Chap.3

4.7K 272 65
                                    

Irene Pov

Aku meronda di belakang sekolah untuk pastikan takde pelajar cuba nak ponteng. Belakang sekolah kami ni actually hutan tapi ada pagar sebagai penghalang. Halang apa?

Hahhh nak halang daripada terjadinya maksiat.

Takde binatang buas kat hutan tu tapi yang ada.....ialah lebih buas daripada binatang buas. Jantan-jantan dari Bros City. Padanganku aku kecilkan untuk melihat situasi yang berlaku tak jauh depan aku.

Kelihatan dua orang gadis yang tengah menunggu di sebalik pagar dawai tu. Aik, ini pelajar kelas aku kan? Apa diorang dua buat kat sini? Kelas rasanya dah mula sejam lepas.

Aku mendekati mereka tapi rasanya mereka tak perasan tentangnya. Aku nak bersuara saat ni namun terhenti bila nampak ada beberapa jejaka muncul di bahagian luar pagar dawai tu. The fuck?! Ni takleh jadi ni!

"Yahhhh!!!" Jeritku. Ambek kau suara speaker! Aku ni bukan sahaja cantekk yerrr, aku juga berbakat dalam menjerit hoho!

3 jejaka tu baru nak serahkan surat dan begitu juga dengan dua rakan sekelas aku tu. Ek elehhh nak main hantar-hantar surat pula!! Bertuah punya budak!! Aku selaku new student council di PHS akan berusaha menjayakan tugasnya untuk senior student council yang tercinta.

"What do you think you're doing?" Tanyaku sambil mencekak pinggang depan gadis berdua tu.

Sebelum sempat 3 jejaka tu lari. Aku mengambil gambar wajah mereka tiga dengan selamba. Mereka nampak macam nak tembak aku pakai senapang je sekarang ni tapi ada aku kesah hah jantan muka sampah?

"Balik ke sarang sampah korang sekarang shu shuuu!" Marahku kepada 3 jejaka tu. Mereka sempat membuang ludah dengan kuat sebelum pergi dari sini. Cehh sengaja nak bagi aku dengar lah tu!

End Pov

- Bilik student council PHS -

"Ni lah dia dua gadis tu." Kata Irene sambil duduk di atas sofa dan sebelah Jennie.

Jennie pula tengah buka laptopnya dan sibuk search something dalam laptopnya. Dua gadis tu duduk depan Irene dan Jennie dengan cemas. Surat yang diberi oleh jejaka tu masih dipegang kemas oleh mereka berdua.

Jennie: Okay bak sini surat tu.

2 gadis tu pun beri surat tu tanpa ragu-ragu. Ada dua surat. Jennie lalu letak surat tersebut di atas meja kecil tepi sofa yang diduduk oleh dia dan Irene. Jennie lalu berdehem dengan wajah serious.

"Pelajar A dan Pelajar B kan? Korang tahu ke korang dah langgar peraturan sekolah dan lebih-lebih lagi pulau ni?" Tanya Jennie sambil pandang dua pelajar tu dengan pandangan tajam.

Saat ni lah tiga orang lagi ahli student council masuk. Lisa, Jisoo dan Rose tengah happily masuk sambil tergelak-gelak. Lisa siap pegang sebungkus burger belah tangan kanan dan air cola di belah tangan kiri.

Rose: Eo? Dua pelajar ni lagi?! Aigooo... Dulu bukan aku dah pernah tangkap korang ke? Mesti pasal jumpa jantan tak guna dari Bros City ni kan?

Dua gadis tu lalu menunduk kepala sambil mencubit antara satu sama lain. Jennie semakin marah bila dengar kata-kata Rose tu.

Jennie: Both of you. Nak kami bagi punishment atau pun nak kami hantar korang jumpa cikgu disiplin dan dapat punishment lebih teruk?

"Nak korang bagi punishment!!" Mereka berdua berkata dengan serentak. Lisa tergelak dengan kepantasan mereka menjawab soalan tersebut. Maka gadis berdua tu pun diberi denda untuk kutip semua sampah yang terbiar di laman belakang dan depan sekolah.

(C) Hate X Love (BTS X Blackpink)Where stories live. Discover now