Part 30

192 32 2
                                    

Hari demi hari sikap Aera yang suka menjauhi Sehun makin menjadi. Sehun cuba memujuk namun pujukan nya itu tidak menjadi. Dia tahu kenapa gadis itu mengelak dari nya. Kisah silam, ya kisah silam.

“Sayang? Can I ask you something?” Sehun duduk di atas sofa lalu diangkatnya tubuh Aera dan didudukkan atas riba nya. Pinggang Aera dipeluk.

“Ya sure.” Aera tersenyum manis.

“Kenapa mengelak dari saya? Sayang I know you have something to talk about. Sayang just tell it, jangan pendam, jangan berahsia dari saya. I hate it darling. Please tell me what is it.”

Muka Aera terus berubah.

“Awak janji jangan marah, jangan fikir bukan bukan, jangan cemburu, Just listen.”

Sehun mengangguk.

“Awak kenalkan Alex? Klien awak. Saya kenal dia siapa. He is my ex-boyfriend, and the most important thing that you have to know is saya pernah mengandungkan anak dia. Masa tu saya tak tahu pun, saya tak tahu saya mengandung and last anak tu digugurkan, digugurkan oleh kakak syaa sendiri. Hun jangan salah faham tau, tu semua kisah silam saya taknak bagitahu awak hal ni sebab i'm afraid. Saya takut saya hilang awak, hilang kepercayaan dekat saya, hilang cinta untuk saya. You're my everything Sehun. I love you. Maybe awak rasa kecewa dengan saya, sebab saya bukan ‘perempuan yang sempurna'.”

Air mata laju sahaja turub di pipi. Pelukkan di pinggang tadi makin ketat. Ditarik  tubuh Aera lebih dekat ke arahnya.

“Sayang.. I have knew about this. Masa sayang pergi toilet hari tu hun ikut sayang dari belakang, ye la kan nak jaga sayang. And ya hun dengar semua yang Alex cakap. Kecewa? A little bit rasa kecewa, but hun buang perasaan tu. Cuma kisah silam kan? Every people make a mistake sayang. Tak kira la salah besar ke salah kecil ke. Saya tak kisah awak sempurna ke tak sempurna ke. As long awak cintakan saya and i love you too. Look, forget about this okay? Jangan jauhkan diri dari saya. I miss you.”

Sehun menyembamkan mukanya di leher Aera. Dicium lembut  leher Aera.

-

Sehun leka menonton televisyen hinggakan dia tidak sedar yang isterinya sudah duduk di sebelahnya.

“sayang? Bila ada kat sini? Tak perasan pun.” Aera cuma memandangnya dan dalam sekelip mata sahaja Aera sudah berada di atas riba nya.

Kenapa ni? Manja? Biasala pembawakkan kanak kanak dalam perut:")

Aera menyandarkan kepalanya di atas dada sehun. Sambil sehun pula meletakkan dagunya atas kepala isterinya.

“I miss you hm.” Sehun mengerutkan dahinya.

“Aik? Depan mata pun still lagi rindu? Alalalal comelnya dia.” Sehun mengekek ketawa apabila Aera menggeselkan kepalanya di dada Sehun.

Erk rasa lain pula.

“Jom tido. Esok hun ada meeting.” dicempung tubuh kecil itu ke bilik.

“Goodnight sayang.”

-

hambar:') vote ya♥

Cold-Hearted Wife [Oh Sehun]Where stories live. Discover now