#34: Siapa tu?

3.4K 236 46
                                    

Aku yakin mesti ramai yang pernah alami situasi ni, situasi di mana kau tengah duduk lepak dalam bilik lepas tu tiba-tiba kau dengar ada orang ketuk pintu bilik kau. Tapi masalahnya bila kau bukak, tak ada sesiapa pun dekat luar tu.

Aku sendiri sejujurnya pernah jugak mengalami situasi macam tu. Aku ingat lagi, masa tu waktu senja. Aku tengah duduk dekat meja belajar sambil tengok-tengok facebook. Almaklumlah, nak tidur nanti gila, jadi baik aku bukak facebook dari tak buat apa-apa.

Tengah aku syok layan facebook tu, tiba-tiba aku terdengar ada orang ketuk pintu bilik aku. Waktu tu aku macam yakin tak yakin je sebab pintu bilik aku tu tebal, jadi kalau orang ketuk perlahan memang sayup-sayup je lah dengar nya.

Disebabkan aku rasa yakin yang memang pintu bilik aku yang diketuk, maka aku pun bukak lah. Dengan tanpa sebarang perasaan aku pulas tombol pintu bilik aku tu, kemudian aku selak daun pintu tu.

Bukak bukak je, aku terdiam. Dalam hati dah mencarut dah. Ye lah, mana tak nya. Kita dah penat bukak, tau tau tak ada sesiapa dekat luar. Aku jengah lah jugak ke kiri kanan koridor aras aku tu, mana tau ada yang dajal aku ke kan. Tapi memang tak ada sesiapa.

The best part is, betul-betul masa aku nak tutup pintu bilik aku tu, aku dapat rasa satu tiupan yang lembut meniup ke arah muka aku. Dengan tak semena-mena bulu roma aku terus mencacak naik. Aku apa lagi, tutup pintu bilik tu, pergi ke arah laptop aku and pasang zikir kuat-kuat.

Memang lah orang kata tak ada lah seram mana pun situasi tu, tapi kau bayangkan kau dah lah stay sorang, lepas tu aras kau tu pulak sunyi. Mau nya aku tak rasa takut. Dan sejak dari kejadian tu lah, setiap kali senja aku dah tutup semua tingkap and pasang zikir kuat-kuat. Ada hikmah kan kejadian tu haha.

Harap ada lah yang ketuk pintu bilik korang sekarang ni. Bagi korang rasa apa yang aku rasa dulu 🙊 kbai

Jangan Baca Cerita Ini!Where stories live. Discover now