CHAPTER : 7

6 0 0
                                    

Airin dan Elina tiba di sebuah mall yang agak terkenal di Kuala Lumpur. Airin dan Elina masuk di sebuah kedai butik yang terdapat banyak baju2 cantik tergantung untuk di jual, Airin mendapatkan sepasang baju yang sudah di pilihnya begitu menarik perhatian lalu menghalakan pada Elina yang berdiri tidak jauh daripada dirinya.

"Lina kau try la baju ni dulu" kata Airin membuatkan diri Elina terkejut.

"Aku try baju ni?" soal Elina kembali.

"Ye la kau try baju ni" balas Airin.

"Kenapa aku pula yang kena try? Bukan kau ke nak beli baju tadi?" soal Elina dengan pelik.

"Ye aku memang nak beli baju tapi sebelum tu aku nak belikan untuk kau" jawab Airin lalu memberikan senyuman manis pada Elina.

"Tak payahlah susah2 je kau nak belikan untuk aku" tolak Elina dengan sopan.

"Tak susah mana pun, now aku nak kau try sekarang" balas Airin tidak mahu Elina menolak pemberian darinya.

Nak tak nak Elina terpaksa mengikut apa yang Airin lalukan buat dirinya. Dia sebenarnya bukan apa cuma tidak selesa dirinya di perlakukan sebegitu dia juga tidak mampu menolak permintaan kawan baiknya itu.

"Ye baiklah aku try sekarng"balas Elina lalu kakinya bergerak ke arah fitting room. Selesai saja dirinya mencuba baju yang di pilih oleh Airin lalu dia keluar dari fitting room tersebut dan menunjukkan hasil pakaiannya kepada rakan baiknya berada di luar.

"Beb you look so gorgeous tak sia2 aku pilih baju ni untuk kau" kata Airin setelah melihat rakannya yang begitu cantik dengan pakaian yang di pilihnya.

"Thank you" balas Elina ringkas, malu dirinya di katakan begitu cantik bila mengenakan pakaian yang di pilih oleh Elina.

Setelah selesai Airin membayar baju buat Elina mereka bergerak ke sebuah kedai kasut. Airin yang teruja melihat kasut2 itu terberlari masuk ke kedai tersebut, Elina yang di tinggalkan di belakang hanya mampu mengelengkan kepala lalu tersenyum melihat telatah kawan baiknya itu dan mengejar langkah Airin.

"Beb lepas ni jom lepak starbuck" ajak Airin.

"Oky je" balas Elina dan menganggukkan kepalanya.

"Aku penat dah pusing2 satu mall ni" rungut Airin.

"Dah kau yang tak reti nak rehat kejap" kata Elina sambil tergelak kecil.

"Aku cuma belum penat je lagi masa tu" balas Airin lalu bibir di muncungkan.

"Ye la jom kita gerak nanti lambat pula baliknya" kata Elina dan berjalan bersama Airin memuju ke starbuck.

Sampai di starbuck Elina ingin membayar minuman milik Airin dan menyuruh Airin memcari tempat duduk buat mereka berdua. Pada mulanya Airin menolak bayarnya yang di hulurkan oleh Elina tetapi Elina berkeras ingin membayar air yang di pesan mereka maka Airin pun mengalah dan menerima huluran Elina.

Sesudah air yang di pesan telah siap Elina bergerak mengambil dan pulang semula ke tempat mereka duduk sebentar tadi. Elina dengan berhati2 membawa air tersebut di langgar dari tepi membuatkan dirinya tidak setabil berdiri dan tubuhnya di tahan dari jatuh lalu mereka bertentangan mata. Lelaki yang melanggar dirinya itu sungguh dia kenal dan membuatkan dirinya menjadi kaku setelah itu.

[SKIP]
Elina dan Airin pulang ke rumah masing2 penat diri mereka berjalan seharian di mall besar itu tanpa henti dan hanya berhenti sekejap untuk merehatkan kaki yang lenguh akibat banyak berjalan. Baju yang di belikan buat dirinya di gantung dan di susun kemas ke dalam almari baju di mana baju2 nya yang lain di simpan di sebuah bilik yang agak besar yang di khaskan di mana bajunya tersusun rapi. Bukan dirinya yang memginginkan bilik khas pakaian buatnya ini semua kemahuan daddynya yang begitu menyayangi dan mengambil berat tentang dirinya itu nama pun anak tunggal semua barang keperluan buatnya akan di sediakan dengan sempurna sekali.

My Bad Boy [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now