Bab 10

5.3K 210 0
                                    

3 bulan kemudian…

Sofea dari tadi berjalan ke kiri ke kanan.  Entah kenapa dia rasa hatinya tak sedap sangat sekarang ni.  Ya Allah! Kau lindunglah Farina Ya Allah! Hati aku dup dap dup dap sangat ni! Aku tak pernah rasa macam ni.  Setiap kali aku rasa macam ni, mesti wajah Farina yang aku teringat.  Dahlah esok dia akan balik ke KL.  Aku harap sangat tak ada apa-apa yang terjadi.

Tak boleh jadi ni! Aku kena call dan tanya Harris pasal Farina.  Apa yang aku nak dengar ialah Farina berada dalam keadaan yang ok.  Tak ada apa-apa yang buruk berlaku dekat dia.  Nombor Harris didail.  Tolonglah angkat Harris.  Akhirnya, panggilan bersambung.

Hello Haris?”

“Ada apa Sofea? Kenapa suara awak cemas sangat ni?”

Errr…saya nak tanya awak Harris.  Farina ok ke sekarang ni?”

“Berdasarkan pemantauan Hael dan Amzar sekarang ni, Farina ok.  Kenapa Sofea?”

“Taklah…saya rasa tak sedap hati sangat ni.  Tak tahu kenapa.  Saya asyik teringat Farina je…”

“Insya-Allah tak ada apa-apalah yang berlaku…”

Aku pun harap macam tu jugak.  “Tak apalah Harris.  Kalau ada apa-apa, awak call saya eh? Secepat yang mungkin!”

“Ye! Insya-Allah…”

“Tak apalah macam tu.  Saya letak dulu.  Bye…” Sofea memutuskan talian.  Dalam hatinya tak putus-putus berdoa agar Farina berada dalam keadaan selamat.



ALHAMDULILLAH…habis jugak kursus aku ni! Rasa macam dah nak reput dah duduk Johor ni sampai 3 bulan.  Aku rindu rumah aku!
Huhuhu…rindu butik! Entah apalah yang jadi dengan butik tu. 
Memanglah diorang cakap ok je butik tu tapi selagi aku tak tengok dengan mata kepala aku sendiri, selagi tulah aku tak percaya.

Penat rasanya tapi tak apalah.  Berbaloi jugak aku rasa.  Tunggu dapat surat je dari pihak atasan.  Mintak-mintaklah aku dapat kerja ni.  Insya-Allah…jam sudahpun menunjukkan pukul 11 malam.  Ada baiknya aku tidur.  Esok dahlah nak kena drive.  Dari Johor ke KL.  Jauh tu! Penat kot!

Baru saja matanya nak terlelap, dia terdengar ketukan di pintu biliknya.  Siapa pulak yang datang malam-malam ni? Oh! Mungkin Auliya kot? Siapa Auliya? Auliya ni rakan sekursus aku sekali.  Farina melangkah ke arah pintu lalu pintu biliknya dibuka.

Serentak pintu dibuka, serentak itu juga mukanya ditekup dengan sehelai kain! Farina meronta-ronta minta dilepaskan.  Akhirnya, Farina pengsan akibat daripada cecair yang dia hidu pada kain tersebut. 

Bibirnya tersenyum sinis.  Welcome to my world, Amanda Farina.  The game is start, Harris Aiman.  Once Zack Hardy said A, it must be A’s and now…aku dah lancarkan game aku.

Tubuh Farina diangkat lalu diletakkan ke atas katil.  Farina…kau akan jadi milik aku sepenuhnya dan hidup Harris akan hancur! Mustahil dia nak perempuan yang dah disentuh.  Say goodbye to Harris.




DARI tadi matanya tak lepas memerhati satu-persatu gerangan yang keluar masuk hotel.  Haih…sepatutnya Farina dah check out.  Tapi, kenapa tak check out lagi ni?
Harris memandang jam di tangannya.  Dah nak pukul 11 pagi dah ni.  Tiba-tiba pulak aku rasa tak sedap hati.  Dia menuju ke kaunter pertanyaan.

“Assalamualaikum cik…”

“Waalaikumussalam.  Ada apa-apa yang saya boleh bantu?”

“Maaf…saya nak tanya dekat mana bilik penginap bernama Amanda Farina?”

Jodoh Ke Bodoh? Where stories live. Discover now