BAB 1

37.3K 368 8
                                    

Myra masuk ke dalam tandas dengan muka yang masam dan berdiri di hadapan singki sambil mencuci tangannya. Apabila dia teringat kembali kata-kata abangnya di dalam bilik hotel itu tadi semakin masam mencuka muka Myra.

'please... dengar cakap abang..'Rayu Iskandar sambil mengusap tangan Myra dan memandangnya dengan penuh pengharapan.

'Apa lagi yang nak di dengarkan? Please..Myra TAK NAK KAHWIN!' Myra sengaja menekankan perkataan tak nak kahwin agar Iskandar faham akan isi hatinya.Myra mendengus sambil memalingkan mukanya ke arah lain. Dia tak tahan melihat muka abangya.

'Baby...'lembut Iskandar memanggil Myra.Apabila Myra mendengar nama manjanya di panggil.Perlahan -lahan Myra menoleh ke arah Iskandar. Tersenyum Iskandar. Adiknya yang seorang ni,memang manja.Kalau kena panggil nama manjanya terus sahaja dia menolah kearahnya.Iskandar merenung lembut muka adik kesayangannya dan dia mengeluh dalam hati.Memang sukar untuk dia melepaskan adiknya tapi dia terpaksa.

Myra merenung muka abangnya yang tersenyum. Tiba-tiba tubir matanya berair.

;Kenapa Abang suruh Baby kahwin? Abang dah tak sayangkan baby lagi ke? Atau abang nak halau baby dari hidup abang?' bertubi tubi soalan keluar dari mulut Myra.

'Astaghfirullah..Baby, I will never kick you out from my life. I love you like I love mommy but I have to married you off..' its for your sake and safety, namun perkataan itu hanya diucapkan dalam hati Iskandar.

'Tapi kenapa Myra kena kahwin dengan Dia!'Bentak Myra sambil memandang abangnya dengan tajam. Kenapa banyak-banyak orang, lelaki itu juga yang dipilih abangnya.

Iskandar mengeluh untuk kali yang kedua.  'sejak dari kecil Mommy dan Aunty Li pernah berjanji untuk menjodohkan kamu berdua. Jadi sudah tiba masanya kita tunaikan janji itu memandangkan umur Baby dah meningkat.'

Myra terdiam. Aunty Li sangat baik orangnya. Dia masih ingat ketika dia berumur 10 tahun, Aunty Li seorang wanita dan ibu yang sangat baik. Selepas kematian Mommy Myra(ketika myra berumur 14 tahun), Aunty Li jugalah orang yang berada di sisi myra pada ketika itu dan merawat kekosongan hatinya. Apabila teringatkan mommy, mata Myra mula bertukar kemerah-merahan. Mommy, I miss you. Keluh Myra dalam hatinya.

'so, Myra kena bersetuju. This is mommy last wish...' kata Iskandar sambil merenung muka Myra. Adiknya, cantik orangnya.sebiji macam muka Mommy. Iskandar sedih apabila mengingati wajah mommynya.

Apabila Myra terdengar kata -kata Iskandar. Emosinya semakin bergelora.Myra membalas renungan abangnya sambil mengangguk , tanda dia bersetuju dengan perkahwinan ini. Mommy,if this is you last wish. I will granted it for you.

Iskandar tersenyum dan dia terus mendakap Myra. Mommy,your last wish has finally come true and this marriage will also keep myra safe..Iskandar berkata dalam hati.

Iskandar meleraikan pelukan mereka.' OKay! Dah pergi cuci muka. Buruk dah muka baby abang tengok. Hingus mengalir...'eiii iskandar membuat muka kegelian.

'Mana ada hingus! Abang ni kan saje je nak kenakan baby!' Myra menolak tubuh iskandar dan membenamkan wajahnya di kot baju iskandar lalu mengelap air matanya di kot Iskandar.

'HAH! PADAN MUKA!'Myra terus berlari menuju ke dalam bilik air sambil tertawa apabila dia melihat muka garang Iskandar. Huh! Clean freak.

'Eiii budak ni.. 'iskandar hanya menggelengkan kepalanya sambil mencapai sapu tangan dalam kotnya. Habis basah lencun kot jaket armani-nya. Nasib baiklah warna hitam..

Mahu tidak mahu, Myra terpaksa juga menunaikan permintaan terakhir mommynya.Myra mengeluh panjang sambil membetulkan tudung bawal chiffonnya di hadapan cermin.Selesai membetulkan tudung, Myra menatap pantulan dirinya di dalam cermin. Dirinya yang berdiri di hadapan cermin sekarang adalah bukan wanita yang dahulu. Dahulu dia adalah seorang wanita yang lupa akan agamanya.Myra menarik nafas yang panjang lalu mencuci mukanya. Dia tidak mahu lagi mengingati dirinya yang lalu.Terlalu menyakitkan sehingga dia lalai dengan dunia.

Isteriku Hot!Where stories live. Discover now