CHAPTER 3

3.5K 244 18
                                    

NOAH POV


"Nooo!!" Saya terbangun apabila terdengar Elsie menjerit.

"Angel?" Dengan mata yang masih mengantuk saya bangun untuk tenangkan Elsie yang sudah mengigil satu badan seperti dia sedang ketakutan. "Hey, what's wrong?" Tanya saya dengan nada yang risau.

"I...I... I'm sorry for wake you up sir. Please don't hurt me." Bilang Elsie dengan nada yang ketakutan. Saya terkejut dengar Elsie berkata begitu.

"I'm not going to hurt you angel." Saya tarik badan Elise dalam dakapan saya lalu mencium ubun-ubun Elsie.

"You not going to hurt me Noah? I make mistake by waking you up." Tanya Elsie.

"No angel. I will never lay my hands on you." Bilang saya lalu mengucaup lembut dahi Elsie.

"I'm sorry again sir." Ucap Elsie dengan nada yang perlahan.

"It's okay angel. Let's go back to sleep." Saya dan Elsie baring semula untuk menyambung semula tidur kami. Kepala Elsie saya letak di lengan saya sambil sebelah tangan saya memeluk pinggang Elsie. "Sleep angel. I will be here." Tidak lama kemudian saya dan Elsie tertidur semula.

Pancaran matahari di luar menyinar tepat pada muka saya yang menyebabkan saya terbangun. Terpisat- pisat tangan saya mencari handphone saya. Jam baru pukul 7 pagi. Saya tersenyum kecil tengok Elsie yang tidur nyenyak dalam pelukan saya. Semalam sekali lagi Elise mengalami mimpi ngeri tapi saya dapat tenangkan dia. Perlahan-lahan saya bangun tidak tahu Elise terbangun lalu saya masuk bilik air untuk mandi sebab saya perlu ke office hari ini. Ada meeting penting yang perlu saya hadiri jam 8 pagi nanti.

Setelah siap mandi saya nampak Elsie masih tidur nyenyak di atas katil. Siap saja saya pakai baju saya turun ke dapur untuk bersarapan. Sarapan pagi biasanya disediakan oleh maid yang saya upah Lovina.

"Lovina, nanti tolong sediakan breakfast untuk Elsie bila dia sudah bangun nanti." Arah saya kepada Lovina.

"Baiklah Tuan Noah." Bilang Lovina menyambung semula kerjanya. Siap sahaja saya sarapan saya naik semula ke bilik dan saya nampak Elsie sudah bangun.

"Good morning angel." Ucap saya sambil jalan mendekati Elsie lalu mengucup lembut dahinya.

"Good morning Noah." Bilang Elsie dengan senyuman kecil.

"Maid saya akan sediakan sarapan untuk kau jadi nanti kau turun sarapan." Bilang saya.

"Terima kasih Noah untuk semuanya." Bilang Elsie dengan nada yang sayu. Saya tarik badan Elsie lalu memeluknya.

"No need to thank me angel because you deserve it. You are mine angel. I won't let anyone take you from me." Nekad saya. Elsie milik saya dan saya tidak akan membiarkan bidadari saya disakiti lagi.

"Why you so kind to me Noah?" Tanya Noah. Sebenarnya saya sendiri tidak tahu kenapa saya sanggup beli Elsie dari Jensen tapi hati saya kuat mengatakan untuk mengambil Elsie dari Jensen. Saya tidak pernah rasa perasaan yang saya rasa terhadap Elsie.

"Because you don't deserve to be hurt angel. I will make sure no one can hurt you again because now I'm here to protect you." Bilang saya lalu mengucup lembut bibir Elsie.

"One day I will repay all your kindness to me Noah." Bilang Elsie. Saya hanya senyum kecil.

"I need go to work now. I have important meeting this morning. Get some rest angel, I will be back this afternoon." Bilang saya lalu menghadiakan ciuman di pipi Elsie.

"I will be waiting for you Noah." Bilang Elsie bersama senyuman di bibirnya.

Sebelum bertolak pergi kerja saya sudah pesan dengan Lovina tolong tengok-tengokkan Elsie sementara saya bekerja. King Empire ialah sebuah syarikat yang saya bangunkan sendiri dengan hasil titik peluh saya sendiri sehingga syarikat saya dikenali ramai ahli perniagaan di serata negara. Masuk sahaja saya di bangunan King Empire semua pekerja yang bekerja di sini tunduk hormat kepada saya.

MR BILLIONAIRE AND HIS ANGEL(COMPLETED)Where stories live. Discover now