Bab 4

5.1K 177 4
                                    

Tiba masanya Risha mulakan pengajian semula setelah berakhir cuti semester yang selama dua minggu lebih itu. Dia bersama rakan sekolah menengahnya dulu iaitu Nabila boleh dikira kawan rapatnya yang selalu ada bersamanya. Dia dengan Nabila bagaikan adik beradik keluarga Risha dan Nabila saling kenal.

Risha sangat bersyukur kerana sem kali ini dia masih sebilik dengan sahabatnya itu, maklumlah buat masa ini dia hanya kenal dengan Nabila saja yang masuk air bersamanya.Ada juga kawannya yang dua orang itu tapi tidak satu aliran. Risha mengambil course undang-undang sama dengan Nabila. Mereka berempat sebilik tapi kekadang saja bersua muka, kerana masing masing sibuk dengan kelas sendiri.

"Kau taknak makan Ke?"Nabila bersuara sambil masukkan pakaiannya ke dalam Almari.

"Aku kenyang lagilah, kan kita baru lepas dari cafe ."kata Risha yang tengah pasangkan cadar tilamnya itu. Hampir siap.

Penat sungguh hari ini nasiblah Hana ada menolongnya tadi mengemas barang.ringan lah juga bebannya, itu pun Asyraf yang beria ingin Hana temankan dia, padahal dia boleh saja nak handle sendiri. Mengada betul Asyraf ni.

Dush!

Tersentak Risha apabila bantal berbentuk love berwarna pink lembut itu mendarat dimukanya. sakit juga lah hidung mancung itu.nasib baik tak patah. Siapalah yang dengki sangat dengan hidung mancung aku ni.

"Amboi kau ni, aku tahu lah buah hati kau tengah outstation tapi jangan lah tak layan aku ni, penat aku cakap kau dok berangan macam tu." bebel Nabila, sebal dia pertanyaannya di biar sepi dek Risha. Sasau betul perempuan ni.

Rupanya tengah berangan minah ni, bazir air liur aku je lah, monolognya dalam hati.

"Allah ,sakitlah!kau ni kan tak boleh ke nak panggil elok elok." rungut Risha .sakit betul.

"Dah dekat sepuluh Kali aku dok panggil . kau tu yang berangan lebih . kalau rindu pun call lah "kata Nabila sambil duduk di birai katil risha. Apa susah call sajalah.

"Manada aku berangan lah." nafi Risha .malu sudah tertangkap.

Dalam hatinya tertanya juga kenapa Asyraf tidak menelefon nya. Mungkin busy sangat kot. Terabai sekejab girlfriend dia ni. Sedih!

"Eleh macam lah aku tak tahu perangai kau tu, pantang jauh sikit mulalah nak jiwang bagai.nyampah." kata nabila pada risha.

Faham benar dengan sahabatnya ini. Manja benar dengan Asyraf.

"Taknaklah aku kacau dia,  sibuk sangat tu." bagitahu Risha pada nabila.dia faham Asyraf.

Tapi dia risau, Asyraf kalau dah kerja macam tu memang tak ingat nak makan dah.

"Hmm dari kau je lah, aku bagi cadangan je, dah kau sibuk nak berangan .malas aku." kata nabila berbaring dia di katil Risha.

Risha mengigit bibir, dia rindu dengan lelaki itu baru kemarin lelaki itu bertolak Ke kedah.

"Dah lah kau tidurlah aku penat ni, nanti dia tak busy dia call lah tu."biarpun Mata nabila sudah ingin tertutup sempat dia bicara pada Risha.

"Kalau dia ingat dekat aku ni lah, dia tu kalau dah kerja mana nak ingat deKat aku."gumam Risha perlahan.

Dia pun turut berbaring di sebelah nabila,penat juga nak tidur je lah. Eh kejab budak ni ada katil kat sebelah sini juga dia nak baring. Penat betul orang ni.

Kawan nya dua orang tu belum lagi sampai kalau dah berkumpul mesti meriah bilik ni.
Risha mergerling kearah Nabila yang dah tertidur. Tinggal dia hanya terkebil kebil.

Dia mencapai telefonnya di dalam beg . mendail lelaki itu, tapi akhirnya dia mengeluh panggilannya hanya masuk voicemail. Risha menghantar pesanan pada Asyraf , mengatakan dia sudah selesai urusan mencari dan mengemas bilik
Mesej yang dihantar hanya satu tick saja menandakan telefon lelaki itu tidak on.
  
Lama dia menunggu panggilan dari Asyraf . akhirnya dia tertidur sendiri. Kesian.

Asyraf Mikael(Slow update)Where stories live. Discover now