BBS 1

3.1K 41 2
                                    

" Ishh pagi - pagi dah kena bangun pergi sekolah . Dah lah first day ! Mesti takde kawan erghh ! " keluhan kecil dari gadis itu kedengaran .

Ouhh lupa pulak nak kenalkan diri . nama aku T.R Nur Anis Binti R.Ahmad . Umur aku 17 tahun yes aku spm tahun ni erghh stress sangat .

Dulu aku sekolah Tower Girl's School tapi disebabkan oleh aku yang merupakan bad girl ditendang oleh sekolah itu . Perasaan aku ? Aku tak rasa apa sebab tu kali ke 4 aku ditendang sekolah .

Bonda aku suri rumah manakala ayahanda pulak sebagai cikgu . Aku ada 2 orang abang . Abang aku kembar seorang nama T.R Ariel seorang lagi T.R Airiel . Abang aku merupakan pelajar tingkatan 6 di Gemmes middle school boys . satu sekolah dengan aku lah kan hm . ok tutup pasal diri aku .

Sis ; aku tak mintak kau sembang panjang lebar bro !

Anis ; baik kau diam !

Aku memandang beg pakaian di tepi almari dengan langkah longlai aku turun ke tingkat bawah . Harini dah mula sekolah ! Harini dah mula masuk asrama ! Harini dah takde kawan ! Harini aku serabut sangat !
Harini ... harini arghhh stress !

" Morning bonda , ary pergi dulu , ayahanda dah pergi kan so ary kena naik dengan pak ayub lah kan ? " tanya ary yang sedang menyarungkan kakinya dengan stokin .

" yea sayang . jaga diri kat asrama yea ! Jangan nakal - nakal " kata bondanya Tengku Sarah dan memelukku ..

Aku terus memasuki kereta yang dipantu pak ayub setelah pak ayub meletakkan beg pakaian aku ke dalam bonet .

Rambut yang telah disimpul di kemaskan dan kepala hoddie ditarik menutup kepalanya . Siapa yang tak perasan mesti dianggap lelaki .

7;30 a.m

Aku sampai di sekolah setelah melaporkan diri dan mendaftar asrama aku menuju ke blok asrama . Kunci bilik ditangan aku pandang . 5K1 ni no bilik aku .

Aku melangkahkan kaki ke arah lif tingkat 5 aku tekan dan aku melangkah ke arah bilik tanpa aku sedar aku telah sampai di hadapan pintu bilik 5K1 bilik ni di hujung sekali .

Diluar bilik ada sepasang kasut maybe partner dorm aku maybe hm .
Pintu ku ketup dahulu beberapa kali tak sampai 10 saat pintu bilik dibuka dari dalam .

Aku terkedu melihat lelaki dihadapannya itu . " harap - harap dia tak cam aku " kata ku perlahan .

" kau Shahril ? " tanyanya dingin

Gluppp . Air liur yang aku telan terasa kesat . Aku hanya mengagukkan kepala .

" Masuklah , tu katil kau , meja kau , almari kau , so anything ? " katanya dan menujuk ke arah barang - barang aku . Aku hanya mengeleng .

" Aku Asyraf . sekolah start pukul 8;00 abihh pukul 1 tengah hari and rehat selama 2 jam . pukul 3 tepat ada latihan . jadi kau ada masa lagi 10 minit untuk siap . Dalam almari kau ada 2 Uniform satu untuk isnin satu untuk jumaat . And ada 2 t-shirt sukan for selasa and khamis . Jadi hari rabu kau kena pakai baju biasa atau lebih tepat baju hitam . " katanya panjang lebar .

Aku mengambil baju dan bersiap . aku pergi blok sekolah bersama Asyraf . Ouh lupa aku stay pakai hoddie dan menutupi kepala . sepanjang aku jalan dengan dia dua - dua diamkan diri

Tak sangka sekolah ni takde perhimpunan wow debab gituhhh ! And tak sangka jugak aku sekelas dengan Asyraf yang paling gempak aku duduk sebelah dia .

Tanpa aku sedar cikgu telah masuk ke dalam kelas dan menyuruh aku memperkenalkan diri . Aku syak cikgu tu guru kelas 5 Imtiaz .

" hi nama aku Te .. Ra .. Muhammad Aniq Shahril bin Ahmad . Aku pindah sini sebab terpaksa " kata ku bersahaja

" tu jea " tanya salah seorang pelajar 5 Imtiaz aku rasa nama dia Aiman
. Dia lah ketua kelas 5 Imtiaz

" kau nak tahu apa ? " tanya aku selamba .

Aiman hanya mengelengkan kepalanya . Asyraf disebelah dapat ku tangkap senyuman sinisnya . Apa masalah mamat ni erghh .

_______________________________________

Ni first time sis berangan serupa tak ingat dunia . so sorry kalau pendek and ada salah

HaikalApplee

Bad Boy's SchoolWhere stories live. Discover now