six

676 102 73
                                    

Wauthormelon is back, jemput baca yerr 💞

🍉🍉🍉🍉🍉

𝑬𝒏𝒈𝒍𝒊𝒔𝒉
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 06

"Weyhh malu~" pantas Ryoona menekup muka dengan senaskah buku teks sejurus ternampak Namjoon melewati hadapan kelas. Walaupun sudah seminggu berlalu, namun peristiwa memalukan itu terpahat dalam ingatannya.

Sahabat-sahabat Ryoona yang melihat tingkah laku anehnya menyiku sesama sendiri lantas menegurnya.

"Kau dah kenapa tiba-tiba sorok muka ni macam ni? Buang tebiat ke?" salah seorang rakan Ryoona mendengus geram, nak siapkan latihan KUET pun tak senang hati.

"Ish, takkan kau dah lupa kot? Haritukan Ryoona jadi pengajar peribadi Namjoon. Crush sendiri kot!"
sengaja rakan lagi seorang menyakat si gadis itu lalu menekankan perkataan 'crush' begitu lantang.

Lantas Ryoona menghadiahkan pandangan maut buat Nohara Himawari dan Kang SeonAh sebelum menarik muka. Mereka berdua ni, ada saja nak mengusiknya.

"Alah kau ni melawak sikit terus cengeng" Himawari berdecit sebelum lirikan matanya menjeling meluat pada seseorang dari luar kelas.

SeonAh dan Ryoona sekadar mengguling anak mata, cukup menyampah menyaksikan adegan jeling menjeling antara Himawari dengan teman lelaki sendiri, Jung Hoseok.

"Dua-dua sama saja, tak ada tolak bandingnya" bicara Kang SeonAh secara terus tanpa berkias. Baginya, manusia seperti Ryoona dan Himawari tak boleh cakap cara baik-baik, ada saja benda yang akan dibalas. Jadi, lebih baik dia selesaikan kerja sekolah yang tertangguh.

Namun, SeohAh kemudiannya melepaskan keluhan berat lantaran loceng berbunyi menandakan tibanya waktu rehat. Baru saja dia memegang sebatang pen untuk menulis jawapan.


❛ ━━━━━━・❪ ❁ ❫ ・━━━━━━ ❜

Dari tadi, Ryoona sekadar memerhatikan sepinggan nasi goreng kimchi yang dibeli, langsung tak terusik. Dua sahabatnya yang perasan dengan perubahan drastik kelakuan Ryoona lantas menegurnya.

"Apa function kau beli nasi goreng tu? Nak jamu saka ke apa?" sakat Himawari tanpa sebarang tapisan. Boleh tahan jugak mulut awek Hoseok ni.

"Entah kau ni, jamahlah sikit. Nanti dalam kelas, pau makanan aku pula" bicara SeonAh dengan mulut yang penuh. Ini membuatkan Himawari mencubit lengannya.

"Kak SeonAh sayang, jangan bercakap kalau mulut penuh makanan, tersembur woi!"

Ryoona melihat gelagat mereka berdua cuma menggeleng kepala sebelum melepaskan keluhan berat.

"Aku bukannya apa, minggu depan kan ada peperiksaan percubaan untuk KUET. Aku risaulah kalau-kalau Namjoon tak dapat jawab bahagian writing dengan listening. Dahla banyak markah dalam dua-dua bahagian tu" luah Ryoona apa yang dipendamnya, mengharapkan respons berbentuk kata-kata semangat daripada Himawari dan SeonAh.

"Risaukan tentang crush rupanya. Patutlah tak termakan nasi goreng kimchi tu."

"Haah kan? Kalau tak, dah lama licin pinggan tu, Ryoona balun makan"

Ryoona sekadar memicit kepala. Ingatkan nak respons atas kerisauannya, benda lain mereka keutarakan. Payah betul ada member perangai minta suap kaki ni.

🍉🍉🍉🍉🍉

Korang ada member perangai macam dorang tak?😂😂 Heaven gilerr weyhh

【✔️BTS】𝑬𝒏𝒈𝒍𝒊𝒔𝒉 • 𝓚𝓲𝓶 𝓝𝓪𝓶𝓳𝓸𝓸𝓷Where stories live. Discover now