part 12:marry?

2.7K 109 13
                                    

Sorry author baru update🙇author busy pastu tak ada internet pulak tu... sorry sangat2 author dah mungkar janji korang..sorry sangat2

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Dah masuk bulan 12 dan birthday taehyung pun tak lama lagi,mereka berdua masih ada 1 minggu lagi untuk habis sekolah dan selepas itu boleh bekerja.jungkook dan taehyung semakin rapat tapi still no sex ok😂..just wait and read😉..

.
.
.
.
.
.

"Tae..mak nak cakap sesuatu ni"tanya mak taehyung.

"Omma..i love jungkook..pls"bls taehyung dengan suaranya yg agk tinggi kerana marah.

"Tapi hanbin dah banyak berjasa pada keluarga kita! Dah bantu mak dan ayah bukak kedai kamu ini!dia yg bagi duit modal kat mak!"balas mak taehyung dengan nadanya yang marah dan pandang wajah anaknya yang bengis melihat dia.



"Taehyung tak kisah dia bagi modal ke!banglo ke! I don't care!..i love jungkook only! Only JUNGKOOK!"balas taehyung dan telinganya kelihatan merah selepas melepaskan geramnya,air jernih mula membasahi pipinya,tangannya lembut mengelap air mata sambil tersedu-sedu menangis.

"Taehyung-ah..kalau kamu sayang omma..kamu kena kahwin dgb hanbin..kalau kamu sayang jungkook..get out from my house"kata mak taehyung dengan nada suaranya yang pasrah selepas ditikam bertubi-tubi dgn kata-kata taehyung tadi.mak taehyung meninggalkan taehyung bersendirian di dapur.taehyung hanya diam sahaja selepas mendegar kata mak dia.

But..












He really love jungkook...








The next day~

"Omma tahu kamu sayang omma..betul tak tae.."kata mak taehyung sambil mengulurkan semangkuk nasi kepadanya.taehyung mengambil mangkuk nasi yang dihulurkan oleh maknya tanpa reaksi yg menarik pada dirinya.mak taehyung memandang wajah anaknya yang tidak bermaya itu dengan rasa tidak enak hati lalu memandang ke arah suaminya dan memuncungkan bibirnya kepada suaminya dan menunjukkan arah taehyung.dengan alasan suruh suaminya itu pujuk anak lelakinya itu,taehyung.

"Tae-"

"Takpe..tae okay.."mencelah taehyung dengan ringkas.

"Sayang...jgn mcm ni..mak tahu kamu sayang jungkook..but kamu yg buat keputusan untuk berkhawin dengan hanbin..okay macam ni lah..mak akan sedaya upaya memastikan majlis perkhawinan kamu akan meriah.."pujuk mak taehyung dengan nada yang manja supaya dapat memujuk hati taehyung.tapi taehyung tidak memberi satu reaksi pun.

"Saya dah kenyang"jawab taehyung lalu beredar dari dapur dan naik ke biliknya.

Mak taehyung memang rasa kesal dengan keputusan dia..tapi apa kan daya..mak dia perlu tunaikan janji hanbin..




JANJI?


Taehyung tutup biliknya perlahan,dan jatuhkan badannya di atas katil empuknya.air mata mula membasahi pipinya.dia tidak tahu nak kata apa dengan jungkook tentang pekhawinan dia dgn hanbin.dia ingin merahsiakan tapi dia berasa salah dengan keputusan itu.jadi dia mengambil keputusan utuk berdiam diri dengan off kan telefonnya seharian.taehyung berfikir sejenak sambil termenung pada telefon yang dipengangnya.dia mengambil keputusan untuk on telefonnya..selepas itu,banyak notification daripada jungkook masuk.dia buka dan baca mesej dr jungkook.

"Babe?"

"Are you there?"

"I miss you"

"Nak tengok movie tak?.."

"Knp tak balas😢😭???"

"Taehyunggg!!"

"Please reply!😢"

Keluhan keluar dari mulut jungkook selepas baca satu demi satu mesej dari jungkook.tiba2 taehyung mendapat panggilan dari jungkook.taehyung dengan sebak mengangkat pangilan dari jungkook.

"Tae-"

"Jungkook.."balas taehyung dengan suara sebak menahan air mata keluar

"Knp?you...tak jujur dgn i?"

"Jujur apa?"tanya taehyung dengan hairan

"Tahniah..i know that you will marry with hanbin..saya harap awak lebih bahagia dengan dia..saya nak pindah ke amerika.."

"Pindah?! Bila?!"

"On the way going to airport"

"No jungkook!noooo!"

"I love you!!! Taehyung menjerit menangis turun tangga dan terjumpa ommanya.

"Omma..jungkook ada dtg ke?"tanya taehyung dengan menangis dengan nada yang marah,muka taehyung mula merah.

"Omma ckp kat jungkook..jangan ganggu kamu lg..sbb kamu kan nak kahwin dengan hanbin"


"Ommaaa! Waeeee! Kn-p..hssk..hsk.."taehyung tengking pada maknya..air matanya turun membasahi pipinya..dia melutut menangis teresak-esak dan tangannya raup kasar rambutnya.maknya hanya memandang taehyung dgn agk kesal dgn tindakannya.dia tahu..dia tak patut buat begitu sbb dia tahu taehyung sayangkan jungkook.



"Saya-"


"Don't touch me! I hate you! You are the bad mom!!!"tengking taehyung dan keluar dari rumahnya.


Taehyung lari sekuat hati meninggalkan jauh dari rumahnya.dia berlari tanpa henti dan...











Pon!!pon!!pon!!

.
.
.
.
.

"Ah..ah..ah.."







"Tut........"



















Bersambung...









Hi! Dah lama tak update😧too busy with kerja kursus tp tkpe..i will update..sbb cuti 5 hari..sepatutnya 4 hari je..tp ponteng sehari😂😂😂

Sorry kalau ada typo..sorry kalau bosan sangat or ada salah bahasa..

Hope you guys enjoy it😉


Byeee🙆






THE MOON🌚💞|| VKOOK MALAY FFWhere stories live. Discover now