Chapter 35

5.6K 258 31
                                    

Maafkan typo

.....

Hari yang memenat kan bagi semua pelajar tingkatan 5.

Mereka perlu menghadiri khursus untuk pecutan terkahir sebelum menduduki Spm 2017.

Semua tingkatan 5 harus berada si Alexandra sehingga pukul 11 malam. Gila? tak bagi Guru-guru Alexandra. Mereka mahu yang terbaik untuk pelajar-pelajar nya. Kalau fail juga .. Hmm membazir betul.

Amelya melirik jam G-shock adik nya sudah pukul 10:15 p.m. Kenapa pakai G-shock adik dia? sebab jam dia habis retak seribu akibat dibaling dari tingkat 3 oleh dua ekor monster kecil dirumah nya.

Amelya memerhati gelagat teman-teman nya. Sarah sudah selamat masuk ke alam mimpi. Airin menguap tak habis sejak bontot nya melabuh di atas kerusi. Aryana pula fokus mendengar tunjuk ajar guru jemputan itu. Haih Amelya sendiri tak boleh fokus macam mane Aryana Airish boleh? idk la.

Amelya menekup kan muka di atas permukaan meja. Baru mata nya mahu terlelap seketika terasa ada tangan yang mengusap kepala nya lembut. Amelya lantas menongkat dagu , rupa nya gula-gula pemanis senyuman nya yang mengusap lembut kepala nya. Airiel menghadiahkan senyuman maha menawan , mampu mencaiyakkan mana-mana gadis yang melihat nya.

Kebetulan Lily terlihat adengan sweet itu rasa macam nak campak kerusi dekat Amelya sekarang.Terbakar hati Lily yang hitam tu.

Kedudukan Balcknight hanya didepan meja Blackrose sahaja. Mana boleh pisah jauh-jauh nanti rindu kata nya.

Amelya membalas senyuman Airiel.

' ngantok ke ? ' Airiel membuat gerak bibir tanpa suara keluar.

Amelya jatuh kan kepala beberapa kali , dia membuka muka seposen. Nampak real la yang dia tengah ngantok.

Airiel hanya menayang muka kesian. Yerla hari ni jadual mereka memang pack gila. Lepastu kene perah otak dengan kuiz- kuiz yang diberi.

Kalau peralatan tak cukup untuk semua pelajar tingkatan 5 , Blackrose yang kene uruskan. Tadi, Blackrose terpaksa berlari dari dewan besar ke block akademik untuk mengambil fail pelajar yang sepatut nya Talia yang menyimpan dan membawa nya ke sini. Tak pasal-pasal Blackrose yang kene tempik dengan cikgu Maimunah kerana lepas kan tanggungjawab itu dengan mudah.

Why? Talia yang kata , sepatut nya fail pelajar Aryana dan Blackrose yang lain yang pegang fail tu dan diorang bertanggungjawab untuk membawa nya pada hari ni.

Blackrose hanya mampu bersabar saja.

Apabila blackrose sudah keluar daripada dewan besar , Adrian bangun dan menerangkan siapa yang patut bertanggungjawab atas fail pelajar itu. Pucat terus muka Talia bila Cikgu Mainmunah memandang nya dengan tajam. Selepas itu , Talia pula yang kene tempik bonus kene maki dengan Cikgu singa betina tu.

Terkulat-kulat Talia apabila cikgu Maimunah cemuh nya dan semua pelajar meng ' boo ' kan mereka.

Perasaan benci nya terhadap Aryana semakin menebal dan tinggi .. Setinggi gunung everest dan seluas langit yang memanyungi seluruh alam. Sedalam lautan cina. Hek ayat nak win je.

Dalam beberapa minit selepas itu , Blackrose tiba dengan fail pelajar yang menggunung hampir menutupi pemandangan mereka.

Devils Rules ✔Where stories live. Discover now