CHAPTER: 2

10 1 0
                                    

Masuk sahaja ke dalam kelas Haraz dan Amir mengambil tempat mereka yang tidak jauh dari 2 orang gadis yang semeja dengan mereka sewaktu di cafe tadi. Amir tersedar mereka sekelas sama dengan 2 orang gadis tersebut membuatkan dia tersenyum sendiri. Haraz di sebelahnya hanya bermain dengan phone miliknya tanpa sedar yang 2 orang gadis tersebut sekelas bersama mereka.

"Woi kau kenapa senyum sorang2 ada yang lucu ke? " soal Haraz setelah sedar yang kawan baiknya itu tersenyum2.

"Tak aku rasa aku nampak puteri kayangan tadi" balas Amir dengan selamba.

"What? puteri kayangan? kau merepek apa ni Mir?" soal Haraz sebelah kening di angkat.

"Kau mana nak perasan ada puteri kayangan dalam kelas ni" Amir menjawab sengaja dia buat segitu suka betul buat kawannya itu tertanya2.

"Sejak bila kelas kita ada puteri kayangan pula ni setahu aku semua biasa je" balas Haraz tidak mahu kalah.

"Kau tengok la nanti,aku nak kau tengok guna mata kau sendiri aku malas nak layan kau yang banyak soal dari tadi. Baik aku selesaikan kerja Miss Ong tadi biar pun aku tak masuk kelas dia yang penting kerja yang dia bagi dah siap. Tak nak aku dia bagi banyak kerja tu tak larat aku" kata Amir panjang lebar.

"Ye la " balas Haraz lalu menyambung kerjanya yang tergendala sebab menyapa kawan baiknya yang dah gila senyum sorang2. Kerja Haraz dalam kelas main phone sebenarnya hahaha dia malas nak buat kerja yang di berikan dalam kelas. Dia akan membuat ke semua kerjanya hanya di rumah itu pun kalau dia rajin kadang ikut mood nak siapkan kerja yang banyak tu.

Puas Haraz bermain dengan phonenya dia memerhati sekeling dan jatuh pada seorang gadis yang baru saja dia jumpa. Eh dia sekelas dengan aku ke? soal hati Haraz membuatkan dia tidak lepas dari memandang gadis tersebut.

"Nampaknya kau dah nampak puteri kayangan tu siap perhati lagi" kata Amir menyedarkan Haraz dari merenung gadis tersebut.

"Mana ada aku perhati dia aku just tengok depan je" Haraz menafikan yang dia sedang memerhati Elina yang tidak jauh dari mereka.

"Ye la tu, tak nak ngaku pula" balas Amir masih mengusik kawan baiknya itu.

"Dah la malas, aku nak layan kau ni bagus aku jalan2" kata Haraz sambil melangkah keluar kelas.

"Kita baru je masukkan takkan nak keluar balik?" soal Amir lagi.

"Aku malas la nak menghadap prof lepas ni baik aku lepak kat tempat biasa" jawab Haraz dengan selamba.

"Ye la aku ikut sekali" balas Amir. Dia juga sebenarnya malas masuk kelas seterusnya kerana kelas tersebut membuatkan 2 jejaka itu mengantuk dalam kelas dan mudah naik bosan. Bila kelas prof je mesti dorang ponteng punya sebab malas nak dengan bebelan dari mulut orang tua itu.

[SKIP]

Semasa kelas prof tamat Elina dan Airin mengambil kesampatan untuk berjalan2 sekitar kawasan college, memandangkan kelas seterusnya ada guru yang tak masuk. Mereka bejalan sambil berbual sehinggalah berhenti di suatu tempat di mana mereka terdengar suara orang berbual2. Dengan berani Elina menarik tangan Airin dan menuju ke tempat tersebut.

"Weh, Elina kau nak bawa aku pergi mana ni?" soal Airin.

"Kau ikut je la aku" balas Elina.

"Kau nak buat apa ni jangan la pergi sana nanti kantoi dengan dorang" kata Airin yang dah mula takut.

"Kau tak payah takut aku just nak tengok siapa yang berani sangat ponteng kelas waktu macam ni" kata Elina lagi.

"Biarkan jelah la kat dorang tu, aku takut nanti dorang marah kita" balas Airin dengan wajah takutnya itu.

"Kalau dorang marah sekali pun biar aku yang uruskan. Kau diam je and temankan aku ni" jawab Elina menyakinkan Airin.

"ok" balas Airin ringkas. Langak mereka berdua ini seperti kawan lama saja padahal baru jumpa je tadi. Sedang mereka memberanikan diri untuk terus melihat siapakah yang berada di kawasantersebut ketika waktu belajar di mulakan. Usai menghampiri tempat tersebut mereka berdua terkaku melihat 2 manusia yang tengah rancak bersembang. 2 oarang manusia itu tersedar akan kehadiran gadis berdua itu.
Kaku? ya Elina terdiam saat mata itu merenung dirinya dengan begitu dalam. Dia tidak sangka bahawa 2 manusia tersebut adalah rakan sekelasnya atau lebih tepat orang yang mencari pasal dengan dirinya sejak di cafe tadi.

 Dia tidak sangka bahawa 2 manusia tersebut adalah rakan sekelasnya atau lebih tepat orang yang mencari pasal dengan dirinya sejak di cafe tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Waktu mereka sampai ke dalam kelas Elina ternampak 2 orang lelaki ini melangkah masuk ke dalam kelasnya. Tapi 2 orang jejaka tersebut tidak perasan akan kehadiran mereka di situ. Jujur Elina katakan jejaka yang menegurnya itu sunguh kacak biarpun melayan dirinya dengan begitu biadab. Dia akui yang dia juga tertarik ketika 2 pasang mata itu bertembung dengan matanya. Kenapa setiap kali aku pandang dia aku rasa pelik atau terpaku buat sementara? soal Elina di dalam hati.

"Well2 tengok siapa yang dah jumpa tempat port kitorang" Haraz bersuara. Elina hanya mampu memerhati setiap gerak geri Haraz yang cuba menghampiri mereka dengan senyuman yang susah buat dirinya untuk meneka.

••••••To Becontieu•••••

hye guys sorry if hambar
sambungan esok sis update ye
keep vote tau muahh hahaha sja ngada😂

My Bad Boy [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now