BAB 2

34.9K 666 18
                                    

'Dam.. please take care of Myra. Shes my only family that I have'Iskandar menatap muka Adam yang tidak berekspresi itu. Adam hanya menganggukkan kepala.

'Dont worry.. i will take care of her' Jawab Adam dengan mukanya yang tidak berekspresi .

Iskandar menghembuskan nafas lega. Jawapan itulah yang iskandar mahu dengar. Walaupun Adam seorang lelaki yang cold nature and a tyrant person tapi dia yakin adam akan menjaga Myra dengan baik kerana hanya Adam yang layak untuk Myra.

Iskandar telah lama mengenali Adam. Adam bukanlah seorang lelaki yang tidak berperasaan pada suatu ketika dahulu. Namun selepas kematian ayahnya. Adam berubah 100 peratus. Dia menjadi seorang lelaki yang panas baran dan tidak mempunyai belas kasihan kepada sesiapa sahaja yang mencari masalah dengannya atau mempunyai masalah dengannya.Namun apabila Adam bersama dengan Adiknya. Dia dapat melihat kehangatan mata Adam apabila memandang Myra. Walaupun Iskandar tidak berapa pasti makna pandangan mata itu tetapI dia tahu Adam sangat mengambil berat akan Myra walaupun Adam tidak menunjukkannya dengan terang- terangan.

****

Sudah hampir seminggu Myra dan Adam bergelar suami isteri dan sudah hampir seminggu jugalah Myra menduduki di rumah agam Adam.

Ahhhh..bosannya..menyesal aku ambil cuti seminggu.. keluh Myra dalam hati. Myra bangun dari pembaringannya. Dia meliarkan pandangannya dalam biliknya. Walaupun dia dan Adam telah bergelar suami isteri namun mereka tinggal dalam bilik berasingan. Tapi dia berasa senang sebab Adam tidak memaksanya untuk tinggal sebilik dengannya.

Myra menggaru kepalanya yang beralaskan tudung . Takkanlah aku nak tinggal sebilik dengan Adam? Myra berdiri di muka pintu sambil mengelamun.

Adam mengerutkan mukanya apabila melihat Myra terkebil-kebil di hadapan pintu, lalu adam seperti dapat menangkap apa yang bermain di fikiran Myra.

Masuk Adam menyuruh Myra masuk ke dalam bilik.

Tersentak myra dari lamunannya apabila dia mendengar suara Adam. Dia mengangkat mukanya dan memandang muka Adam yang tidak berperasaan. Myra mengeluh.. Adam ni macam patung, tidak pernah dia melihat adam tersenyum atau ketawa. Yang dia tahu, Adam hanya tahu membuat ekspresi muka marah, stress, berkerut dan poker face.

Myra dengan berat hati mengangkat suitcasenya ke dalam bilik. Sebaik sahaja dia masuk ke dalam bilik tersebut dia terpegun. Bilik itu berwarna biru muda. Perabot bilik itu juga kelihatan feminin dan disusun dengan baik. Myra berasa hairan. Takkanlah ini bilik Adam?

Adam melihat muka Myra yang terpegun dengan penuh berminat.Matanya yang bundar kelihatan bundar lagi apabila dia terkejut melihat bilik ini. Di mata Adam Myra kelihatan comel pada ketika ini. Namun, dia cepat-cepat menghilangkan perasaan itu apabila Myra memandang Adam. Adam kembali dengan mukanya yang selamba dan tidak berperasaan.

'Is .. this.. your.. room?' lambat-lambat Myra bercakap sambil memandang Adam.

'No.Yours'Adam menjawab dengan mukanya yang selamba.

Tersenyum Myra mendengar jawapan Adam.My room! Yes I have my own room! I dont need to share a room with him.

Apabila Adam melihat muka Myra yang tersenyum manis. Air mukanya terus berubah dengan muka yang tidak senang. So you really don't want to share a room with me...

Dia tahu Myra belum bersedia untuk menjadi isterinya oleh itu dia menyediakan bilik ini. Namun, hatinya terasa menyesal.

'My room is next to yours. If you need anything just call me' Adam terus sahaja berjalan meninggalkan Myra.

Isteriku Hot!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang