Bab 2

167 3 0
                                    


Muzik rancak kedengaran di segenap arah. Lila tiba di Vila Seroja, sebuah vila yang telah disewa oleh Amri khas untuk dijadikan tempat parti anjurannya berlangsung. Bersama-sama beberapa orang teman rapatnya, Lila melangkah masuk bersama gaya dan pesonanya sehingga membuatkan segenap lapisan manusia yang berada di situ menoleh memandangnya. Di kalangan mereka berempat, Lila yang paling menonjol. Dengan kecantikan semula jadi yang dimilikinya membuatkan dia paling menjadi perhatian.

Dress ketat berwarna keemasan yang menonjolkan sebahagian paha putih gebunya menjadi pilihan. Rambut yang panjang didandan rapi. Solekan yang dikenakan di wajah juga sedikit tebal. Sedikit hiasan di leher serta di tangannya sangat menyerlahkan kecantikannya pada malam itu. Apatah lagi dilengkapi dengan kasut tumit tinggi berjenama mewah Cristian Louboutin yang tersarung di kakinya menyebabkan Lila berjaya mencuri tumpuan ramai.

Lila menuju ke ruang di bahagian tengah vila setelah melewati kawasan kolam renang. Disambut dengan beberapa orang anak muda yang sedang terkinja-kinja di lantai tari, Lila merasa malam ini bakal menjadi miliknya!

Beberapa gelas Coke dihulur kepada Lila bersama sedikit makanan ringan. Sambil menikmati alunan muzik yang dimainkan oleh DJ yang bertugas, Lila berseronok dengan teman-temannya diikuti dengan perbualan dan gosip terkini.

"Hai, Lila." Terdengar sapaan Amri yang muncul secara tiba-tiba di hadapannya. Gelas Coke yang berada di tangan pantas diletakkan ke atas meja. Senyuman mesra dihulurkan kepada lelaki itu.

"Hai, Am."

"Ingatkan you tak jadi datang," balas Amri sambil merenung wajah Lila dengan senyuman sengetnya.

"Mana boleh tak datang. Anyway, thanks for inviting me." Lila tersengih bersahaja. Gila tak datang? Parti kut! Daripada dia duduk di rumah tak buat apa-apa, lebih baik dia ke sini dan menikmati sepuas-puasnya keseronokan yang dihidangkan.

"Thank you for coming, darling!" Amri mengenyitkan mata. Hampir saja lagi dia mencuit hujung dagu Lila, lekas-lekas gadis itu menepis lembut sebelum mencapai semula gelas di atas meja.

Amri tergelak. Tubuh Lila diratah dengan pandangan nakalnya dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki. Sempat juga dia melagakan matanya dengan mata Elisa yang berada bersebelahan Lila. Tersungging satu senyuman kecil buat gadis itu lalu dibalas oleh Elisa.

"You look gorgeous, darling." Amri merapatkan tubuhnya dengan Lila lalu mendekatkan bibirnya ke telinga gadis itu. Berbunyi dalam suara Amri ketika mengucapkannya seolah-olah cuba menggoda Lila.

"Yeah, I know. As always!" Lila tergelak. Amri tidak beritahunya pun dia sudah sedia maklum.

Amri tersenyum lagi. Yeah, as always... balasnya di dalam hati.

"Please enjoy the party, girls!" Amri bersorak lalu melagakan gelas yang dibawanya dengan gelas milik Lila, Elisa, Bella dan juga Jess.

Setelah muzik semakin rancak berkumandang ke segenap arah, keadaan di ruang vila tersebut menjadi semakin gamat. Suasana bertukar gelap dan cerah bersilih ganti. Lampu-lampu disko yang dipasang menyebabkan keadaan di situ saling tidak tumpah seperti berada di sebuah kelab malam. Bingit. Dan. Bising.

Sebaik saja lagu Taki Taki mengambil alih ruang pendengaran, Lila pantas diajak ke tengah ruang yang luas itu oleh Bella untuk berdansa diekori oleh Jess. Suara DJ dan hos parti sesekali mencuri ruang di gegendang telinga Lila. Sejurus saja melihat Lila sedang leka di lantai tari, Elisa segera menyelinap di antara celahan tetamu lantas masuk ke sebuah bilik. Di situ, Amri sudah bersiap sedia menantinya.

"Mana benda tu?" aju Elisa dengan nada yang sedikit cemas.

"Relaks. Ada dengan I. Kenapa muka you pucat semacam aje ni?" Amri menghampiri Elisa dan menyentuh wajah gebu gadis itu.

Dear LilaWhere stories live. Discover now