Part 1

1K 75 10
                                    

“Hmm.. Im not interested to be someone wife. I dont want to get married now. What im going to do?” Chanyeol yang berada di hadapan dilihat dengan pandangan yang redup. Tanda minta simpati dari abangnya.

“Look Park Aera. You should get married. You are 24 years old. About your ex boyfriend..hmm just forget about him no need to remember about him.” Chanyeol angkat dari tempat duduknya lalu duduk di sebelah adik perempuannya.

“But...i dont wanna to get married. Oppa can you tell Baekya unnie that im dont wanna to get married now. Give me sometimes if i want get married i will tell you guys.” mukanya dibuat sedih di hadapan abangnya.

“Im sorry dear. Oppa dah lama kenal adik. Adik akan sentiasa cari jalan untuk mengelak dari sesuatu. Do you think that i will trust you? Huh? No my little sister. Pasal kahwin tu..kamu takkan cari orang lain sebab kamu masih menunggu Alex kan? Aera.. Dia dah pergi dari hidup adik so no need to wait for him.”

“Hmm..” Aera hanya mengangguk lalu menyandarkan kepalanya di atas bahu abangnya.

-

Aera pulang lewat malam dari rumah abangnya.

Usai sahaja dia membuka pintu rumah. Dia  disambut dengan suara yang dingin.

“Baru nak balik? Kenapa balik? Bagus tak payah balik.” Suara seorang perempuan yang dingin. Boleh membuatkan seseorang kecut bila dengar. Tetapi tidak bagi Aera. Baginya itu suara yang biasa didengari.

“Ergh. Unnie im just back home and im tired.” Aera melangkah ke arah tangga. Tiba tiba tangannya dipaut dan membuatkannya ingin jatuh.

“wait..im not done talking with you. Macam mana dengan perkara yang kakak cakap semalam? How? Get married ok?” Baekya menjongket keningnya.

“Im not. I dont want. Im sorry.” Aera melepaskan tangannya dari pautan kakaknya lalu melangkah ke biliknya.

Baekya kembali duduk di sofa lalu memicit kepalanya. Terasa pening apabila memikir kembali hal adik perempuannya.sungguh degil. Tak sangka kerana pemergian seorang lelaki adiknya telah berubah dari seorang gadis yang ceria ke seorang gadis yang diam, muka ketat dan kurang bercakap.

“sayang? Kenapa tak tidur lagi? Jom tidur saya dah tidurkan Baekji.” Baekhyun datang dan dudul di sebelah isterinya.

“Hmm saya tak tahu dah apa cara lagi nao pujuk Aera tu untuk kahwin. Susah awak.  Dia berubah lepas lelaki bodoh itu tinggalkan dia. Berubah menjadi seorang yang diam , muka ketat. Mana adik saya yang manja. Yang baik , suka senyum. Mana awak? Mana?” Baekya tiba tiba menangis

“Eh eh awak jangan menangis.” Baekhyun memeluk isterinya.

“Takpe nanti saya cuba pujuk dia nae? Mungkin nanti hati dia akan lembut. Mana kita tahu kan? Adik awak tu cuma hati batu sikit. Kadang kadang tiap malam bila saya lalu depan bilik dia kan. Mesti ada bunyi tangisan. Suara dia lah tu. Menangis. Satu je yang tak berubah dari dia. Hati tisu.”

Baekya cuma mengangguk.

“Jom tidur”

-

Cold-Hearted Wife [Oh Sehun]Where stories live. Discover now