PART 15

1.9K 132 25
                                    

"Ingat semua yang saya pesan arr Dear"Chad bilang sebelum berangkat ke Itali.

"Ya bah..dari tadi juga kau ulang2 tu ayat"Fay ketawa kecil.

"Hahaha..iya ka..tunggu saya balik arr Dear..we must trust each other.."Tangan durang dua dari tadi tidak berlepas.

Tidak lama lepas itu ada sudah pengumuman flight mau berangkat.

"Dear..saya chek in dulu arr.."

"Ok..take care"Mendatar saja suara Fay.dia cuba sembunyikan getar di hati.

"Come hug me"Chad depakan tangan.

"Come hug me"Chad depakan tangan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Fay terus peluk Chad.Dia tidak peduli orang yang lalu lalang di situ.tidak lama ada lagi pengumuman.

"I love you..i love you so much Aurell Fay..kuatkan hati demi cinta kita arr.."Chad bilang.Dia senyum dan cium Fay.

" i love you too..pergi lah.."Fay angguk.

"Bye2"Sekali lagi Chad peluk erat Fay sebelum melangkah.

Hanya anak mata Fay menghantar langkah Chad.Chad melambai sambil senyum..dia signal suruh balik sebelum hilang dari pintu pelepasan.

Fay masuk dalam kereta Hyundai milik Chad..Fay tengok ada kotak hadiah di letakkan di bangku pemandu.Chad yang simpan situ tadi.

Kereta yang Fay pandu terus meluncur laju di jalan raya.baru beberapa minit berjauhan,Fay mula merindui Chad.doa Fay sentiasa mengiringi perjalanan orang  yang dia sayang.selagi Chad belum sampai dengan selamat,selagi itu lah hati Fay tidak tenang.

-For my special fiance..dear ingat kan ni rantai?yeahh..itu lah yang Fay pilih hari tu.time Fay baca ni..mungkin saya tengah atas awan atau di tempat orang suda..tapi yang pasti saya tiada depan mata Fay..senyum2 la itu membaca kan?-

Fay berhenti baca..memang Fay senyum pun.Fay teringat balik time dia pilih rantai white gold loket berbentuk daimond tu hari.tidak sangka rupanya dia pilih untuk dia sendiri.Fay ingatkan untuk orang lain time tu.Kemudian Fay sambung balik.

-Jika esok  kita tidak bersama.Dear kena ingat walaupun kita berjauhan..tidak dapat menatap muka masing2 ... saya sentiasa akan bersama Fay dalam hati. Perkara yang terbaik dan paling indah di dunia tidak semestinya boleh dilihat atau disentuh saja.kita mesti rasai dengan hati.love like wind..you cant see it but you can feel it..bila Fay merasa sendirian,tingu lah ring di  jari Fay,di situ la hati dan cinta saya terkunci dengan dear selama-lamanya.jangan buka kecuali nafas saya berhenti.ermm..macam panjang pulak saya tulis ni kan?..saya tidak tau mau cakap apa lagi..cinta saya tidak bulih di suratkan..di lakar kan..di gambarkan..Fay sendiri bulih rasa itu semua..if you believe me..you can feel it..and you must trust it..Love you my wife to be..you always my Diva.tunggu saya balik arr dear..muahhhh.-

TEMPORARY COUPLE✔Where stories live. Discover now