- 11 ♡

989 167 16
                                    

「Jihyun's POV」

Ramainya lelaki di laluan locker. Lahanat, tak reti ketepi semuanya. Aku dahlah lambat, nak katanya dia pekak. Boleh pula berbual ditepi loker itu. Hampir sepuluh kali aku mengulang perkataan exxuse me tetapi mereka tetap memekakkan telinga. Engkau potong je la telinga tu, mudah.

“Eh Jihyun !” Teriak Nayeon datang dari celah lelaki-lelaki itu. Barulah dia sedar kehadiran aku kalau tak memang sampai aku mati hidup balik tunggu dia sedar kewujudan aku.

“Kenalkan ni Felix, ini Jeongin dan ini Seungmin,” Nayeon tersenyum berseri mengenalkan aku kepada tiga-tiga lelaki yang memekak telinganya dari tadi.

Alhamdullilah mereka semua tak pekak dan tak bisu. Cuma itulah itu, terlalu banyak sangat taik telinga sehingga tak mampu mendengar dengan jelas. Korek sampai berdarah baru tahu !

“Saya Jihyun,” jawab aku tersenyum pasrah walaupun hati tengah membuak marah.

Felix, hm dia darj tadi pandang aku. Bukan nak angkat bangkul kata diri sendiri laku atau apa tetapi dia cute la. Like freckles macam bintang bertaburan.

Perangai ? pekaklah menyampah aku.

“ Seungmin hyung, I.N tengok Felix tu dah terjatuh dalam mata Jihyun je,” bisik yang mampu didengari oleh seorang lelaki mungkin bernama Jeongin .

“Eh engkau ni pandai-pandai je. Aku pandang benda lainlah !” Kata Felix cuba menidakkan dusta situasi. Pipi dia habis merah akibat terlalu malu.

“Sudahla. Aku nak kena pergi kelas. Bye !” Lambai Felix serta-merta bergerak ke laluan untuk ke kelasnya meninggalkan Seungmin, Nayeon dan Jeongin bersama aku.

“La.. Perangai emo Felix tu tak hilanh lagi eh dari kecik ? Dia cuba cover malu la tu,” Kata Nayeon dipersetujui oleh Seungmin dan Jeongin.

Lima minit kemudian, selepas kami habis bergosip tentang Felix. Seungmin dan Jeongin juga sudah meminta izin untuk pergi.

• D R E A M •

Kringgg !!

Aku tersenyum mendengar loceng kegemsran aku. Almaklumlah aku ni lebih suka untuk tidak bergaul dengan orang ramai.

Nak balik, nak mandi. Then tidur. Itu senaman harian bagi aku. Kerja sekolah ? Takpayah buat, tak wajib.

“Jihyun, jom balik sama-sama,” Nayeon mempelawa aku. Aku hanya bersetuju untuk berjalan bersama mereka termasuk Yuna. Lisa harini tak datang kerana ada majlis.

Ketika dalam perjalanan keluar sekolah, ada sekumpulan perempuan sedang berfangirl dengan jejaka seakan-akan idola ? Ugh— tak tahulah apa yang ada tapi lihat seperti Yuna tertarik dan memaksa kami mengikutinya .

“Jom la ikut sekali. Mana tahu ada BTS ke datang sekolah ni ? Boleh jumpa Jungkook,” katanya tersengih seperti kera busuk.

“Jungkook ? Nak datang sini ? Haha kau buat lawak apani. Memang taklah. Tengok muka kau, terus dia lari likang(?)-pukang sebab takut,” kata Nayeon membuatkan Yuna mencebik.

“pWeaseee, nak tengok sikit je lepastu kita bla,” pujuk Yuna .

“Fine. Kita tengok,” aku mengeluh mendengar jawapan Nayeon. Lemah rasanya nak ikut sekali. Kalau lelaki yang ada disitu tak handsome, sia-sia saja masa aku rugikan.

“Jihyun ! Kau tengok tu ! Mesti kau cair sebab muka dia macam artis China ! Apa nama dia, hmm Bi— Bi Wenjun. HA YE Bi Wenjun,” kata Yuna membuatkan aku berkerut.

“Bi Wenjun— WHAT THE ?! ” aku hampir mencarut melihat ABANG aku dipenuhi dengan gadis-gadis bersama phonenya ditangan untuk merakam.

Handsome ? Kepala bana dialah. Aku lagi cute tahu tak ?! 😒

Aku cuba menyelit masuk ke celah-celah fangirl itu dan semua mata memandang aku termasuklah Nayeon dan Yuna seakan-akan tidak percaya dengan apa yang aku lakukan.

Semua menjerit apabila melihat tangan aku dipegang ganas oleh Minhyuk. “Jomlah dah lambat ni,” katanya menarik aku keluar dari sekolah meninggalkan Nayeon dan Yuna yang tadi mempelawa aku pulang ke rumah bersama.

Kereta di parkir dengan lawa. Tepat didalam kotak yang disediakan. Satu persatu suiz enjin kereta dimatikan .

Café menjadi tempat perjumpaan aku dengan Jieun walaupun sebenarnya boleh je jumpa di rumah. Sengaja mereka plan sebegini untuk merasa makanan disini.

Terlihat Jieun yang sedang sibuk mengambil gambar makanannya. Selepas dia menyedari kehadiran kami berdua, terus dia melambai untuk makan bersama.

Tempat duduk disebelahnya aku ambil. Terus binsu strawberry yang dia order aku sumbat ke dalam mulut. ZUP ! terus sedapnya tidak terkata.

“ Aku nak lagi hehe. Jieun, kau pergi panggil waiter tu lagi,” Arah Minhyuk membuat Jieun membebel kecil. Walhal boleh saja dia order dengan sendiri.

“Ye ada apa-apa yang boleh saya bantu ?” soal waiter itu sudah sedia mengambil pesanan.

“Nak oppa,” jawab Jieun dengan pantas dan selamba.

“Um... Mian .. ?” Keliru waiter itu dibuatnya. Terlihat pipinya juga sudah merah nyala.

“Taklah, dia gurau je. Nak aiskrim Mangga dan Blueberry satu,” pesan Minhyuk membuatkan Jieun tersengih melihat abangnya yang overprotective.

Kacau daun betul ! Aku baru saja mahu melihat drama tidak berbayar pukul 5pm.

Sedang sedap menikmati binsu perisa lain. Satu pasang tangan terasa pada leher aku, cepat-cepat aku menoleh belakang melihag siapa pemilik tangan tersebut.

E—eunbi ?!

Edit : 28.6.2020

Dream - Han Jisung.Onde histórias criam vida. Descubra agora