Chap.11

3K 224 27
                                    

- Hari terakhir BrosPunk Competition -

" Inilah masanya untuk umumkan siapa pemenang untuk tahun ini!!" Jerit Hyeri dan Bogum serentak.

Semua pelajar berada di dewan sekolah. Excited nak tahu siapa pemenang tahun ni. Selalunya tiap tahun sama je tapi kali ni ada perubahan sedikit memandangkan pelajar perempuan boleh tahan banyak juga memang dalam acara.

Lisa: Weh, korang rasa kita menang tak? *nervous*

Seulgi: Aku pun tak pasti tapi....Harap menang sebab aku dengar pengetua nak hadiahkan sesuatu kepada kita kalau kita menang! *tersenyum lebar*

Rose: Jinjja? Wahhh harap menang!!

"Pemenangnya ialah..........."

Semua orang menanti keputusan dengan penuh rasa gementar. Pelajar perempuan dah mula berdoa dan pelajar lelaki pula rileks je sebab diorang yakin diorang menang😏

"PUNK HIGH SCHOOL!!!!!!!!!!!"

Semua pelajar perempuan yang hadir dalam dewan tu mula berteriak, melolong, hahh dan banyak lagi teriakan boleh didengar😂 Yang jelasnya diorang sangat happy sebab first time menang👌🏻

Mehh tengok wajah pelajar lelaki yang tak tau malu memerli pelajar perempuan tu😌😌😌😏 Semua muka musam dan ada yang dah jadi batu. Apa taknya, first time kalahlah katakan aghahahahahah padan muka.

"In your face you dumbass!!!!!!!" Jerit Lisa sambil memandang lelaki-lelaki di bahagian sebelah dewan. Lisa melompat dengan gembira. Kaki yang cedera tu pun dah tak di hiraukannya.

"Dengan itu kita menjemput president student council PHS untuk naik ke pentas bersama dengan pengetua PHS" Jelas Hyeri.

Jennie: Eotteokhae? Aku takleh naik pentas ngan kerusi roda. Err Jisoo kau boleh gantikan aku tak?

Jisoo: Sure thing Jendeukie. *angguk lalu naik ke atas pentas*

Pengetua BHS, En.Kim juga ada di atas pentas untuk menyampaikan hadiah. Mereka posing untuk bergambar bersama dengan trophy yang dimenangi oleh PHS.

Lisa Pov

Hmm there's something about Mr.Kim. Pandangan dia kat Ms. Seo nampak lain...begitu juga dengan pandangan Ms. Seo kat Mr.Kim. Mereka tersenyum seperti tersipu malu berjumpa. Hmmm...memang camtu ke perjumpaan pengetua?

"Hello students." Ms. Seo memulakan kata.

Kedengaran bunyi sumbang dari bahagian lelaki tengah boo Ms. Seo. Sialll punya jantan!! Berani korang boo pengetua sekolah kami?!!! Aku pun membaling kasut ke arah mereka dan perkara ni menjadi riuh sementara.

Ms.Seo: Geuman! Lisa. Don't throw your shoe like that to the boys. *pandangan emak yang marah anaknya*

Tch. Aku pun hanya mengangguk kecil. Ms. Seo dah macam emak kami semua kat Punk High School. Kami tak pernah ingkari katanya. Err aku adalah sikit TAPI bukan perkara yang teruk ok. Yang aku ingkar cuma pasal pakai seluar sekali gus ngan skirt je.

"Let's continue. Soo this is the very first time the girls win this competition! Right Mr.Kim?"

Mr.Kim :Indeed. ☺️

Aku tengok yang lain dah nak tertidur. Baru je nak mula dah tidur? Ntah kenapa aku fresh je masa ni. Mungkin excited sebab nak tahu apa akan mengubah sejarah.

"Saya dan Mr.Kim dah berjanji akan hadiahkan pulau ni perkara paling menakjubkan bila PHS menang competiton ni."

Aik? Untuk pulau? Kenapa bukan untuk 'Hanya PHS' ?? Apa yang nak jadi sebenarnya ni? Aku pun mendengar dengan wajah hairan.

(C) Hate X Love (BTS X Blackpink)Där berättelser lever. Upptäck nu