Elemental Boboiboy

2.7K 120 22
                                    

  Boboiboy POV

  Aku terbangun dari tidur aku. Aku bukan lagi di bilik Fang dan Fang dah takde di sisi aku. Aku melihat sekeliling aku, takde apa-apa, cumalah sebuah ruang yang terang dan luas. Aku bangun dan tiba-tiba seseorang muncul kat depan aku. Boboiboy Tanah. Dan Boboiboy Halilintar muncul diikuti dengan elemental- elemental aku yang lain.

  "Kenapa-" Belum sempat aku menghabiskan ayat aku, aku di peluk erat oleh daun. "Boboiboy, lama tak jumpa kau!" Jerit dia kegembiraan dan aku membalas pelukannya. Senyuman manis dia hadiahkan kepada aku. "Daun, aku pun lama dah tak jumpa kau dan aku rindu korang semua." Balasku.

  Mereka tersenyum mendengar kata-kata aku. Boboiboy Tanah melangkah ke arah aku. "Jadi apa  yang kau nak buat?" Tanah bertanya. Aku mengerutkan dahi aku sendikit dan melepaskan Daun. "Pasal apa?" Tanyaku kembali dengan muka yang di merengkan sedikit. "Pasal Tapops nak hapuskan kau, Kita semua. Apa yang kau nak buat?" Tanya Halilintar. Wajah mereka yang tersenyum kini serius.

  "Jangan risau, Kaizo dan Fang akan bantu kita. Kita pun kena tolong diorang sebab kita kehilangan benda yang sama, satu-satunya ahli keluarga kita, Tok Aba. Dan punca benda tu terjadi adalah Tapops." Perasaan benci aku semakin membuak-buak. "Kalau bukan sebab misi yang Kokoci bagi, kita sekurang-kurangnya dapat melawat kubur Tok Aba." Air mencelah. "Dahlah kita banyak tolong diorang. Tak mengenang budi betul. Kau tak geram ke, Boboiboy? Kita berusaha sehabis boleh untuk selamatkan Power Sphere dan memastikan misi berjaya, tapi ini balasan diorang kat kita semua?" Tanya Angin. Tangannya menggengam penumbuk.

"Diorang memang dah lupa diri. Kalau kita takde, siapalah diorang semua tu? Diorang dikenali pun sebab kita dapat tumpaskan semua Alien yang rampas Power Sphere berkuasa. And, yes. Aku geram. Dah kita yang selamatkan diorang, diorang pulak yang nak mengancam kita." Aku memandang wajah elemental aku satu persatu. "Aku setuju. Kalau aku takde masa tu dah habis Power Sphere tu semua kena kebas." Sampuk Cahaya.

     "Heh, ada hati nak hapuskan orang." Daun yang comel kini tersengih jahat. "Tak tahu diorang yang bakal dihapuskan oleh seseorang yang diorang anggap tak akan pernah cuba berpaling tadah." Kata Api. Air mengangguk perlahan tetapi jelas terlihat yang dia sedang tersenyum. "Kita cuma perlu tunggu arahan seterusnya Dari Kaizo." Aku berkata dan mereka mengangguk tanda faham. "BTW, kenapa kau tidur kat bilik Fang, eh? Jangan-jangan kau suka dia...." Tanah mengusik aku.
Aku dapat rasa pipi aku memerah. "Mana ada. Pandai-pandai je."marah aku menafikan usikan Tanah. Semua elemental aku tergelak. Apa yang lawak??

"Dahlah, aku nak pergi dah." Aku menjeling diorang sekilas. "Alolo...merajuk ke tu? Mari sini aku pujuk." Angin pulak mengusik aku. "Ke nak Abang Fang Pujuk??" Api menyambung usikan Angin dan mereka ketawa besar. Aku rasa geram dan tinggalkan jer bebudak tu kat situ.

  End Of Boboiboy's POV

  Boboiboy bangun Dari tidurnya dan tersenyum sebaik sahaja ternampak Fang masih tetidur.
Tiba-tiba je hologram Kaizo terpancar dari Jam kuasa diorang. "Datang ke kapal angkasa aku sekarang." Kata Kaizo dengan muka serius. Fang lantas bangun. "K-Kenapa Kapten?" Tanya Fang.

"Nanti je aku bagitau." Balas Kaizo dan mematikan hologramnya, malas nak panjangkan perbualan dengan budak landak tu. Fang berdiri dan memegang tangan Boboiboy, menarik Boboiboy keluar Dari biliknya. Hati Boboiboy berdegup kencang semasa mereka berjalan berpegangan tangan.

  Setelah beberapa minit berjalan, mereka tiba di kapal angkasa Kapten Kaizo. Fang melepas kan tangan Boboiboy sebaik sahaja pintu kapal angkasa tersebut terbuka.

Tbc..▶▶▶

Hello guys, it's me again!!!

Saya rasa cerita ni dah jadi tersasar jauh Dari landasannya. I'm so sorry, guys😅😂😂

BTW, kepada sesiapa yang mungkin nak tau tentang saya, ( sape tanya?) watch out for your notification. Saya rasa macam nak buat dan mungkin akan publish sebuah buku baharu yang menceritakan tentang diri saya sendiri. Dan kalau saya buat cerita tu dalam bahasa Inggeris okay kan?? Okay kan??? Silakan comment ya

That's all~

Dendam Kami (Boboiboy, Fang and Kaizo)Where stories live. Discover now