PART 19

1.7K 122 28
                                    

Tengah Fay pungah barang yang dia beli tadi dari bonet kereta.Rechel datang dengan muka ketat masam mencuka.dia bawa Mandy satu kali.

"Mana kunci kereta adik saya?saya tidak mau dengar lagi kau punya alasan.kau tiada hak mau kongka barang peningalan adik saya.kau bukan siapa2 lagi sama kami"Rechel.

kau bukan siapa2 lagi sama kami"Rechel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kalau iya pun..masuk la ba dulu sis.di dalam kita bercerita"Fay bilang.

"Hey Fay!!nda ingin aku mau masuk.cepat bagi tu kunci.."Rechel mengarah.

"Anduu kau ini Fay.bikin apa lagi kau mau tahan2 barang urang.bikin malu owh"Mandy.

"Hmm..kijap lah..kunci ada di atas"Fay ampai balik plastik barang dalam bonet kereta.

Dia memang mau kasih balik juga tu kereta sama orangtua Chad tapi dia kasi tenang dulu hatinya.tidak juga dia mau tu kereta.Fay sedar juga siapalah dia mau kontrol barang2 Chad.durang lebih berhak.

"Nah kunci"Fay hulur kunci kereta sama Rechel.
Dengan senyum miring Rechel sambut tu kunci.

"Ohh ya..bagi balik juga tu Atm card yang ada sama kau..itu pun duit adik saya.jangan kau mau senang2 mau makan duit hasil titik peluh dia..ada suda kau punya kekasih baru kan?kau kikis la duit c Aston"

"Sis..tu Atm nanti saya sendiri yang akan bagi Angkol sama Anty.sis bawa saja ni kereta"

"Uihh..duit urang yang sudah mati pun kau mau tamaha ka?bagi saja ba Fay.kau siapa owh"Mandy.

"Dan saya mau cincin di tangan kau itu..tiada guna juga kau trep masih tunangan sama my late brother"Rechel tunjuk cincin di jari manis Fay.cincin itu masih utuh tersarung di jari manis Fay biarpun lunggar suda sebab berat badan Fay susut.

"Sis..im sorry..sis ambil la apa saja barang2 Chad yang ada sama saya tapi bukan cincin ini.ini satu2nya kenangan saya dengan dia."

"Kau ini!!degil tidak bertempat..kau bagi balik ni cincin.."Rechel datang menghampiri Fay dan menarik tangan Fay.

Sedaya upaya Fay mempertahankan cincin itu dari dirampas oleh Rechel.mana kala Mandy turut sama ikut merebut sesuatu yang paling berharga di jari Fay.sampai terduduk tunduk Fay durang kerjakan.akhirnya terlerai juga tu cincin dari jari manis Fay.tapi jatuh tergolek tu cincin dan masuk dalam parit yang ada gerigi besi menutupi lubang parit.pejam mata saja Fay menahan airmatanya jatuh.

"Puas hati kamu?!!!puas ka sudah???!!"Fay bilang dengan nada suara tinggi.

makin hilang tahap kesabarannya dengan kelakuan Rechel dan Mandy.

TEMPORARY COUPLE✔Where stories live. Discover now