Bab 3

5.6K 212 12
                                    

Setelah kejadian perang dingin pada malam itu Asyraf Mikael menunggu panggilan dari Risha tapi langsung Risha tidak menghubunginya Asyraf berasa terkilan. selalunya cepat saja gadis itu menelefon untuk minta maaf tapi lain pula Kali ini, gadis itu seolah marah benar padanya.sedangkan dia yang sepatutnya berbuat demikian. Kononlah!

Tergerak juga hatinya ingin mendail nombor Risha, kerana sudah seharian dia tidak mendengar suara Risha. Terasa kah gadis itu dengannya? Sebab Selepas kejadian malam itu Risha langsung tidak membalas mesejnya, sangkanya gadis itu sudah pun tidur jadi dia hanya biarkan saja.

Tapi keesokkan harinya gadis itu hanya tinggalkan bluetik saja pada mesejnya tanpa berbalas. Panas juga lah hati ku ini!

Pada petang itu dia nekad hendak Ke rumah sewa Risha. bengang sungguh kerana diabaikan Risha, sudah lah sakit hatinya belum hilang dek mulut celupar Risha , bertambah sakit lagi disebabkan gadis itu tidak melayannya bahkan menelefon dia pun tidak. Memang nak kena!

'amboi Asyraf kau pikir sakit hati kau je ye,sakit hati dia ada kau pikir. Eh tak boleh jadi ni aku kena jumpa budak tu satu kerja tak jalan. Kepala jammed! 'Monolog Asyraf.

Baru dia hendak mencapai kunci kereta, telefon yang berada di atas meja berdekatan sofa biliknya, berbunyi menandakan ada panggilan masuk.

Laju dia menapak ke meja mengambil telefon, terlihat saja nama yang berada diskrin terpalit satu senyuman. berbunga hatinya apabila akhirnya gadis itu menelefon juga. Hilang segala amarah pada gadis itu. Sekurang kurangnya Risha tidak lupa akan dirinya. Fuh amazing!

Ehem!

sebelum menyambut panggilan itu sempat dia betulkan tone suara.

'1,2,3... action. '

"Assalamualaikum awak? " perlahan saja suara Risha takut barangkali.

"Walaikumsalam ada ape? "Bila dah call pandai pula nak jual mahal. mendatar saja suaranya terasa sikit kerana gadis itu baru menelefonnya. Aku ni macam perempuan meroyan kan tapi lelaki version.

"Awak buat apa tu? Awak dah makan?" Kata Risha serba salah kerana mengabaikan lelaki itu. Niat nak merajuk lama sikit. Tapi, kesian lah pula.

"Baru teringat dengan aku nak tanya aku dah makan Ke belum? Asal kau tak tanya aku hidup ke mati"? Perli Asyraf pada Risha.

"Alah awak sorry lah, saya geram dengan awak masa tu. dah awak tuduh saya bukan-bukan. benda saya tak buat pula tu.sorry ehh"? Kata risha dia Cuba mengalah dengan mamat ni.kang kalau menjawab makin teruk pula. Redha je lah.

"Senang kau cakap kan. Habistu aku tak geram dengan kau. Macam tu? "Asyraf hanya mendengus dengan balasan Risha .Aku lenyek juga budak ni.

" Lah ni saya call awak juga kan. Jangan lah marah kang awak cepat tua tau." Risha Cuba melawak kena lah pujuk betul-betul supaya menjadi. penat lah asyik gaduh je.

"Belanja aku makan, belum lunch lagi ni,amacam? " pinta Asyraf .yahoo jumpa buah hati.

"Ha"? Boleh saya belanja je. tapi awak bayar eh? " kata risha sambil ketawa kecil berguling guling dia dikatil kerana berbaik juga dengan Asyraf.senang je nak pujuk Asyraf tapi tunggu redha sikitlah.

Bukan senang nak pujuk mamat sorang ni, nasib dia minta belanja je, kalau dia minta bukan-bukan naye. bukan boleh duga otak mamat ni.macam-macam!

"Memang aku pun yang bayar kan, kau mana pernah nak belanja."jarang benar gadis itu keluar duit untuknya, itupun dia juga yg tidak benarkan.serahkan pada Asyraf.

Baginya apa miliknya itu milik gadis itu juga, lihat bertapa untungnya menjadi Risha.kau ada takdekan.

"Awak juga kan yang tak bagi saya keluar duit bila jalan dengan awak." sengaja risha memerli Asyraf .

Asyraf Mikael(Slow update)Where stories live. Discover now