chapter 15:mabukkss

3.7K 115 13
                                    

"Awak free tak mlm ni?hmm.."tanya jungkook dengan suara yang menggoda sambil tanganya bermain dengan tali leher taehyung.

"Kenapa jungkook jadi mcm ni..apa dah jadi ni..

Taehyung diam tersipu malu menundukkan kepalanya.muka jungkook seakan marah sesuatu.matanya yang tajam tidak henti merenung muka taehyung.selepas itu..jungkook pun menuju ke arah mejanya dan duduk sambung kerjanya yang tidak habis lagi menyemak dokumen kerja.

"Kalau awak tak boleh keluar ngan saya mlm ni pun takpe"kata jungkook sambil menyemak dokumen kerja.


"Saya tak busy mlm.."balas taehyung dengan nada yang lembut dan perlahan.


"Ok..mlm ni lepas habis kerja kita pergi mkn ye"kata jungkook dengan suaranya yang deep dan kembali menyemak dokumen kerja.





MALAM
DALAM KERETA JUNGKOOK

Jungkook dengan mukanya yang serius membuatkan taehyung takut untuk menanyakan kemana jungkook akan bawa dia.taehyung hanya termenung memandang tingkap.radio pun tidak pasang.situasi ketika itu sangat sunyi.akhirnya taehyung pun bersuara.


"Hmm..jungkook..kita nak pergi makan kat mana ni..knp kita sekarang dah macam jauh dari bandar?"tanya taehyung sambil memandang sekeliling kawasan tersebut.hanya kelihatan pokok-pokok dan jalan raya.

Jungkook hanya palau kata taehyung dan meneruskan destinasinya.taehyung pun mula rasa takut dan gelisah.akhirnya kereta yang dipandu berhenti di depan rumah banglo yang besar.taehyung mula hairan.


"Encik jungkook..kita dah sampai ke..ini rumah siapa"tanya taehyung.

"Rumah saya"balas jungkook dengan ringkas lalu keluar dari keretaya.taehyung hanya mengikut sahaja jungkook dari belakang.jungkook pun membuka pintu rumahnya dan memberi isyarat kepada taehyung untuk masuk.tiba ii pintu itu tertutup dan membuatkan taehyung menjerit kecil.

"Awak ok?"tanya jungkook dengan risau.

"Saya ok cuma terkejut jer.."balas taehyung.


"Pintu tu automatic akan tutup sendiri dan lock sendiri..jadi tak perlu lah risau ya.."kata jungkook dengan senyuman sinisnya.

"Awak duduk lah dulu kat sini..saya masak sekejap"kata jungkook sambil memakai apron.

Taehyung pun duduk di kerusi dapur milik jungkook.taehyung melihat sekeliling rumah jungkook.rumah jungkook besar sangat.taehyung pun bertukar arah melihat jungkook yang sedang masak.taehyung senyum lebar melihat jungkook yang begitu hensem.

"Hensemnya jungkook..badannya pun semakin mantap..haihh! Taehyung apa kau fikirkan ni"kata taehyung dalam hatinya dan menggelengkan kepalanya.

"Apa yang awak gelengkan tu?"tanya jungkook dan ketawa kecil.


"Hahaha..tkde apa.."balas taehyung diikuti dengan ketawa kecil.

Jungkook menyajikan makanan yang telah masak di atas meja.makanan ringkas spaggeti membuka selera kepada taehyung untuk menikmati makanannya.jungkook mengambil sebotol wain anggur dan menuangkan penuh di gelasnya manakala suku di gelas taehyung.taehyung agak terkejut jungkook menuangkan wain hampir penuh di gelas jungkook.

THE MOON🌚💞|| VKOOK MALAY FFWhere stories live. Discover now