♥Chapter 6♥

2.4K 116 13
                                    

Ketika itu, Tekno dan Inviso sedah habis latihan. Mereka berjalan menujun ke Cafe Akedami. Ali dan Rudy berjalan di belakang. Rudy sengaja langgar Ali sebab nak cari pasal. Rudy hanya evil smile pada Ali yang sudah jatuh. Selalunya Ali akan bangun dan tolak Rudy. Tapi kali ni, Ali hanya diam dan menunduk kepala. Rudy rasa hairan 'Aik? asal dengan budak ni?' Kata Rudy dalan hati. Ali bangun dan pergi ke belakang bangunan Akedami. Rudy pelik dan terus ikut Ali dari belakang dengan senyap2.

(Di Belakang Bangunan)

Ali duduk di bangku dengan posisi memeluk kaki dan kepala di atas lutut. Air mata Ali mengalir dengan laju dan basahi lututnya. Rudy yang berada di sinding curi2 tengok. 'Apehal dengan die tu?' Kata Rudy dalam hati. 'Ish!? kenape dengan aku!?' Kata Rudy dalam hati sambil mengetuk kepala sendiri. Tiba2 Rudy rasa bersalah. Rudy mendekati Ali dan tegur Ali.

Rudy: "Woi! budak iris kau ok ke?" Dengan nada kasar dan duduk di tepi Ali. Ali yang terkejut cepat2 mengelap air matanya dan betulkan posisi.

Ali: "Kau nak ape?" Dengan nada tak peduli. Rudy hanya lihat je kelakuan Ali.

Rudy: "Kenape dengan kau? cube citer sikit" Dengan nada kasar membuatkan air mata Ali mengalir semula. Ali cepat2 mengelap air mata tapi tak jadi. Air mata Ali mengalir dengan laju sebab hatinya rasa sakit. Ali paling di tempat lain. Rudy mehembus nafas sebelum mengusap kepala Ali. Ali terkejut terus pandang Rudy. Rudy hanya senyum kecil.

Ali: "K-kau hisk.. tak marah aku ke?" Sambil mengelap pipinya yang basah. Rudy buat muka pelik.

Rudy: "Marah? marah pasal ape?" Sambil melepaskan tangannya dari kepala Ali dan mengaru kepala yang tak gatal.

Ali: "Marah sebab.. aku slalu cari pasal dengan kau.. tolak kau.. cakap benda yang sakitkan hati kau.. hisk.." Sambil mengelap pipi yang basah. Air mata Ali mengalir tak henti2.

Rudy: "Ooo.. takpe aku tak kesah. Ade sebab lain ke kau nangis ni?" Sambil mengusap pipi Ali. Ali terkejut dan undur.

Ali: "Aku sedih sebab.. ayah aku kerje kat luar negara selame setahun.. kalau nak luangkan mase dengan Bakar.. die tak faham aku.. kalau Alicia die poyo!.. dan Jet, Roza dan kau slalu buli aku, kat sekolah pun" Ali hanya melihat pantai di hadapannya.

Rudy: "Ooo.. takpe aku akan lindungi kau" Dengan nada semangat nak buat Ali semangat sikit. Ali paling pada Rudy. Air mata Ali sudah henti.

Ali: "Yeke?" Sambil mengaru kepala yang tak gatal.

Rudy: "Ye.. maaf, aku dan kawan aku slalu kacau kau.." Sambil mengelap pipi Ali. Rudy rasa pipi Ali lembut sangat macam pau.

Ali: "Takpe, janji kau jage aku?" Sambil menunjuk jari kelingkeng depan Rudy.

Rudy: "Ye, aku janji" Sambil menunjuk jari kelingkeng depan Ali. Mereka berdua buat janji. Ali memeluk Rudy. Rudy hanya balas pelukan Ali. Ali melepaskan pelukan dan bangun sambil menarik tangan Rudy dengan senyuman ceria.

Ali: "Jom! kite pergi ke Cafe" Dengan nada manja. Rudy hanya senyum kecil dan angguk. Rudy memegang tangan Ali. Ali dah blush.

Ali: "Rudy! jangan pegang2 nanti orang fikir lain2 kang!!" Sambil menarik tangannya dari tangan Rudy. Rudy hanya smirk.

Rudy: "Aahh takde2, ini tande kite dah berkawan" Siap buat tangan '☝' depan Ali. Ali hanya pout je malas nak gaduh. Apabila mereka berdua pergi, ada orang sedang intai mereka berdua.

???: "Wah~ diorang couple ke~" Siapa lagi kalau bukan Moon yang si fujoshi tu. Moon dari semak sempat lagi ambil gambar time sweet2 Ruli ni.

Bersambung...

Cinta Di Akedami S1Where stories live. Discover now