escaping,
Home where my music's playing,
Home where my love lies waiting silently for me.

Every day's an endless stream
Of cigarettes and magazines.
And each town looks the same to me,
the movies and the factories
And every stranger's face I see
reminds me that I long to be,

Homeward bound,
I wish I was homeward bound,
Home where my thought's escaping,
Home where my music's playing,
Home where my love lies waiting silently for me.

Tonight I'll sing my songs again,
I'll play the game and pretend.
But all my words come back to me
in shades of mediocrity
Like emptiness in harmony
I need someone to comfort me.

Homeward bound,
I wish I was homeward bound,
Home where my thought's escaping,
Home where my music's playing,
Home where my love lies waiting silently for me.
Silently for me

Para penonton memberikan tepukan yang gemuruh untuk nyanyian Boboiboy Gempa tadi. Probe bertepuk tangan dan terbang ke tengah pentas "Wah! Persembahan yang menarik"

"Terima kasih!" kata Gempa

"Terima kasih kerana sudi menghiburkan kami tadi" kata Probe. Gempa dan pecahan yang lain, melambai-lambai dan terus pergi kebelakang pentas. Sampai sahaja di belakang pentas, pecahan Boboiboy bercantum semula "Kepada yang meminta request tu, harap kamu bersabar yea. Baiklah, kita akan mulakan dengan acara sesi soal jawab bersama tiga tetamu kita! Saya akan menjemput tetamu kita yang pertama. Dia adalah seorang kapten yang garang dan tahap kesadisan dia adalah tahap 100% sadis. Dia telah mendapat panggilan itik daripada si pelik iaitu Lily dan dia juga adalah abang kepada landak kita. Saya mempersilakan KAPTEN KAIZO!"

Edisi Malam Minggu (Season 2)Where stories live. Discover now