Chap.4

3.9K 253 59
                                    

Pasukan PHS berada di bahagian kiri stadium dan pasukan BHS berada di bahagian kanan stadium. Stadium tu penuh dengan penyokong dari pihak masing-masing. Tapi sudah tentulah pasukan lelaki lagi banyak memandangkan mereka berada di kawasan Bros City.

 Tapi sudah tentulah pasukan lelaki lagi banyak memandangkan mereka berada di kawasan Bros City

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ianya acara yang agak mencabar iaitu sukan. Memang dah bertahun-tahun lelaki asyik menang dalam acara ni. Tak pernah lagi perempuan menang. So lelaki tak lah risau sangat dalam acara ni sebab bagi mereka kacang je nak kalahkan mereka.

Jisoo: Lisa, Seulgi, Yeri and Jennie. Korang perlu siap sedia untuk acara pertama korang iaitu pass baton. Korang dah sedia kan?

Lisa sebagai ketua dalam pasukan sukan ni pun angguk. Sebenarnya Lisa nak bagi pelajar lain yang berminat untuk rasa menyertai acara pass baton lawan pasukan BHS, tapi takde yang nak ikut sebab takut😂 Akhirnya ahli student council juga lah sertai acara ni.

"Irene? Siap sedia acara memanah. Bawa rakan memanah yang lain untuk ke tempat pertandingan." Jelas Jisoo kepada Irene. Irene pun mengangguk dan jalankan tugasnya.

"Selamat pagi penonton semua!!! Hari ini ialah hari bertuah anda kerana anda dapat menyaksikan pertandingan yang menakjubkan ini!! Ianya ialah BROSPUNK COMPETITION!!! Berikan tepukan gemuruh kepada pasukan untuk acara pertama!!"

Itu dia host kegemaran para penonton!! Hyeri dan juga Bogum!! Mereka dah jadi host untuk pertandingan ni sejak 3 tahun lepas.

Hyeri: Wahh tengoklah pasukan PHS tu, semuanya student council yang ikut pass baton!! Mungkinkah sejarah akan berubah? 😆

Bogum: Eyy tak mungkinlah Hyeri ssi! Perempuan mana boleh kalah kan lelaki dalam larian! *smirk*

Hyeri: Yah!! Berani kau sindir perempuan?!!! *death glare kat Bogum yang berada di sebelahnya😂*

"Dah mula dah mereka😂" "Gaduh!! Gaduh!! Gaduh!!👏👏" "Hyeri unnie tampar je muka si monyet tu!!!✋🏼" "Bogum hyung gusti je betina sebelah kau tu!!!"

Dan itulah apa yang penonton mula melolong😂 Setiap tahun mesti gaduh dua MC tu😂

Back to the track, Lisa dan yang lain dah sedia ambil posisi mereka. Pelari pertama ialah Seulgi. Seterusnya Jennie dan ketiga ialah Yeri. Lisa adalah pelari terakhir manakala kumpulan lelaki pula pelari pertama ialah Jimin. Kedua ialah Jackson (got7) dan ketiga ialah Kai (Exo). Terakhir ialah Jungkook.

Lisa saling berpandangan dengan Jungkook. Pandangan tu bukan main lagi tau! Macam nak telan satu sama lain. Jungkook sempat smirk kat Lisa yang berada di sebelahnya. Sama je seperti kejadian last year.

Lisa: May the best win this competition😏 And when I say the best, I mean US aka the girls.

Jungkook: Kau merepek apa ni hah? Buat lawak ke apa? Kau lawan aku kot ni😏 Tak mungkin kau boleh menang.

(C) Hate X Love (BTS X Blackpink)Where stories live. Discover now