♥Chapter 9♥

2.1K 93 3
                                    

(Keesokkannya Di Rumah Syasya)

Syasya baru selesai mandi dan memakai pakaian sekolah. Syasya turun tangga dan pergi ke dapur.

Syasya: "Mama!" Syasya memeluk Aliff dan Aliff terkejut melayang span. Aliff pun paling ke belakang.

Aliff: "Ish.. terkejut mama!" Sambil mencubit pipi Syasya. Syasya hanya mengaru belakang kepala yang tak gatal sambil ketawa pelahan. Aliff melepaskan cubitannya.

Syasya: "Hehehe.. sorry mama" Syasya memeluk mamanya. Aliff hanya balas pelukan Syasya. Syasya melepaskan pelukan dan pergi ke meja ambil roti yang ada nutella. Syasya melambai pada mama dan ayahnya yang baru turun sambil membetulkan tali leher. Aliff mendekati Fizul dan memebetulkan tali leher Fizul.

Aliff: "Fizul ok ke kalau anak kite sekolah kat sane?" Dengan nada risau. Aliff risau pada anaknya yang berapa kali kene tukar sekolah kerana kes pembuli. Fizul hanya mengusap kepala Aliff dengan senyuman yakin.

Fizul: "Saye yakin, anak kite takkan pape" Dengan nada lembut. Aliff hanya angguk dengan senyuman manis. Syasya pergi ke sekolah dengan papan luncur sambil memakan roti.

(Di Sekolah SRT (I) )

Syasya sudah sampai dengan perasaan nerves. 'Harap2 dapat kawan dengan cepat' Kata Syasya dalam hati. Ketika Syasya berjalan, Syasya nampak budak yang dia kenal. Syasya mendekatinya dan tegur.

Syasya: "Hmm.. hai" Syasya tegur. Dia paling ke belakang dan itu adalah Ali!

Ali: "Eh!? Syasya kau sekolah kat sini jugak eh?" Sambil membelai kucingnya Comot.

Syasya: "Ha'ah, semalam aku daftar" Dengan nada lembut. Ali meletakkan Comot ke bawah.

Ali: "Ooo.. kau kelas ke berape?" Ali soal Syasya harap2 sekelas dengan Ali. Ali excited menunggu jawapan.

Syasya: "Kelas 6 Avicenna kenape?" Sambil mengaru belakang leher yang tak gatal. Ali dah melompat2 macam jumpa crush😓 macam perempuan pulak.

Ali: "Yeay!! kite same kelas!!" Sambil goyangkan tangan Syasya. Syasya hanya senyum kecil sahaja. Viktor datang dan tegur Ali.

Viktor: "Ali? eh, kau Syasyakan?" Viktor menunjuk pada Syasya. Syasya angguk. Author tak ingat Viktor dan Syasya dah berkenalan ke belum😅😅 malas nak cheak chapter.

Syasya: "Kau Viktorkan?" Syasya tunjuk Viktor. Viktor angguk. Ali teruja kawan baik dia sekelas dengan Ali.

Ali: "Syasya, ape kate kau jadi bff yang ketige?" Ali soal Syasya dengan muka poppy eyes. Syasya hanya gelak pelahan dan angguk. Ali dah happy sangat mengeluarkan sesuatu di poketnya. Ali keluarkan gelang sahabat untuk tiga orang sahaja. Macam ni👇👇👇👇

Author nak jugak tapi tak tahu dapat kat mana😩😩😩

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author nak jugak tapi tak tahu dapat kat mana😩😩😩

Mata Syasya dan Viktor dah bersinar. Ali bagi pada Syasya dan Viktor. Ali warna purple, Syasya warna pink dan Viktor warna hijau. Kawan baru bertemu dah jadi bff yang ketiga.

Syasya: "Wahh~ comelnye~" Syasya melihat gelang sahabat yang sangat comel dan cantik. Tiba2...

KRINGGGGG!!!!!

Viktor: "Wei, cepatlah dah bunyi loceng!!" Ali, Syasya dan Viktor berlari pergi ke kelas.

SKIP

Semua murid sudah balik kecuali Alicia, Ali, Syasya dan Viktor untuk pergi ke kelab stem.

(Di Akedami)

Alicia, Ali, Syasya dan Viktor berjalan menuju ke bangunan Akedami. Alicia dah menyampah dengan tiga sahabat yang sedang berbual di belakangnya.

Alicia: "Korang ni! tak habis2 memekak je!" Alicia dah blah dari situ. Ali dah geram mengembungkan pipinya. Syasya hanya mehembus nafas sambil senyum kecil.

Moon: "Korang! ejen Geetha cakap takde kelas hari ni!" Moon memberitahu kepada semua ejen. Semua ejen hanya bersorak sebab dapat rehat. Dalam seminggu dua hari je dapat rehat.

Ali: "Dapat rehat akhirnya" Sambil begolek di lantai. Syasya dan Viktor hanya lihat kelakuan Ali sahaja. Ada separuh ejen pergi ke cafe. Ada separuh ejen pergi ke taman Cyberaya. Geng Fujoshi2 ni tengah plan nak intai Ruli, Zastor dan Chrijet.

Hafiq: "Syasya jom kite pergi cafe nak?" Soal Hafiq mengajak Syasya pergi cafe. Syasya mengeleng. Syasya tarik tangannya dari pegangan Hafiq.

Syasya: "Errr... sorry Hafiq, aku nak lepak dengan Ali dan Viktor" Sambil menunjuk pada Ali dan Viktor. Hafiq hanya mengeleng kepala dengan pelahan dan senyum kecil.

Hafiq: "Oklah, jangan buat masalah pulak" Hafiq melambai pada Syasya. Syasya hanya balas balik lambai pada Hafiq.

Syasya: "Korang nak main ap----"

Rudy: "Ali jom kite pergi taman kat belakang" Dengan nada lembut. Rudy pegang tangan Ali dan Ali cover je muka. Ni depan kawan takpelah kalau orang awam dah lama Ali tendang Rudy.

Syasya: "Hmp! Viktor jo----"

Zass: "Viktor jom 'teman' aku" Zass tarik tangan Viktor. Author nak buat Zass boleh bercakap takut tak jadi sweet pulak, author ada bagitahu tak kat chapter lain entahlah😂😂 lazy nak cheak.

Syasya: "Hmppp!!! aku sorang2 je!! rugi aku tak pergi dengan Hafiq!!" Dengan nada marah. Syasya bangun dan terus pergi cafe. Sian Syasya sorang2 je😂😂

Bersambung...
Ok author nak buat time sweet untuk Ruli, Zastor dan Chrijet. Kalau korang ada idea sweet2 sila vote dan comment ye. Bye!

Cinta Di Akedami S1Where stories live. Discover now