Chap.7

3.3K 235 35
                                    

Lisa Pov

Yoshhh!! Aku perlu tabah untuk event badminton. Ianya lucu sebenarnya tentang macam mana kami yakinkan pengetua untuk masukkan aktiviti badminton dalam BrosPunk Competition😂

Aku selalu main badminton ngan yang lain dan ianya acara yang taklah ganas sangat so ianya diterima. Tapi satu je masalahnya.....

Aku tak dapat nak bermain dengan baik dengan kaki tak berapa nak okay ni. But I am not giving up!! Mungkin lawan aku tu lemah? Ini first time aktiviti ni dimasukkan dalam competition ni so aku tak dapat nak selidik lebih awal tentang kebolehan musuh.

Aku pun pergi ke gelanggang badminton dan melihat sekeliling... Hmmmmmm.....

Tak guna.

Geng bts tu pun ada. Tch! Susah lah kalau macam ni. Siapa antara mereka yang ikut?

Kami pun berjalan ke tempat dimana telah disediakan oleh kami. Aku duduk di tempat duduk sambil mengeluarkan racket milikku dan mengelapnya dengan tissue. Urii jagiyaaa~ Kita akan menang acara ni!

Rose: Oh ouh Lisa. Kim Taehyung tu ikut acara ni.

Bwo?!!!

Aku pandang ke arah geng bts dengan pantas dan malangnya. Mata aku yang precious ni ternampak pula Taehyung tengah buka sweatpants dia lalu menampakkan kaki dia yang hanya berseluar pendek. Ewwwww!!! Rosak mata aku.

Mata kami bertembung kejap dan dia sempat smirk. The hell? dahlah buat kaki aku macam ni!! Minta maaf pun takde! Shameless guy ever!!

Aku memandang jadual dan nampaknya aku tak berlawan dengan Taehyung. Aku akan pastikan aku tak kalah sepanjang perlawanan supaya aku boleh lawan ngan dia!! Aku mesti kalahkan dia!!! Harap je lah dia tak kalah dulu😏

Jisoo Pov

"Hwaiting Lisa ah!! Jangan bergerak banyak sangat sebab tau-taulah kan?" Kataku sambil tunjuk kaki dia yang cedera.

Lisa: Tch😂 I'll try. Pray for me!!

Dengan itu, Lisa pun masuk dalam gelanggang dengan racket merahnya. Aigoo kesian Lisa sebab perlu hadapi semua ni.

"Yah tengoklah budak Taehyung tu. Rasanya dia memang pro dalam badminton." Kata Rose sambil memegang bahuku.

Aku pun memandang ke gelanggang sebelah dan dapati Taehyung tengah melakukan smash. Boleh tahan. Untuk seorang yang tak guna. Berani dia cederakan Lisa😠

Jisoo: Ceh, dia cuma bertuah sebab opponent dia ialah perempuan.

Jennie: Habis Lisa tu bukan perempuan?😒

Yelah....

"Lisa tu lain sikit! Dia gadis kuat ohohoho." Kataku sambil menggaru belakang leher aku yang tak gatal. Harap je lah Lisa tak apa-apa dalam gelanggang tu.

Aku memandang Lisa dan begitu juga Lisa yang tengah memandangku. Aku bersorak dan dia pun mula melambai guna racketnya. Aishh, aku rasa kesian pula dengan Lisa. Dialah yang paling banyak ikut event.

Masa kami umumkan tentang BrosPunk Competition, tak banyak yang nak ikut dan student councillah perlu ikut semuanya kalau pelajar tak nak join. Kalaulah aku tak kena lantik sebagai manager, dah lama aku join sekali. Tak banyak yang pandai main badminton termasuklah aku, Rose, Jennie dan tiga ekor lagi tu.

(C) Hate X Love (BTS X Blackpink)Where stories live. Discover now