Minggu Terakhir

635 26 21
                                    

"HAI HAI HAI SEMUA! Saya adalah host kamu untuk rancangan EDISI MALAM MINGGU!" Hari ini Probe memakai pakaian costume naga yang berwarna merah "Hari ini kita ada tema, iaitu tema Fairytale.. jadi anggap ajelah ini ala-ala Holloween yea. Hehehee" Probe terbang ke tepi pentas "Baiklah, kita jangan membuang masa sebab hari ini encik bos perlukan studio markas kotak untuk perhimpunan alien-alien durjana seluruh galaxy-" Terus kepala dia kena ketuk dengan Adudu "ADOI! ADOI! AMPUNKAN SAYA ENCIK BOS!"

"YANG KAU BAGITAHU SEMUA ORANG APASAL! CUBA KAU TENGOK, KAPTEN KAIZO SUDAH BERSEDIA UNTUK BELASAH AKU!"

"Maafkan saya encik bos! Saya tak sengaja!"

"AKU TAK PEDULIK! AMBIK NI AMBIK NI AMBIK NI!" Adudu terus mengetuk kepala besi Probe dengan spana gergasi. Tirai pentas dibuka secara automatik dan terpaparlah Rizu dan Ying berpakaian seperti pahlawan sejati

"PIZU DI SINI! UNTUK GANTIKAN TEMPAT ABANG FANG! SEBAB DIA TAK NAK BERDUET!"

"Dan saya adalah Ying! Saksikanlah duet kami iaitu My heart!"

Di sini kau dan aku
Terbiasa bersama
Menjalani kasih sayang
Bahagia ku denganmu

Pernahkah kau menguntai
Hari paling indah
Ku ukir nama kita berdua
Di sini surga kita

Bila kita mencintai yang lain
Mungkinkah hati ini akan tegar
Sebisa mungkin tak akan pernah
Sayang ku akan hilang

If u love somebody
Could we be this strong
I will fight to win
Our love will conquer all
Wouldn't reach my love
Even just one night
Our love will stay in my heart
My heart...

"Terima kasih!" kata Ying dan Rizu serentak. Para penonton markas kotak berikan tepukan gemuruh kepada mereka berdua. Rizu melambai-lambai kepada mereka sambil masuk balik ke dalam belakang pentas. Manakala Ying pula, dia turun ke bawah dan kembali ke tempat duduk dia. Probe kembali di atas pentas dengan benjol di sana sini. Adudu sudah pun dibelasah oleh Kaizo dan kini, dia sedang berehat di dalam bilik sebab Kaizo belasah memang amat terus sekali, selamat tak koma

"Maaf yea semua. Hari ni saya jadi naga benjol ajelah... hehehee" Probe tergelak sedikit "Terima kasih kepada Ying dan Rizu dengan duet kamu tadi. si landak tu memang susah sikit kalau nak ajak berduet tapi kalau dengan orang-orang yang dia paling sayang, cepat aje. Baiklah, saya akan memperkenalkan tetamu-tetamu kita pada hari ini. Tetamu kita yang pertama, dia adalah seorang budak kecil di dalam geng Boboiboy. Suka berceloteh panjang lebar dan suka sangat makan kerepek pisang yang diberikan oleh Lily. Dia adalah RIZU!"

"YEAH! PIZU KEMBALI LAGI SEKALI!" Kali ini Rizu telah menukar pakaian costume dia kepada costume seekor beruang "Hehehee... Pizu nak jadi teddy bear hari ini, bolehkan?"

"Err.. boleh kot. Rizu duduk dulu yea" Rizu duduk di atas kerusi sofa sambil tersenyum comel

"Tetamu kita yang kedua, dia adalah seorang panas baran. Suka sangat marah-marah orang sebab suka sibuk dalam urusan dia, suka cari masalah dengan abang dia dan dia bukanlah seekor landak tapi orang tetap suka panggil dia landak sebab style rambut dia dan dia adalah FANGGG!"

Fang keluar dengan muka masam kerana dia terpaksa berpakaian seperti seekor arnab di dalam cerita Alice in Wonderland. Ramai para penonton yang gelakan dia tapi ada juga yang terasa comel melihat Fang berpakaian seperti itu "APA GELAK-GELAK! KORANG NAK KENA DENGAN AKU KE?"

"Isk isk isk... marah pula si landak ni" kata Probe

"Mestilah marah! SUKA HATI KORANG AJEKAN NAK KETAWAKAN ORANG!" Fang terus duduk di atas sofa sambil bersilang tangan

Edisi Malam Minggu (Season 2)Where stories live. Discover now