PART 21

1.8K 143 29
                                    


"Chad..."sayu nada suara Fay mendengar apa yang keluar dari mulut lelaki yang dia rindui selama ini.

"Get out now!!!"makin kencang nada suara Chad menghalau Fay keluar.

"Fay..mari"Rose tarik tangan Fay keluar dari bilik.

Fay yang masih shock dengan kemuculan Chad,bagai lembu di cucuk hidung bila Rose tarik tangan dan bawa dia keluar..

"Anty.."Fay bersuara.

"Nanti anty kasih terang sama kau arr nak"tangan Rose masih lagi menarik tangan Fay.

Sampai di dapur Rose mula terangkan sama Fay pasal Chad.

Chad telah di temui oleh penduduk tempatan yang kebetulan berkerja dengan orang berada.memandangkan orang tu tidak tahu siapa c Chad.dia merawat Chad di sebuah hospital private milik orang berada tersebut.mereka cuba untuk mengesan keluarga Chad tapi gagal sebab dia koma.Chad koma 6 bulan lebih akibat cedera parah di bahagian kepala.

Until one day Chad telah sedar dan memberitahu pasal asal usul dia.akibat kecederaan yang teruk dari kemalangan tu Chad di sahkan lumpuh separuh badan dan peluang untuk pulih seperti sediakala agak tipis..sekarang ni Chad bergerak dengan mengunakan kerusi roda.

Sayu hati Fay..bagai di cucuk jarum denyutan jantungnya.bukan tidak menerima takdir Tuhan..Fay sedih melihat keadaan Chad..tapi di sudut hatinya..Fay betul2 rasa bersyukur..penantian dan harapan dia tidak sia2.selama ini Fay tidak pernah anggap Chad mati.biar berbuih sudah nasihat dari keluarga dan kawan2 menyuruh dia move on tapi tidak sedikitpun melemahkan semangatnya untuk terus menunggu dan menunggu.

"Anty..kenapa tapuk dari saya?"bengkak  mata Fay menangis dengar penjelasan Rose tadi.

"Ini semua permintaan Chad..dia tidak mahu Fay tahu keadaan dia sekarang..puas sudah kami kasi nasihat sama dia tapi tetap juga dia mau tapuk.."Rose lap airmata dia.

"Biar macam mana pun keadaan dia,saya tetap terima dia seadanya anty

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Biar macam mana pun keadaan dia,saya tetap terima dia seadanya anty."berlumba2 airmata Fay mengalir di pipi.

"Dia bukan macam dulu lagi Fay.selama 3 bulan sudah dia di sini..dia selalu mengamuk sendiri..mengamuk sama kami...sedih betul saya tingu dia begitu Fay."

"Biar saya jaga dia anty..saya sanggup resign demi Chad"Fay bilang.

"Ehh..jangan bikin keputusan terburu2 Fay..belum tentu Chad mau..kau nampak sendiri juga macam mana gaya dia tadi"Rose geleng kepala mengenangkan perubahan sikap anak bungsunya itu.

TEMPORARY COUPLE✔Where stories live. Discover now