CHAPTER : 6

6 0 0
                                    

Sampai sahaja di sebuah cafe Haraz dan Amir memesan minuman kesukaan masing2 dan mengambil tempat yang sedikit jauh dari meja2 yang lain. Habis je kelas tadi mereks berdua terus ke cafe kesukaan mereka atau lebih tepat tempat lepak yang biasa mereka akan menghabiskan masa bersama hanya berada di cafe ini.

"So cerita la macam mana kau boleh masuk kelas sekali dengan Elina" soal Amir tanpa menunggu Haraz merasa air yang baru saja mereka pesan dah sampai.

"Kalau ye pun bagi la aku rasa air ni dulu, ni tsk menyabar langsung" kata Haraz sambil mengelengkan sedikit kepalanya dengan telatah Amir. Amir pula hanya tersengih kerang busuk.

"Sorry2 kau minum la dulu" balas Amir lalu menghirup air yang di pesannya tadi.

"Tau pula nak basahkan tekak sendiri" perli Haraz lalu menjeling Amir. Amir yang mendegar hanya tersenyum nampak sangat dia tak sabar hendak mendengar cerita dari mulut sahabat baiknya Haraz Naufal. Dia cuma pelik orang sedingin Haraz mampu tidak dingin di hadapan seorang gadis bernama Elina tidak pernah dirinya melihat akan rakan baiknya ini seperti itu dengan mana2 perempuan.

"So?" soal Amir sejak Haraz mendiamkan diri beberapa minit.

Keluhan di lepaskan dan dia mengambil nafas baru sebelum menceritakan dari A-Z kepada sabahatnya itu.

"Sebenarnya macam ni aku datang awak then nak lepak kejap kat bilik muzik so aku rasa mengatuk and aku kira nak tidur kejap tapi aku terdengar suara bising2 kat luar so aku pun tegok la, awalnya aku malas nak peduli tapi hati aku kata bagus aku pergi tengok so aku ikut la kata hati aku" balas Haraz panjang lebar menerangakan kejadian bagaimana dirinya boleh masuk kelas bersama gadis kacukkan itu.

"So kiranya kau jadi hero la ni" kata Amir kening di naikkan sebelah.

"Boleh di katakan macam tu la" balas Haraz smabil menghirup air untuk membasahkan tekak yang kering kerana telah membuka cerita apa yang berlaku di colleg tadi.

"Takkan macam tu je? kenapa korang lambat sampai kelas?" soal Amir hairan bercampur tidak puas hati dengan jawapan Haraz.

"Ye la tu je la, habis kau nak macam mana?" soalan dia balas dengan soalan. Amir yang mendengar itu menayangkan muka slumber dia pada Haraz.

"Mesti kau ada sorok kenapa kau masuk lambat ngan dia kan Fal" Amir bersuara lalu mengecilkan matanya tanda tidak puas hati.

"Aku takde nak sorok apa2 pun la" kata Haraz malas melayan kerenah Amir. Saja dia menceritakan tentang itu, biar la dia simpan kenangan dia bersama Elina di bilik muzik itu.

                                           [SKIP]
Pulang saja dari colleg Elina membersihkan dirinya dan merehatkan tubuh badanny pada katil yang empuk kesukaannya. Dia memandang syiling memikirkan tentang kejadian di mana dia dan Haraz berada di bilik muzik dan cara Haraz menyelamatkan dirinya dari buaya2 yang terdapat di collegnya.

"Betul ke apa yang aku dengar" soal Elina kepada dirinya sendiri kerana dia mendengar yang Haraz mengatakan bahawa dirinya milik lelaki itu. Bukan dia tidak faham apa yang di katakan lelaki itu kerana dia juga selalu bertutur bahasa english bersama mummynya di rumah atau lebih tepat bersama keluarganya.

"Maybe dia kata macam tu sebab nak tolong aku dari di ganggu oleh buaya2 tu tak" Elina masih lagi bertanya tentang itu kepada diri sendiri.

"Hmm sedar la diri tu sikit Elina dia selalu gaduh ngan kau kot" kata Elina lagi lalu mengeluh kecil. Sedang Elina melayan perasaan ketukan di pintu mengejutkan dirinya dan membuka pintu itu dan terpancarlah wajah yang Elina paling sayang iaitu mummynya.

"Anak mummy dah ke belum ni?" soal mummy Elina dan mengusap kepala anaknya dengan lembut. Elina la satu2 nya anak yang dia ada dia akan menyayangi Elina dengan sepuh hatinya, ibu mana yang tidak menyayangi anaknya sendiri bukan.

"Belum lagi mummy" balas Elina sambil tersenyum manis pada mummynya.

"Kalau macam tu jum turun makan sekali dengan mummy" balas mummynya lalu menarik anaknya itu turun ke bawah.

Sampai saja di meja makan mata Elina ralit memerhati makanan yang di hidangkan termasuk makanan kesukaannya iaitu ayam masak rendang.

"Duduklah dulu baru tenung makanan tu" mummynya bersuara mematikan lamunan anaknya yang suka melihat makanan kesukaannya.

"Hehe, sorry mummy Tay dah lama tak makan ayam rendang mummy" kata Elina sambil tersenyum dan memandang sekeliling ruang makan seperti memcari seseorang.

"Daddy mana mummy? tak nampak pun" tanya Elina setelah puas mencari kelibat daddynya yang tidak muncul dari tadi, biasanya waktu lunch daddynya akan ada sekali tapi kali ni takde pula.

"Daddy ada meeting dengan kawan dia yang baru sampai sini" jawab mummy bagi menenangkan hati anaknya, Elina memang manja dengan keluarganya. Puan Daliya memang faham benar jika Elina betanya akan keberadaan suaminya yang tidak akan ikut lunch ataupun berada di rumah kerana jarang sekali suaminya keluar di waktu sebegini.

"Oh patutlah daddy tak join makan sekali" balas Elina setah tahu daddynya ada urusan kerja.

Selesai makan tengah hari bersama mummynya Elina mula masuk ke biliknya lalu membaringkan tubuhnya dan bermain phone setelah itu. Mata focus melihat screen phone dan tangan sibuk like gambar2 artis ke sukaannya. Sedang dia leka betmain phone deringan dari phonenya berbunyi terteralah nama 'Airin💕' di situ.

Airin💕 POV
"Assalamualaikum, lina kau free tak sekarang?" soal airin di hujung talian setelah Elina menjawab panggilan darinya.

"Waalaikumsalam, free je sekarang ni kenapa?" soal Elina ingin tahu.

"Saja aku tanya jum teman aku pergi mall boleh?" tanya Airin menginginkan kepastian dati Elina.

"Oh boleh je, kita kat mall je kan?" soal Elina kembali.

"Ye kat mall je, pastu boleh la lepak kat mana2 ke" jawab Airin.

"Oky, kalau macam tu aku bagitahu mummy aku yang kita kat mall je" balas Elina.

"Oh boleh2, oky la beb aku bersiap dulu nanti sampai aku call" kata Airin ingin menamatkan panggilan.

"Oky kalau macam tu aku besiap dulu jumpa kejap lagi" balas Elina pula.

"Oky beb, jumpa kejap lagi" kata Airin lalau menamatkan panggilan.












Here new chapter✌
jgn lpa vote or comment😊
chapter seterusnya bakal menyusul👌
sorry klau jln crta tk mnyeronokkn🙏
maaf jga ats ke lewatan untk update chapter baru otk mmg ssh nk perah cri idea bru😩

My Bad Boy [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now