♥Chapter 23♥

1.1K 53 7
                                    

(Di Bilik Rawat)

Moon: "Hai Al----" Moon tidak dapat habiskan ayatnya dan dah nosebleed. Rudy dan Ali ternganga dan Rudy hentikan perbuatannya. Moon cepat2 lari keluar.

Moon: "SORRY GANGGU SWEET TIME KORANGG!!!!" Moon jerit. Ali dah blush terus cover muka yang dah merah. Rudy tidak dapat buat 'tu'. Kesian Rudy😂

Rudy: "Hmp! ha, Ali kau dah tak sakitkan? jom kite pergi rumah aku" Dengan nada menyampah sebab Moon kacau tadi. Ali hairan.

Ali: "Waktu balik dah ke?" Dengan nada hairan. Rudy angguk. Ali bangun dan berjalan sambil memegang tangan. Oh Sweetnya~😍😍

(Di Rumah Rudy)

Ali masuk rumah Rudy dengan ternganga. Sebab dalam rumah Rudy sangat luas dan bersih. Siap rumah lagi besar tapi, sorang je duduk!

Rudy: "Ha! kau tu nak ternganga kat situ je ke?" Dengan nada kasar sikit. Ali duduk di sofa. Rudy yang nampak Ali terus tarik tangan Ali dan Ali terkejut.

Ali: "Rudy? kenape kau tarik tangan aku??" Dengan nada hairan. Rudy diam. Ali hanya ikut je Rudy naik tangga dan pergi ke sebuah bilik. Mungkin bilik Rudy?

Ali: "Ni... bilik kau ke?" Dengan nada hairan. Rudy yang buka pakiannya dan pakai tuala untuk mandi dan terus masuk bilik air. Ali dah geram terus duduk di katil sambil menyentuh katil srbab lembut.

Ali: "Lembutnye~ mesti selesekan?" Ali baring sambil bergoyangkan badannya. Rudy yang dah siap madi ternampak Ali sedang bergoyang di katilnya. Rudy dah nosebleed dan terus mendekati Ali. Rudy berada di atas Ali. Ali dah blush.

Ali: "R-Rudy!?! woi ape ni---" Ali tidak sempat habiskan ayatnya kerada Rudy kiss Ali dari bibir dengan lembut. Apa Ali buat? kiss baliklah. Rudy melepaskan ciuman dan mendekati lehernya dan...

Ali: "Ahh~ Rudy~" Rudy gigit leher Ali dan tinggalkan kesan2 merah. Rudy masukkan tangannya di dalam baju dan bermain dengan niple Ali. Rudy smirk dan pandang Ali.

Rudy: "Ape kate kite main satu 'permainan'~" Dengan nada mengoda. Ali dah blush. Ali teringat sesuatu.

Ali: "B-boleh tapi aku kene bagitahu uncle a-aku dulu"  Dengan nada pelahan. Rudy angguk. Ali bangun dan keluarkan telifonnya dari poketnya dan call uncle.


Ali -hello uncle

Bakar -...

Ali -Oh ye ke? saye kene balik?

Bakar -...

Ali -Okey, bye!


Yang sebenarnya Ali tak call unclenya dan berpura2 Ali kene balik. Ali buat2 muka kesian, sebenarnya tak. Rudy menhela nafas dan mendekati Ali.

Rudy: "Okeylah" Dengan nada tak peduli. Rudy kiss di pipi Ali.

Rudy: "Pergilah balik!" Dengan nada selamba. Ali keluar dari rumah dan bersorak tan daoat buat 'tu'😂 'Takpe Ali~ next time i do hard~~' Kata Rudy dalam hati sambil smirk.

(Di Rumah Syasya)

Syasya berada di biliknya sambil termenung di tingkap. Syasya kene hukum oleh ayahnya. Syasya kene duduk di rumah selama 5 hari dan tak boleh keluar rumah. Syasya merajuk dengan ayahnya. Maknya tidak mahu Syasya kene hukum tapi kalau Aliff mahu batalkan hukuman Syasya, nanti Fizul kene buat 'tu' dengan Aliff sangatlah ganas. Jadi Aliff biarkan Fizul hukumkan Syasya.

