BAB 4

33.7K 407 60
                                    

BAB 4

'mmm.. ' Myra mengalihkan badannya ke kiri. Bestnya..tidur atas tilam ni.Lembut.. Myra mencapai selimut dan terus menyelubungi dalam selimut.

'Hmmm.. ' Myra mengeluh dengan lembut. Tiba-tiba Myra tersedar dari tidur panjangnya.

Myra terus sahaja bangun dan melompat dari katil. Dia meraba badannya. Fuhh Myra menghelakan nafas lega. Thank god! I still have my clothes on!

Myra sedar ,apa-apa sahaja boleh berlaku jika dia tidur di atas katil bersama lelaki tu. Mana tak bahaya! Sudah 2 kali Adam mengambil kesempatan atas dirinya. Bodohnya aku..kenapa la aku boleh tertidur. Myra mengutuk dirinya sambil menepuk dahinya beberapa kali atas kebodohannya.

Myra yang masih sibuk mengutuk dirinya tidak sedar bahawa seseorang sedang memerhatikannya dengan penuh minat. Menyedari seseorang sedang memerhatikannya. Myra memusingkan badannya ke belakang.

Alangkah terkejutnya dia melihat Adam duduk di hujung sofa dengan santai sambil memandangnya. Merona merah muka Myra. Ya Allah!! Malunya!!!

Tanpa memandang Adam, Myra terus sahaja berlari keluar dari bilik Adam.

Tertawa Adam apabila Myra berlari keluar dari biliknya.

'Cute' Desis hati Adam.

***

Selesai sahaja Myra mandi, dia keluar dari bilik mandinya hanya dengan bertuala separas paha. Dia duduk di hadapan cermin meja soleknya sambil menyapukan losyen di badannya. Apabila Myra menyapukan losyen di lehernya, tiba-tiba Myra terlihat kesan merah di lehernya.

Myra mengerutkan dahinya lalu mencapai ubat nyamuk di laci meja soleknya. Myra mengeluh .'Macam mana la nyamuk besar boleh gigit aku sampai merah macam ni.'

[my reaction as an author: (-__-)*Tepuk dahi* myra why so naive???]

Selesai memakai baju, Myra menapak ke ruang makan. Terhenti seketika Myra apabila dia melihat Adam sedang duduk berpeluk tubuh menunggunya di ruang makan. Myra perlahan-lahan jalan menuju ke arah kerusi sambil menundukkan kepalanya.

Apabila teringat kembali kejadian pagi tadi, dia berasa malu. Merona merah muka Myra. Namun, perasaan malu Myra terus sahaja hilang apabila dia melihat muka tegang Adam yang tidak berperasaan seperti kejadian tersebut tidak pernah berlaku.

Myra mengetap giginya. What the hell is wrong with him? Dah 2 kali dia ambil kesempatan kat aku dan dia boleh je buat muka selamba macam tak berlaku apa-apa?dia ni ada penyakit lupa ingatan ke?

Selesai sahaja membaca doa makan, terus sahaja Myra mencapai ayam goreng sambil mengunyahnya dengan perlahan-lahan dan memandang Adam dengan tajam. Adam yang sedang makan menyedari dirinya dipandang oleh Myra namun dia hanya buat tidak tahu dan meneruskan pemakanannya dengan penuh berselera.

Hati Myra makin berasa geram apabila melihat reaksi Adam. Okay,Fine! Ill deal with you later after I finish my yummy ayam goreng. Gumam Myra dalam hati.

Namun, sepanjang mereka menjamu selera Adam dapat merasakan pandangan membunuh Myra. Adam tersenyum dalam hati.

***

Selesai sahaja makan, Adam melangkah ke ruang tamu namun langkahnya terhenti apabila dia melihat Myra berdiri sambil bercekak pinggang di hadapannya.

Adam memeluk tubuh sambil mengangkat keningnya. What?

Myra mengetap giginya apabila melihat gaya selamba Adam.

"You know your problem! But why still asking 'what?' " Merah padam muka Myra menahan marah. Sambil memeluk tubuh, meniru gaya Adam.

Sebaliknya, Adam berasa Myra nampak hot dan cute apabila menahan Marah. Makin bertambah galak Adam ingin mengusiknya.

"I dont know. Please tell me.. " Adam dengan selamba melangkah ke ruang tamu dan melabuhkan punggungnya di sofa. Adam melihat Myra yang masih berdiam diri dan menahan marah, menyuruhnya duduk di sebelahnya sambil menepuk bantal di tempat duduk sebelahnya.

Kemarahan Myra hampir meletus melihat perlakuan Adam. Namun, Myra cuba mengawal marahnya. Apabila kemarahannya sudah reda sedikit dia melangkah ke arah Adam.

Adam tersenyum melihat Myra menapak ke arahnya. 'Good girl'

Namun sangkaan Adam meleset apabila Myra hanya berlalu pergi ke arahnya dan dia melabuhkan duduknya diarah yang bertentangan dengan Adam.

Myra tersenyum sumbing dan menyilangkan kakinya sambil memeluk tubuh dan melihat Adam. Kau fikir aku nak sangat ke..duduk dekat kau? Myra tertawa dalam hati.

Adam seperti biasa. Mukanya tidak berekspresi namun dalam hati dia berasa geram dengan Myra. 'Well played girl, you got me'

Myra merenung Adam dengan tajam.

"You want to know whats your problem?"

"Oh..do please tell me.. " Adam menyilangkan kakinya dan bersedia untuk mendengar kata-kata Myra.

Myra mengetap gigi melihat perlakuan Adam. Damn! I wish I can strangle that man!

"You always TOUCH me! Thats your problem! you always touch me without my consent! " Myra meninggikan sedikit suaranya.

Adam mengangkat keningnya. "Oh.. how did I touch you? "

"How did you touch me?! Didnt you K-I-S-S me? And sleep on my B-O-O-B-I-E-S?" Marah Myra sambil menuding jari ke arah dadanya.

Hah! Dia ni tak ingat ke atau pura-pura tak ingat?

"Oh really? I dont remember.. maybe if I do this ...I will remember.. "Adam berdiri dan terus menapak ke arah Myra.

Apabila Myra melihat muka Adam yang serius menapak ke arahnya, terus sahaja dia ingin melarikan diri namun belum sempat Myra berdiri ingin melarikan diri, Adam sudah memagut bibirnya dengan lembut dan menolaknya bersandar pada sofa.

What!?

Myra terkedu apabila Adam menciumnya.

Adam tersenyum kecil melihat reaksi Myra. Dia melepaskan pagutan bibir mereka dan berkata "Oh... I finally remember.. I also did this to you when you fall asleep.. " Adam terus sahaja mencium leher Myra yang terdapat kesan gigitannya.

Berderau darah Myra apabila Adam mencium lehernya. Sambil mencium leher Myra Adam berkata "woman..how many times do I have to tell you, dont tempt me?" Adam terus sahaja mencium dengan lembut leher Myra sehingga ke bahunya.

Apabila Adam puas membuat tanda yang banyak pada leher Myra terus sahaja dia menjarakkan dirinya dengan Myra.

"Next time.. dont tempt me again " selepas sahaja Adam berkata terus sahaja dia berjalan meninggalkan Myra yang masih terpinga - pinga.

What just happened?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 26, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Isteriku Hot!Where stories live. Discover now