CHAPTER : 8

11 0 0
                                    

Elina, Amir dan Haraz duduk semeja dengan Airin  yang kusyuk bermain phone miliknya. Airin tersedar kehadiran Elina itu lalu menoleh melihat 2 jejaka bersama Elina lalu mengambil tempat duduk masing2. Amir sengaja mengambil tempat bersebelahan dengan Airin lalu membiarkan Haraz duduk di sebelah Elina.

"Korang memang selalu lepak sini ke?" soal Airin berbasa basi untuk menghilangkan rasa janggal antara mereka berempat.

"Haah selalu la juga dah ni port kitorang biar nak keluar lepak" Amir menjawab laju soalan yang di aju oleh Airin.

"Oh, patutlah boleh teserempak dengan korang rupanya port korang kat sini je" balas Airin pula.

"So what about you Elina?" Haraz pula menyoal apabila Elina hanya mendiamkan diri.

"Saya just temankan Airin ni shopping je takde la selalu lepak sini, baru je hari kan Airin" balas Elina sambil memandang Airin dan jawapan Elina hanya dia jawab dengan anggukkan kepala.

"Korang berdua je ke jalan2 kat mall ni?" Amir kembali menyoal. Amir ni kalau bab2 menyoal dan ingin tahu memang nombor 1 lagi2 dengan orang dia suka.

"Yup just two of us" jawab Elina. Haraz hanya mendengar dan bermain phone miliknya malas dia mendengar Amir yang banyak soal. 'Dah dah2 dia nampak dorang berdua je kat sini takkan berlima pula' kata hati Haraz.

Haraz yang bermain phone miliknya mencuri2 pandang Elina yang berada di sebelahnya. Cantik sahaja Eliana mengenakan pakaian simple dan makeup nipis mengikut kulitnya yang tidak terlalu tebal.

Haraz yang focus memerhati Elina, tanpa sedar Elina menghampirkan wajahnya pada Haraz yang tidak mendengar dari panggilan mereka bertiga. Haraz yang baru saja tersedar yang wajah mereka begitu hampir tersentak dan membuatkan jatungnya berdegup laju. Pertama kalinya dia merasakan sesuatu bila Elina berhampiran dengannya.

"Awak oky tak?" soal Elina setelah Haraz menjarakkan dirinya dari berpandangan mata.

Amir yang melihat Haraz begitu terkejut dengan tindakan Elina senyum sembunyi. Airin juga turun senyum tanpa di sedari oleh mereka berdua.

"Aku oky je kenapa?" soal Haraz kembali.

"Takde la kitorang panggil awak tak dengar" Elina cuba membalas pertanyaan Haraz.

"Oh ye ke sorry" balas Haraz sambil garu belakang kepala yang tidak gatal untuk menutup rasa terkejut yang berbaki.

"Apa yang fikir Fal, jauh benar mengelamunnya?" soal Amir kepada Haraz.

"Tak..takde apa-apalah" kata Haraz lalu menyambung melihat phone miliknya. Dia sebenar malu akan dirinya yang memerhati Elina dalam diam dapat di tangkap oleh kawan baiknya itu.

"So korang still nak stay sini ke or macam mana?" soal Airin saja ingin menghapuskan rasa janggal yang ada setelah sedar perubahan Haraz terhadap mereka. Tahu sangat dia yang Haraz memang ada hati dekat Elina bukan dia tak tau nampak sangat yang Haraz duk perhati Elina dalam diam.

"kitorang stay sini je la dulu pastu baru balik kot" Amir membalas soalan Airin. Haraz hanya menganggukkan kepala bagi mengiyakan kata Amir.

"Oky kalau macam tu kitorang gerak dululah ye sebab kitorang dah lama ada kat mall ni tadi" Airin cuba meminta izin untuk balik bersama Elina.

"Baiklah korang hati2 tau" Amir melambai kearah Elina dan Airin manakala Haraz hanya menghantar kelibat mereka melalui ekor mata keluar dari situ.

"Bro aku rasakan kau dah jatuh hati lah" Amir cuba berborak bersama Haraz setelah Airin dan Elina pulang.

"Apa yang kau mengarut ni setan" Haraz cuba menafikan apa yang dikatakan oleh Amir sebentar tadi.

"Ye la tu tak nak ngaku konon" Amir senyum sinis.

"Kau takde benda lain kerja lain ke nak kacau aku je memanjang" balas Haraz sambil menjeling Amir di hadapannya.

"Ade je benda aku nak buat kau apa tahu" balas Amir tidak mahu kalah.

"Dah tu tak reti nak diam ke?" Haraz juga tidak mahu kalah.

"Macam mana aku nak diam kalau aku belum dapat dia" balas Amir. Haraz yang mendengar apa yang dikatakan oleh Amir terus mengangkat muka memandang tepat wajah Amir.

"Siapa pula yang kau nak dapatkan ni?" soal Haraz kening belah kiri di angkat.

"I have mission...  it is make her fall in love at me and I'm sure she is be mine" kata Amir membuatkan Haraz begitu terkejut dan tidak percaya bahawa Amir telah jatuh cinta dekat Airin.

So senanglah kerja dia lepas ni dapat nak kenal Elina dengan lebih rapat kalau betul Amir dan Airin bercinta. Ye dia akan pastikan Elina juga menjadi miliknya bukan setakat kekasih sahaja malah dia menginginkan Elina lebih dari seorang kekasih atau lebih tepat peneman hidup buat dirinya selamanya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Elina yang baru saja tiba di rumah terus masuk ke dalam biliknya. Badan di baringkan di atas katil empuk miliknya. Dia rasa pelik akan dirinya sejak tadi lagi. Setiap kali matanya bertembung dengan mata Haraz pasti jantungnya berdegup laju umpama dia tengah lari 1 padang bola.

"Asal aku rasa lain eh bila dekat dengan dia?" Elina menyoal dirinya lalu tangan di letakan pada dada belah kiri dia merasakan debaran dalam dirinya setiap kali Haraz berhampiran dengannya.

"Wehh jantung kau jangan nak buat hal eh" Elina membebel seorang diri terus termenung sambil melayan perasaannya.

"Daripada aku fikir pasal dia bagus aku mandi then dapat la rehat sepuas2 hati" putus Elina dia melangkah ke bilik air dan merehatkan badannya di bilik mandi dalam beberapa minit.

"Daripada aku fikir pasal dia bagus aku mandi then dapat la rehat sepuas2 hati" putus Elina dia melangkah ke bilik air dan merehatkan badannya di bilik mandi dalam beberapa minit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selesai mandi Elina mencari pakai tidurnya dan merehatkan tubuh badan yang terasa penat akibat berjalan seharian bersama Airin. Bila di ingatkan kembali Airin begitu baik dengan dirinya malah Airin juga membelikan baju untuk Elina. Dia yang nak shopping Elina pula yang dapat baju dari rakan baiknya itu.

"Airin... Airin baik betul kau ye, takpe nanti aku balas balik kali ni aku akan pastikan dia tak tolak apa yang aku bagi" kata Elina lalu tersenyum gembira. Terkenang jasa baik rakan baiknya itu membuat dia sayang akan rakannya itu dan dia tidak akan mensia-siakan persahabatan mereka.















so here new chapter 🤗
jgn lpa vote &comment ye😉

maaf atas kelmbtan author untk update chapter baru🙇 kekeringan idea pula😅bila dh ada idea tu bru smbng tulis blk maaf ye kpda yg tertnggu2 dkt MBB ni

My Bad Boy [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now