BBS4

1.5K 27 0
                                    

Asyraf yang lena disisi katil Ary terganggu apabila ada gerakan di kepalanya . Asyraf meangkat kepalanya namun hampa itu hanyalah perasaannya semata - mata .

Asyraf berdiri disisi katil sambil mengosok ubun - ubun ary . Andainya ary tahu siapa Asyraf terhadapnya .

" Morning Ary . Awak bila nak bangun ? Saya rindu sangat dekat awak tau . " Asyraf tergelak dengan kata - katanya . " Awak jangan tinggalkan saya lagi , saya sayang awak sangat . Awak tahu saya rasa sebab saya awak selalu ditimpa masalah . " Setitik air mata lelaki Asyraf jatuh .

Asyraf menggosok lembut tangan gadis itu terasa sejuk tangannya  mukanya juga agak pucat ketika Asyraf menemuinya semalam di dalam toilet sehingga kini .

Asyraf berlalu keluar setelah puas merenung wajah Ary sehingga terlupa akan suruhan Allah agar dia menunaikan solat 5 waktu .

Asyraf menolak perlahan pintu wad dimana Ary ditempatkan dan menuju ke surau .

Setelah mengambil air wuduk . Asy melaksanakan solat subuh 2 rakaat . Selesai solat Asyraf menadah tangan memohon kepada Allah .

" Ya allah ya tuhanku , aku memohon kepadamu ya allah . Hanya padamu sahaja aku memohon ya allah . Kau panjangkanlah umur kedua ibubapa ku , jauhilah mereka dari apa neraka , kasihanilah mereka seperti mana mereka mengasihani aku dari kecil ya allah . Ya allah ampunilah dosa - dosa ku , rakan - rakan ku , orang - orang yang aku sayang serta muslimin dan muslimat . Ya allah kau sembuhkan lah Tengku Raja Nur Anis Sharieyna Binti Raja Ahmad . Aku amat menyayanginya ya allah . Sesungguhnya kau yang maha mengetahui , maha penyayang dan maha mengasihani . Aminnyarobaalaamin

Sekali lagi air mata lelakinya gugur disebabkan orang yang dia sayang .
Asyraf bangun dan melipatkan sejadah yang telah digunakan lalu membawa langkah kakinya ke wad yang Ary ditempatkan .

" ehh Ary kau dah sedar . Kau nak makan apa - apa tak ? Aku boleh belikan " kata Asyraf lega apabila Ary sudah sedar .

Ary hanya mengelengkan kepalanya sahaja . Ary tersenyum ke arah Asyraf . Asyraf berasa lega kerana Allah mendengar doanya sebentar tadi .

" Siapa awak sebenarnya Asyraf ? " Tanya Ary dan memegang dadanya sendiri " Siapa awak di sini . Ia berdegup kencang bila awak dekat " kata Ary dan menunjuk dadanya .

Asyraf tidak tahu nak jawab apa . Otaknya sedang berkerja keras untuk mencari jawapan yang sesuai .

" Kau mesti penatkan ? Kau rehat lah dulu . Aku nak pergi cafe kejap " Kata Asyraf tanpa memandang anak mata Ary . Asyraf terus keluar dari wad itu . Sungguh dia belum bersedia nak ceritakan segalanya pada Ary buat masa ni .

Flashback

" Ary maafkan Riq . Riq tak buat semua tu percayakan saya Ary ." kata Enrique atau lebih kenali sebagai Riq .

Riq cuba mengejar Ary yang lari ke arah jalan raya . " Ary jangan lari bahaya lah " Jerit Ary .

Belum sempat Riq mengejar Ary ada sebuah kereta yang dipandu laju ke arah Ary .

BUMMMM

Seorang gadis melambung tinggi dan terkulai lemah dengan darah yang banyak mengalir . Tubuh itu semakin lemah namun masih mencari si dia untuk memohon maaf .

" Aryyyyyyyy " Riq berlari ke arah Ary yang terkulai dan meletakkan kepala gadis yang berlumuran darah itu di atas pehanya .

Riq menjerit sekuat hati ' aryyyyyy jangan tinggalkan aku ' . " Ary bangun Ary jangan tutup mata Ary . Jangan tinggalkan saya Ary bangun saya mohon Ary .

Ary cuba mengangkat tangannya perlahan untuk mengesat air mata Riq yang mengalir laju di pipi lelaki itu .

" Riq .. Ma .. Maafkan .. Ary .. Ary sa .. Sayang Riq " tangan gadis itu terus jatuh mata itu tertutup perlahan perlahan .

Ary dihantar di hospital setelah seorang pakcik menelefon ambulans . Ary disahkan koma kerana keadaan nya agak kritikal dan mengalami hentakan yang kuat di kepala yang mengakibatkan ianya mungkin akan hilang ingatan .

Dalam sebulan Ary koma Riq sentiasa ulang alik dari sekolah ke hospital untuk menemani Ary dan berbual dengan Ary . Meskipun Ary sedang koma doktor memberitahu bahawa pesakit itu mampu mendengar apa yang berlaku disekelilingnya .

Riq pulang ke rumah untuk membersihkan diri dan akan datang semula ke hospital untuk menemani Ary .

End Flashback

" Maafkan Riq Ary  . Disebabkan Riq , Ary sakit lagi . Riq taknak Ary sakit lagi sebab Riq . Biarlah Ary kenal Riq sebagai Asyraf . Maafkan Riq , Riq sayang Ary " kata Asyraf air mata gugur lagi .

Asyraf terus menuju ke arah cafe untuk membeli makanan . Hari ni dia tidak hadir ke sekolah dan Asyraf telah memberitahu Ayahanda Ahmad akan ketidakhadirannya ke sekolah kerana ingin menemani Ary .

Walaupun di halang oleh ayahanda Ahmad , Asyraf tetap berdegil untuk menemani Ary kerana dia berasa bersalah terhadap Ary .

Haii guys sorry lama tak update well cuti kan enjoy lahh puas ii kan ? And sorry part ni hambar sangat lagi pun i tak berapa sihat . Jadi kalau i rajin i double update tapi korang kena vote ngn komen boleh ?

HaikalApplee

Bad Boy's SchoolWhere stories live. Discover now