chapter 14:FINALLY...

2.4K 116 4
                                    


"Jungkook?"

"Lama tak jumpa"balas jungkook dengan memandang ke arah taehyung.walaupun dia hanya senyum seperti biasa namun dalam hatinya merasakan kehadiran taehyung adalah perkara yang paling gembira.

Jungkook terus memandang taehyung yang banyak perubahan padanya.taehyung semakin hensem tak apa yang dijangka oleh jungkook.warna rambut dark coklatnya membuatkan jungkook tersenyum lagi2 senyumannya.taehyung hanya menunjukkan air muka yang muram seperti marah atau sedih akan sesuatu.taehyung yang sedang berdiri sambil menundukkan kepalanya seakan tidak mahu melihat jungkook yang sedang duduk di hadapannya.

"Nama saya kim taehyung"kata taehyung dengan nada suara yang perlahan.

"Okay..awak bekerja sebagai PA saya..sekarang saya nak awak buat kan air kopi untuk saya..tambahkan susu"balas jungkook yang sedang membaca dokumen2 kerja yang perlu disemak.

"Hm..baik lah"balas taehyung dengan nada yang perlahan dan sedikit kecewa.

"Ouhh wait! Hmm..nnti buat air tu..jgn sejuk sangat..okay"kata jungkook dan sambung semula menyemak dokumen kerja.

Taehyung melangkah keluar dari pejabat jungkook.alangkah terkejutnya taehyung apabila boss dia adalah jungkook.tapi jungkook seperti dah berubah.

"Dia tak ingat aku ke? Tp kenapa dia cerita td mcm lah ingat aku..tp layan aku ni mcm aku ni...tak dikenali.."kata taehyung dalam hati.

Tiba di ruang dapur,taehyung pun capai cawan dan serbuk kopi.setelah selesai air kopi dibuat..taehyung pun bawa air kopi tersebut untuk diberi kepada jungkook.

"Ouhh! Hati2!"

"Ahh!panasss!.aduh aduhh"meronta taehyung.

"Kau nii..mata letak mana..memang padan dengan kau..shibal"tengking seorang perempuan yang berpakain baju dress pendek bewarna hitam.perempuan tu pun berjalan laju meninggalkan taehyung yang telah jatuh di belakang.

"Taehyung..are you okay"tanya lisa kepada taehyung

"Saya okay..saya nak kena buat kopi untuk bos..tq lisa!"balas taehyung seperti tiada apa yang berlaku padanya dan berpatah balik ke dapur untuk membuat kopi semula.

Jungkook pov

"Tak sangka tu taehyung..akhirnya aku jumpa dia..tapi aku tak boleh orang sekerja tahu hubungan aku dgn dia..tak sangka..taehyung semakin comel dan hensem"kata taehyung dalam hati dengan senyuman.

Tok..tok..tok..

"Masuk"jawab jungkook.

"Hi sayangggggg! Lama tak jumpa.."

"You knp dtg sini.."balas jungkook dengan terkejut.

"Ishh..sbb i rindu u lahhh"

"Please jgn ganggu aku dah..semak lah! Banyak kerja nak kena habiskan hari ni"marah jungkook

"Ishh..jgn marah ii nnti cpt tua..i dtg ni pun sbb nak bagi u mknn yg i buat ni haa.."

"Encik jungkook..maaf saya lambat..ini kopi encik"kata taehyung dengan meletakkan kopi jungkook di atas mejanya.

"Ha! You! Lelaki ni lah..yag langgar i tadi..habis baju mahal i ni.."merungut perempuan itu.

Jungkook mengeluh dan melihat ke arah taehyung yang sedang melihat jungkook dari tadi.jungkook simpati kepada taehyung apabila melihat baju taehyung yang kotor seperti tumpahan air kopi pada bajunya.

"Tadi..saya tak perasan cik ni tadi.."kata taehyung dengan nada menyesal.

"Sokay taehyung..bukan salah awak pun..hey! Perempuan! Boleh keluar tak! Kau ni..tak serik ii ke! "

"Ishhh! Okay fine!!"

"Sorry..abaikan je perempuan tadi tu.."

Taehyung hanya berdiri diam.

"Duduk lah kt tempat awak tu..itu meja pejabat awak"kata jungkook sambil menunjuk meja taehyung.

"Ouh.."jawab taehyung dengan ringkas.

Taehyung pun duduk.dalam fikirannya asyik memikirkan siapa perempuan tadi.bila tengok cara layanan jungkook kat perempuan tu sangat kasar tetapi..perempuan tu bermanja dengan jungkook..agak ii apa hubungan jungkook dengan perempuan tu.

Taehyung termenung jauh ke luar dengan menongkat dagunya dengan tangan sambil bermain dengan pen sehingga tidar sedar bahawa jungkook sedang memerhatinya dari tadi.alangkah gembiranya hati jungkook apabila dapat bersemuka semula dengan taehyung.jungkook pun seperti teragak-agak untuk menanyakan soalan kepada taehyung.maklum lah..dah lama tak jumpa..rasa segan tambahan pula rasa serba salah kerana tinggalkan dia tanpa khabar berita.

"Hmm..lama tak jumpa.."tegur jungkook sambil senyum

"Ah..hmm"balas taehyung dengan malu.

"Tae..saya..minta maaf pasal-"tak habis jungkook kata  taehyung mula bersuara

"Takk..saya faham..awakk..dah tak..sayang saya"balas taehyung dengan suara yang perlahan dan nada yang sedih.

"Buk-"

"Yelah..awak mesti bencikan mak saya kan..sbb mak saya cakap mcm tu..saya yang bersalah"balas taehyung dengan nada yang  sebak.

"Tkdelah taehyung..saya tak pernah bencikan mak awak walaupun dia bertindak demikian kepada saya.saya pun salah jugak..sbb tinggalkan awak macam tu je..saya.."kata jungkook untuk menyakinkan perasaan gelisah taehyung.jungkook bangun dan bergerak ke pintu pejabat laju dikunci tombol pintunya dan langsir pejabat itu juga ditutup rapi supaya tidak kelihatan oleh orang luar.jungkook bergerak selangkah demi selangkah menuju ke arah taehyung.taehyung mula rasa cuak bercampur aduk dengan perasaan takut,happy dan lain ii.taehyung hanya terkaku melihat jungkook yang makin hampir dengan dia.jungkook merapatkan mukanya kepada taehyung.muka jungkook dan taehyung hanya dlm jarah 5 inci.

Taehyung terkaku melihat jungkook yang senyum sinis padanya.jungkook mengusap lembut rambut taehyung lalu cium bau rambutnya.

"Hmm..wangi.."puji jungkook sambil mengusap lembut pipi taehyung.tangan jungkook mula mengusap lembut bibir taehyung.

"Tch..tch..saya rindu nak sentuh awak.."kata jungkook dengan suara husky lalu senyum sinis kepadanya.

Taehyung terkedu diam apabila mendengar suara jungkook dah berubah.

"Awak free tak mlm ni?hmm.."tanya jungkook dengan suara yang menggoda sambil tanganya bermain dengan tali leher taehyung.

"Kenapa jungkook jadi mcm ni..apa dah jadi ni.."






THE MOON🌚💞|| VKOOK MALAY FFWhere stories live. Discover now