Rangkap Kedua : Joanne & Janice

96.3K 382 6
                                    

3 hari telah berlalu dari hari keramat pengakhiran terunaku yang kuberikan kepada Joanne tuan empunya bilik sewaktu di Petaling Jaya. Hari-hari yang kami lalui selepas itu agak biasa, normal. Tanpa apa-apa adegan lucah antara aku dan dia. Hanya bertegur sapa, mungkin kerana dia sibuk dalam menguruskan kariernya. Setelah merasakan padatnya himpitan faraj bergesel menyelubungi zakarku, mustahil jika aku tidak mahu lagi untuk melakukan aksi-aksi panas dan adegan seks bersamanya. Tapi hanya mampu mengorak dan mengatur strategi memikat tanpa mampu dilaksanakan.

Sejak akhir-akhir ini, Joanne kulihat kuat berkerja dan sering keluar bagi menguruskan bisnes cafènya yang terletak tidak jauh dari apartment tempat kami menginap. Seawal jam 10:00am, dia akan melangkah kaki keluar dari rumah menyelusuri jalan dikota raya yang sibuk bagi mencari nafkah untuk menguruskan hidupnya. Pernah sekali aku mencuba strategiku untuk menggoda syahwatnya dengan hanya memakai seluar dalam jenis 'boxer' yang ketat membuatkan zakarku terbonjol kelihatan dari luar, melepak didepan t.v menonton rancangan yang dihidangkan. Akan tetapi aku ditegur lantang oleh Joanne untuk tidak mengulanginya. Kadang aku pelik, sama ada dia buat-buat lupa akan aksi kami dahulu atau dia segan dan malu untuk meminta. Aku biarkan hubungan dan aksi panas kami kekal tersemat disanubari.

Hari-hariku di apartment itu agak sunyi kerana hanya tinggal aku keseorangan tanpa peneman untuk bersembang. Joanne asyik menguruskan cafènya. Kak Mona pula sedang sibuk menguruskan para pelancong yang menggunakan khidmat syarikat Travel&Tour tempat dia bekerja untuk ke Sabah dan Sarawak. Hanya aku dan aktivitiku yang agak membosankan. Bangun pagi, mandi, sarapan, menonton t.v dan seterusnya masuk kebilik. Hanya kitaran itu sepanjang 3 hari aku disini.

Rabu, 13 Februari 2011, deringan lagu 'ringtone' dari telefon bimbitku kuat memecahkan suasana sepi didalam bilik. Berita gembira menyinggah ke telingaku, membuatkan aku tersenyum kesyukuran. Aku berjaya mendapat tempat dalam satu temuduga disebuah syarikat pengiklanan swasta bagi posisi 'web designer'. Terus aku bingkas menyelak daun pintu almari setelah panggilan tamat dengan tarian kegembiraan. Baju yang ada didalam almari aku selak satu demi satu, mencari warna dan jenis yang bersesuaian bagi menghadiri temuduga esok pada pukul 10:00am. "Hahh...kaler ni sesuai! Kena pulak dengan tie kaler hitam ni...hensem aku esok!", kataku keseorangan. Aku ke bahagian hadapan rumah untuk menggosok baju dipapan seterika yang telah disediakan oleh Joanne untuk kegunaan dan kemudahan para penyewa. Aku lihat jam didinding menunjukkan pukul 4:45pm. "Oke, lepas iron baju. Nak pi gunting rambut, cukur misai sekali..kasi trimm. Ngam!", kataku sendirian.

Jam menunjukkan pukul 5:30pm. Setelah selesai menggosok baju dan seluar aku ke kamar mandi didalam bilikku sebelum keluar untuk memotong rambut yang sudah sedikit panjang dikedai India yang berada tidak jauh dari rumah. 

Malam makin berlabuh jauh dengan diselang-seli bunyi burung hantu dan bunyi bingit kenderaan yang lalu lalang. Kedinginan malam itu mula menyapu tubuhku membuatkan aku sedikit kesejukan. Jam menunjukkan waktu 12:30am. Aku ralit menonton rancangan WWE selepas menikmati sepinggan nasi kandar bersama dua gelas teh tarik dikedai mamak. Aku sedar, aku sudah agak lewat berada diluar. Esok adalah hari penting bagiku. Hari yang menentukan arus hidupku. "Anney..kira!", kataku pada seorang mamak yang berada berhampiran. Setelah selesai membayar, aku menapak laju menuju ke apartment.

Punat suis lift yang berada dibahagian bawah aku tekan. Setelah seminit lebih menunggu, lift telah pun terbit dihadapanku. Kaki melangkah luas memasuki kebahagian dalam. Belum sempat pintu lift hendak tutup, "Excuse me?! Please...would you hold the door for me?", kata satu suara yang aku agak kenali. Aku buka kembali pintu lift, perlahan kepala aku jengahkan dibalik daun pintu mencari empunya suara. Apa yang aku lihat adalah Joanne sedang memangku papah seorang wanita cina yang berambut perang pendek menutup separuh wajahnya, dengan pakaian dress singkat berwarna hitam terhuyung-hayang menjinjing beg tangan. "Ehh, Imran! Lucky I jumpa U kat sini. Boleh tolong papahkan kawan I ni tak?", tanya Joanne kepadaku dengan penuh pengharapan. "Emmm...boleh. Meh sini I tolong. Joanne tolong jaga pintu lift", balasku kepadanya. Pabila aku menyambut kawan Joanne dari pangkuannya, satu bau pelik menusuk dihidungku. Bau masam-masam bergas. "Sah!!! Amoi ni mabuk.", bisikku sendiri. Lalu terus aku mengangkat kakinya dan memegang erat tangannya. Aku pikul kawan Joanne dekat dengan diriku.

Sebumbung Bersama 4 Gadis Jelita - PremierWhere stories live. Discover now