Part 42

200 17 3
                                    

4 bulan telah berlalu. Usia kandungan Aera pula telah mencecah 8 bulan. Makin dekat nak bersalin makin garang pula si Aera ni dengan suami. Pernah sekali dimarahi Sehun akibat menyentuh rambutnya. Ha kenapa tu?

“Sayanggg? Kat mana tu?” Sehun menutup pintu rumah lalu dicari kelibat isterinya.

“Here! Kat dapur!”. Terjerit jerit Aera dibuatnya. Laju sahaja kaki Sehun melangkah ke arah dapur.

“Hai wifey.” Dengan nada gediknya dia menyapa isterinya yang sedang sedap memakan buah epal.

“Euw gedikla nada tu. Ish ish baby jangan jadi macam daddy tau. Entahla kenapa daddy nak jadi 'sotong'.” Kata Aera seraya dia mengusap lembut perutnya.

“Tch! Orang nak gedik sikit pun tak boleh. Takpela baby sayang mommy je kan. Daddy tak. Tapi tanpa daddy dalam rahim mommy tu takkan ada baby tau. Nampak sangat mommy tak hargai daddy kan. Baby pun. Hm takpela .”

Aera angkat dari tempat duduknya lalu keluar dari dapur. Ha pulak dah kenapa?

Sehun terpinga pinga. “Aku ada salah cakap ke?” getus hati kecil Sehun.

Aera yang berada di atas sofa duduk dengan tenang. Tanpa disedari Sehun cecair jernih keluar dari tubir mata isterinya. Oh nangis.

Sehun duduk di sebelah Aera. Dia curi curi melihat ke arah Aera. Dia terkejut apabila melihat satu mutiara jatuh dari arah mata isterinya.

“Hey sayang kenapa nangis ni?” didongakkan kepala isterinya. Mata merah, hidung merah. Haih dah macam badut.

“Awak cakap saya tak hargai awak. Sedangkan tadi saya bergurau je bila cakap macam tu tadi. Tak sangka awak ambik hati sampai awak cakap saya tak hargai awak. Saya hargai la awak. Kalau saya tak hargai awak saya tak sayangkan awak, saya tak jaga kandungan ni. Hiks” tersedu sedan Aera menangis di pelukan Sehun.

Sehun menguntumkan satu senyuman.

“Alololo manjanya dia. Saya tak ambik hati la sayang oii saya gurau je tadi heheheh. Tak sangka pula ayat saya tadi boleh buat sayang sedih. Sorry tau.” Aera hanya mengangguk dieratkan pelukkan di pinggang Sehun. Macam taknak lepas je.

“Awakkk.”

“Ya?”

Aera mendongak ke atas kepalanya. Jarinya menyentuh bibir Sehun.

“Saya nak bibir ni boleh?” pinta Aera dengan muka yang polos.

Sehun mengangguk. Dicempungnya tubuh isterinya masuk ke dalam bilik.

-
“Eh! Aku nak keluar la dari sini! Buka la pintu. Lama dah korang kurung aku kat sini? Woi!” digenggam erat palang besi itu. Geram.

Manusia yang lain mula menghampirinya. Rambutnya ditarik kasar.

“Kau takkan keluar dari sini dengan mudah. Kau tau tak salah kau cubaan membunuh? Maybe kau dipenjarakan dalam berpuluh puluh tahun. Tengokla kalau kau keluar hidup hidup dari sini” sinis sahaja senyuman manusia yang menarik rambut perempuan itu.

She's victoria. Mereput la dalam penjara tu

-

nak saya update lagi ke? Sebagai minta maaf erm

Cold-Hearted Wife [Oh Sehun]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora