♥Chapter 7♥

2.3K 101 12
                                    

Di Cafe hanya ada Ali dan Rudy. Macam couple pulak. Ali hanya makan Chocolat Bunny macam ni👇👇👇👇

 Ali hanya makan Chocolat Bunny macam ni👇👇👇👇

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dan air chocolat ais. Ali masih makan Chocolat Bunny dan ternampak Rudy yang minum air mineral sejuk dari tadi asyik pandang Ali. Ali dah mula sweatdrop dan hairan. 'Dah kenape dengan landak ni?' Kata Ali dalam hati.

Ali: "Woi landak! pahal?" Dengan nada selamba. Rudy yang terkejut dari berangan.

Rudy: "Ha!? oh, ape die?" Dengan nada lembut. Rudy tidak dengar apa yang Ali cakap tadi. Ali buat muka menyampah.

Ali: "Hais.. aku cakap kenape kau dari tadi pandang aku!" Dengan nada kasar. Rudy terkejut 'Alamak!? die nampak aku pandang die!?' Kata Rudy dalam hati.

Rudy: "T-takdelah!" Rudy pandang kat tempat lain dengan muka berpeluh. Ali hanya angkat bahu dan sambung makan. Sebenarnya Rudy tengah scan muka Ali macam mana kalau Ali jadi kucing. Fikir bukan2 Rudy si pervert ni.

(Di Ruang Utama Akedami)

Ali dah blush sebab Rudy pegang tangan Ali sampai ke tempat duduk panjang. Ali cover muka dengan tangan lagi satu. Rudy hanya relax je. Semua pandang Ruli. Tiba2...

Moon: "Wah~ ade ape2 ke pasangan ni~ " Moon muncul di depan Ali sambil smirk. Muka Ali dah merah macam tomato terus sorok di belakang Rudy. Rudy dah menyampah.

Rudy: "Kau ni sibuklah!! jom Ali" Rudy tarik tangan Ali nak pergi Arena Latihan 1. Moon ikut Ruli dengan senyap2.

(Di Arena Latihan 1)

Rudy: "Kau duduk sini ok" Sambil buat tangan '👍' pada Ali. Ali angguk. Rudy pun pergi ke Arena sementara Ali duduk di bangku. 'Kenape Rudy caring sangat pasal aku?' Kata Ali dalam hati sambil tengok Rudy berlatih.

(5 Minit Kemudian)

Rudy sudah habis latihan pergi ke Ali yang duduk di bangku. Rudy ternampak Ali yang sudah tertidur dengan posisi baring. Rudy hanya senyum kecil dan mengusap kepala Ali 'Kesian kau Ali, sampai tertidur' Kata Rudy dalam hati. Rudy angkat Ali dengan gaya piggyback.

(Di Ruang Utama Akedami)

Bakar yang sedang berbual dengan karya ternampak Rudy angkat Ali. Bakar mendekati Ruli.

Bakar: "Eh? Rudy?" Bakar tegur Rudy. Bakar nampak Ali tidur.

Bakar: "Ali tidur ke, meh sini aku angkat" Rudy bagi Ali kepada unclenya. Bakar angkat Ali dengan gaya bridal style. Semua ejen berada di kelas. Rudy baru teringat yang kelas dah start lama dah.

Rudy: "ALAMAK!? KELASSS!!!!" Rudy terus lari pergi ke kelas takut ejen Rizwan yang ganti ejen karya.

Bersambung...

Cinta Di Akedami S1Where stories live. Discover now