3 | Her Pain

3.5K 463 120
                                    

Suami Upahan|PJM
Chapter 3

Mata Aera galak merenung wajah sempurna Jimin yang sedang nyenyak dibuai mimpi. Wanita itu masih berjaga. Tubuhnya elok berada di dalam dakapan lelaki yang bergelar suami itu.

Tangan Aera mula menyentuh wajah Jimin. Dari dahi, turun ke hidung dan yang terakhir adalah bibir lelaki itu. Senyuman tawar diukirkan.

Lantas bibir itu dicium sekilas.

" I'm sorry Jimin. I'm using you to forget someone."

Tubuhnya mula didekatkan mendekati Jimin. Tangan Aera mendakap pinggang Jimin. Perlahan lahan, wanita itu mula terbuai ke alam mimpi.

Jimin pula,

mata lelaki itu terbuka.

Wajah Aera ditenung.

" Who is that man ?"

•'¯'•» - «•'¯'•

" Good morning, baby gurl !" Suara Jimin mula kedengaran sebaik sahaja wanita itu membuka mata. Dahi dikerutkan sebaik sahaja melihat lelaki itu memegang dulang berisi sarapan pagi.

Entah kenapa, Aera diserang rasa bersalah. Sepatutnya dia yang lakukan tugas itu sebagai seorang isteri. Ish, bodohnya dia !

" Jimin. Aku yang patut buat semua ni." Jimin hanya tersenyum manis dan menggelengkan kepala. Rambut wanita diselitkan ke belakang telinga.

" No worries. Saya tak kisah." Lagilah Aera berasa bersalah ! Terus sahaja tangan Jimin mula menghulurkan cawan berisi air coklat kepada wanita itu.

" Erm, Jimin. Aku tak mandi lagi. Gosok gigi pun tak. Eh, basuh muka lagilah. Ba-"

" Tak perlu. Cukuplah awak cantik kat mata saya je pagi pagi macam ni." Jimin memotong. Tawa kecil Aera meletus.

" Pickupline , huh?"

" Nope. Ini luahan dari hati." Automatik wanita itu terdiam.

" Oh ya ! Malam ni ada event dekat syarikat papa. Jadi, kita kena datang !"

" Okay, saya ikut je. Well, i want to know more about you" Jimin mendekatkan wajahnya pada Aera. Wanita itu pula meletakkan tangannya pada pipi Jimin.

Dan menarik wajah lelaki itu supaya mendekatkan lagi jarak wajah mereka. Hidung mereka mula bersentuhan.

" Let's be an ordinary married couple,"

Bibir Jimin dicium sekilas.

" Aera"

" Huh ?"

" Married couple always do this thing." Giliran Jimin pula mencium Aera.

•'¯'•» - «•'¯'•

Rambut yang kacak digayakan. Tuxedo yang tersarung pada tubuh menambahkan lagi aura dan rupa Jimin. Jujur Aera pendamkan, wanita itu sudah berfangirling dengan teruk dijamu pandangan indah.

" Pandang apa ?" Soalan Jimin membuatkan wanita itu tersentak. Terus sahaja kepala digelengkan. Jimin mula memberhentikan kereta mewah itu ditempat parking VIP.

" Jom, abang hensem jom !" Wanita itu terlebih dahulu turun dari kereta. Jimin pula hanya menggelengkan kepala dengan panggilan yang diberikan kepadanya.

" Jom masuk !" Lengan Jimin automatik dipeluk erat. Membuatkan lelaki itu jelas tidak berasa selesa tapi, dia juga turut diserang rasa suka.

Bodoh ke ?

Secara tiba tiba Aera memberhentikan langkah. Dahi Jimin mula berkerut. Matanya dialihkan pada tempat Aera menumpukan pandangannya.

Jelas kelihatan.

Sepasang pasangan yang memang sepadan dari jauh. Dan Jimin kenal lelaki itu. Siapa sahaja tak kenal ? Terang lagi bersuluh lelaki kacak itu merupakan CEO Syarikat Kim's yang terang terang digilai ramai.

Air mata Aera mula bertakung.

Lelaki itu.

Lelaki yang membuatkan dia merana setelah ditinggalkan hanya kerana seorang wanita yang kelihatan lebih sempurna di matanya.

" Taehyung perangai setan." Perlahan saja wanita itu melepaskan kata kesat. Tapi masih lagi boleh singgah pada pendengaran Jimin.

Taehyung yang mula menyedari kehadiran Aera terus sahaja melangkah beriringan dengan pasangannya.

Jimin tahu. Aera sedang mengalami rasa sakit dan seksa yang melampau.

Terus sahaja air mata wanita itu dikesat.

" You have me now. Your most handsome husband. Don't you?"

Bersambung 💗

TAGS

kkokksyah Taeim_ Taesawit 12yu34ra CANDYEONJUN- pieceofjimin ❤️

 [OG] Suami Upahan | 15+ | 지민Where stories live. Discover now