Syasya: "Hukuman tak gune!! Aqim tak gune!! cikgu tak gune!! Aqim depan baik, belakang jahat!!!" Dengan nada marah. Lily sedang tidur di katil hanya palau Syasya yang sedang marah. Syasya bosan, sangatlah bosan.

Syasya: "Ahh!! bosannye!!" Syasya jerit. Aliff pergi ke kedai untuk beli barang dapur. Fizul pergi kerja. Syasya menhela nafas dan tiba2 slide rambut. Macam ni rambut Syasya👇👇👇👇

(Sebenarnya author dah bagitahu dalam story, tapi story tu author padam😂 jadi author tunjuklah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Sebenarnya author dah bagitahu dalam story, tapi story tu author padam😂 jadi author tunjuklah. Bukan nak menunjuk atau apa2 saje)

(Di Rumah Ali)

Ali berada di biliknya kerana sudah pukul 9:30 malam. Unclenya sudah tidur. Hanya Ali tidak tidur lagi kerana memikirkan tentang masa Ali bersama ibunya. Ali tersenyum2 mengingati ibunya. Ali tidur dengan mimpi indah.

(Di Depan Rumah Syasya)

Bukan berada di rumah Izzat, tapi berada di tempat jalan kaki. Lelaki itu hanya lihat tempat baru ex 'wife'nya dan anak perempuan barunya. Dia hanya sedih kerana menyesal tinggalkan 'wife' tercintanya. Kini ex 'wife'nya ada suami baru.

Flashback

6 tahun lalu. Ada tiga family sedang bersantai di pantai. Anak lelaki sedang mandi pantai. Dua pasangan couple sedang duduk di tikar.

???: "Sayang~" Dengan nada manja.

???: "Ye?" Dengan nada pelahan sambil minum air kosong. Lelaki itu memeluk pinggang 'wife'nya.

???: "Nak tak kite buat anak lagi?" Dengan nada mengoda. 'Wife' terkejut sampai sembur air yang diminum.

???: "Ape ni!? sorang cukuplah, saye ni lelaki sakit tau lahirkan anak kite!!" Dengan nada geram sambil blush. Ternyata dua pasangat itu adalah gay.

(1 Tahun kemudian)

Kini anak lelakinya 7 tahun. Tapi...

???: "Papa, adik nak main taman jap!" Dengan nada ceria. Ayahnya hanya angguk sambil main telifon. Anak lelakinya pergi main taman.

(10 Minit Kemudian)

'Wife' dan husbandnya risau anaknya tidak kembali lagi.

???: "Sayang!! mane anak kite!?!" Dengan nada risau. Husbandnya hanya mengeleng laju. Sejak tulah, anak lelakinya tidak kembali lagi. 'Wife'nya mahu bercerai.

???: "TAPI KENAPE!?!" Dengan nada risau. 'Wife'nya hanya diam dan keluar dengan beg.

???: "Maafkan aku, Aliff" Dengan nada bersalah.

(2 Tahun Kemudian)

Aliff telah temui husband baru iaitu Fizul. Masa Aliff tinggalkan ex husbandnya, Aliff mengandung. Aliff dan Fizul sudah start dating dan jadi family. Sejak tu, Aliff tidak bagitahu rahsianya kepada Syasya. Hanya Aliff dan Fizul ada rahsia tu.

Flashback End

Aliff berada di biliknya terasa tidak sedap hati. Aliff hanya cuba untuk tidur. 'Maaf... Rizwan' Kata Aliff dalam hati.

Bersambung...
Ha, terkejut tak ex tu Rizwan?🙃 jangan lupa vote bye!

Cinta Di Akedami S1Where stories live. Discover now