3

4.8K 551 10
                                    

Lagi sekali, aku nampak dia berdiri menyandar pada dinding cafe tu. Serius setiap hari aku nampak dia. Dia tunggu siapa sebenarnya?Kejap kenapa aku perlu menyibuk hal orang pula ni?

Semenjak dari hari aku terlanggar lelaki itu jugala aku rasa macam diikuti. Sebaik saja aku lalu cafe tu, sampaila perumahan rumah aku. Macam ada sepasang mata memerhati. Macam ada orang ikut dari belakang. Tapi bila toleh belakang, tak ada pula.

Masa lalu kat lorong yang sunyi kat jalan pintas tu, aku tak ada rasa apa apa. Belok je selekoh cafe tu, rasa macam ada mata memerhati.

Ni buat aku naik geram ni. Sampai je taman permainan sebelah kawasan perumahan aku, aku belok kanan, lorong tu menuju ke satu bangunan yang masih dalam pembinaan.

Aku menyorok dibelakang tiang. Bunyi kasut seseorang berlari ke arah aku. Dan Bingo! Memang ada org ikut aku selama ini.

 Dan Bingo! Memang ada org ikut aku selama ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Anggap jela ni dia k😂)

Topeng mulut hitam, topi hitam. Ok ini seram. Apa motif dia ikut aku selama ni?

"Where is she?" Suara dia macam risau? Eh jap macam kenal je. Aku perhatikan tubuh, baju dan suara dia. Sah! Ni lelaki yang berdiri kat cafe tadi. Lelaki yang setiap hari berdiri di situ.

Dengan keberanian yang datang dari mana tah, aku mendekatinya dari belakang. Agak jauh dari dia. Takut nak rapat rapat.

"Excuse me, who are you?" Bahunya terhinjut lalu dia memusingkan badannya ke belakang. Menghadap aku.

Mata dia, aku boleh rasakan dia tersenyum di sebalik topengnya. Perlahan lahan aku melangkah kebelakang bila dia tidak menjawab pertanyaan aku tetapi melihat ke atas.

Matanya yang tadi tersenyum, berubah.

[Completed] Corner °Na JaeminWhere stories live. Discover now