البارت ٢٣

6.6K 179 65
                                    

البارت 23

هالة تنظر لها وعلى وجهها الصدمه، ثم ابتلعت ريقها وقالت :

-اية عرفتى أية؟؟

فرحة بحزن ونبره مخنوقه ترد :

-بابا قالى على كل حاجة قبل ما يموووت ..أنا بنت مين؟؟؟ قالى التفاصيل كلها عندك ..أنا عايزة أعرف كل حاجة ياريت تقولى ومتخبيش عليا اى حاجة؟

هالة تجلس على اريكتها وتستند ظهرها على ظهر الاريكه وترجع براسها للخلف، تتتذكر الماضي وهي مغمضة العينين، وتقص كل شئ حدث في الماضى، ودموعها تنساب على وجنتيها كجمرة نار.

فرحة بنبره صوت بها الم وبحده تقول :

-معنى كلامك ده واللى حاكتة ليا، شيرى  تبقى اختى ..يعنى أنا عشق ...انا عشق.

تبكى فرحة بشدة وتوجة حديثها لهالة قائله :

-انتى عارفة عملتى اية في ابويا محمد ...! عارفة عذبتية اد اية ..! وجرحتى قلب امى، وفرقتي كل الاسره ازاي؟ امي اللى أول ما حضنتنى عارفة حسيت بأية،،،؟! احساس عمرى ما حسيتة في حضنك ...حسيت بالاحتواء، وأمان مقدرش اوصفه.
ولا ابويا محمد واللى اتكوى بنار فراقى مهما عملت عمرى ما هعوضة ابدا عن عذابة ...دمه بيجرى في دمى وهو ميعرفش اني بنته...
وفجأة تضحك بشدة ثم تبكى وتكمل..ايوة كدة كل حاجة وضحت ليا دلوقتى الحلم اللى عمرى ما قولتلك عليه، لما حضنى حسيت بنفس احساس الامان والطمأنينة اللى كنت بحس بيه وانا مش عارفة مين الشخص اللى بحلم بيه.... اتاريه هو وانا مش عارفة ....اااااه ياوجع قلبى، مكتوب عليا انى اتحرم من حضن اب عشق بنته عشق ملوش حدود ...أنا عمرى ما هسامحك ...كان ممكن تسلمينى للقسم زى بابا حسن ما قالك ،وتسيبى رقم تليفونك لو موصلوش ليا كنتى تاخدينى ..لكن أنتى كنتى انانية اوووى حرمتي اسرة من بنتها عشان انتى تاخدينى وتعوضى حرمانك ..حرام عليكى حرمتينى من عيلتى وابويا.

#عشق بلا حدود بقلم ايمووو كمال

هالة تنظر لها وتبكي بشده ثم تقول لها بحزن :

- انتى بتتهمينى أنى انانية، بعد كل الحب اللى حبتهولك ...بعد كل اللى عملته عشانك، أنا وحسن ادناكى حب كبير، وعمرنا ما حسينا ابدا أنك مش بنتنا ...أنتى كنتى عوض ربنا لينا ...أنا صبرت سنين كتير، وعملت عمليات ياما وقولت ده قضاء ربنا وأنا راضية بيه، واول ما شوفتك مقدرتش أقاوم حبى ليكى، حبيتك كأنك بنتى، جاية دلوقتي بتعاقبينى على حبي يافرحة؟

عشق تصرخ بحده مردده :

-اسمى عشق مش فرحة ..فرحة دى وهم وراح من هنا ورايح عشق اللى ابوها مدبوح أمام عنيها ومش قادرة تقوله إنها بنته.

هالة تقترب منها وتمسك يداها وتهزها بشده وتصرخ في وجهها :

- لاء انتى فرحة طول عمرك فرحة ..فرحتى اللى نورت حياتى ..أنا اللى ربيت وسهرت، وتعبت، وكنت معاكى في كل مراحل حياتك ...أنا اللى امك الأم اللى ربت مش اللى خلفت.

#عشق بلا حدود ... بقلم إيموووWhere stories live. Discover now