Chapter 36

5.1K 256 13
                                    

Kalau ada typo , tutup mata tau 😉😂

🌟🌟🌟

" Maafkan saya -- " ayat seterusnya tidak disambung nya.

Doktor tersebut jeda seketika.

Tengku Syaharah terduduk dibangku.
Alina sudah meraung buat ke sekian kalinya. Blackrose sudah menangis kembali. Aryan , Adam , Qalish , Hadiey , Hakimi turut mengalir kan mutiara jernih yang jarang sekali mereka dapat melihat.

Air mata berharga Adrian juga tumpah membasahi pipi nya. Blacknight kesal.

" boleh saya tau apa yang terjadi kepada pesakit? " soal doktor Razif menyambung semula ayatnya.

Semua mata memandang ke arah Blackrose dan Blacknight.

" kami tak tahu , saya orang pertama yang jumpa Aryana dalam tandas .. Tapi masa saya jumpa dia , dia .. dia memang dah tak sedar kan diri " jawab Amelya dalam sendu. Terimbas kembali keadaan Aryana semasa dia ditemui. Teruk sangat rupa nya.

Tangisan Amelya semakin kuat , Airiel terus mendapat kan Amelya dan membawa nya kedalam dakapan. ' balik ni kena minta maaf dengan mama Amel sebab peluk anak dara dia. Minta maaf dengan mummy and daddy nya juga , darurat ni takpa la ' Bisik hati Airiel. Ceh sempat!

Doktor mengangguk kan kepala.

" kalau ikut kan kecederaan yang pesakit alami , badan nya penuh dengan lebam. Tangan kiri nya patah. Dahi nya luka .. Dan otak nya mengalami gegaran akibat hentak kan yang kuat. Akibat darah ny Mengalir tanpa henti .. cik Aryana kekurangan darah .. " terang doktor Razif lagi.

Makin kuat pula tangisan ahli keluarga dan juga sahabat Aryana.

Berkerut dahi doktor Razif melihat suasana itu. ' aku ada silap cakap ke? ' tanya doktor Razif pada diri sendiri.

" untuk melihat perkembangan cik Aryana Airish , kita perlu menunggu sehingga Cik Aryana sedar yaa. Cik Aryana mengalami koma berapa lama saya tidak boleh jangka , kita hanya perlu berdoa agar Allah permudahkan segala nya " tambah Doktor Razif lagi.

Terus mata mereka semua melekat pada wajah doktor Razif.

Doktor Razif yang perasan akan hal tersebut terus berasa gelisah. ' kenapa ni? aku ada silap cakap ke? ke ada yang tak kene dekat muka aku? ' desis hati kecil nya.

" maksud doktor anak saya selamat menjalani rawatan? " tanya Tengku Shahriezal. Muka nya kelihatan bingung.

" ya Tengku " jawab Razif pelik.

Keluhan lega dilepaskan oleh semua orang. Ada yang tadah tangan dan mengaminkan doa. Ada yang meraup muka dan pelbagai lah reaksi diorang.

Sejak bila aku kata anak dia tak selamat menjalani pembedahan? Dktor Razif mencantumkan segala puzzles dan akhir nya baru lah dia faham apa yang berlaku tadi. Terbit senyuman di bibir nya.

Alina yang kebetulan melihat senyuman itu terpanar , aish akak cair. Ya Allah Lin kau ni menyempat yaa.

" Syukur! Terima kasih doktor! " ucap Tengku Shahriezal bersama sebuah senyuman ikhlas.

Devils Rules ✔Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon